S
saataayana
Vieras
Raskaus (20vk) ei ollut suunniteltu ja huomattiin myöhään. Odottelin alkuun tunteiden tasaantumista ja niin ne tekikin, mutta tasaisemmat tunteet jäivät inhoon ja katumukseen, eivät iloiseen odotukseen. Mitään hyvää en näe raskaudessa, en ole ikinä voinut näin huonosti, etenkin henkisesti tämä on vaikeaa, koko raskaus on vaan niin vastenmielistä. Enkä halua lasta, mutta en saa enää aborttia. En ole ikinä varsinaisesti toivonut ja halunnut lapsia, mutta luulin että riittää kun en vihaa lapsia ja luulin, että voisin tottua ajatukseen. En tiedä voinko. Mies ei ole tehnyt mitään pahaa, mutta olen alkanut vihata häntäkin. Välillä mietin itsemurhaa minkä voisin tehdä heti synnytyksen jälkeen, niin etten tappaisi lastakin. Välillä mietin itsemurhaa ihan nyt heti, välittämättä ollenkaan siitä mitä se tekisi miehelleni tai muille läheisille, tai siitä että kasvava sikiö kuolisi. Tuntuu, ettei minulla ole empatiakykyä yhtäkkiä enää lainkaan. Olen aivan täynnä vihaa ja inhoa. Ennen pelkäsin synnytystä kuollakseni, nyt sekin tuntuu mitättömältä, viha on korvannut pelonkin. Olen ollut normaali, tunteellinen ja empaattinen ihminen, mutta en ole enää. Mikään ei ole mitään.