Vieläkö epävarmuus jatkuu?

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Osa tuntee jo liikkeitäkin. Joko nyt raskaudesta uskaltaa nauttia vai vieläkö epävarmuus jatkuu. Eikö kaikilla ala olla suurimmat keskenmenon riskiviikot takana. Voiko esim. vielä rakenneultrassa paljastua keskenmeno vai pitäsikö siitä tulla jo jotain oireita, jotka tyhmempikin ymmärtää. Mulla on vielä niin epätodellinen olo. Ikäänkuin oletan, että toisenkin vauvan sydän lakkaa lyömästä. Neuvola on reilun viikon päästä rv 15 ja silloin kai pitäis jo sydänäänet kuulua, vaikka vähän isompi olenkin? Totta kai ymmärrän, että mikä tahansa voi elämässä muuttua hetkenä minä hyvänsä, mut silti haluaisin jonkinlaista vakautta tähän odotukseen.
 
Mulla ainakin epävarmuus jatkuu, vaikka tänään olis rv 12+0.. Mutta, huomenna vasta olis ensimmäinen ultra.. Jo sitä onkin odotettu.. :O Että mulla ei ainakaan ole vielä varmuutta, että siellä masussa varmasti on joku...
 
Täytyy sanoa, että melko hurjaa, jos joku jo liikkeitä tuntee. Muistaakseni jostain luin, että noin viikolla 17 voi alkaa tuntea liikkeitä, yleensä menee yli viikon 20... Kun ei ne masuasukit vielä mitenkään hirmuisen isoja ole. Mutta jos joku todella liikkeitä on tuntenut niin onnittelu! :)

Tuosta epävarmuudesta/peloista: Esikoista odottaessa en osannut pelätä mitään, eikä missään välissä tullut edes mieleen, että jokin voisi mennä pieleen. Vasta pojan syntymän jälkeen luin keskenmenokokemuksista ja nyt onkin ollut sitten pelko puserossa, vaikka tiedän, ettei niille itse loppupeleissä mitään voi. Vaikka ensimmäinen kolmannes olisi takana ja riskit keskenmenoon pienenee joka päivä, ei sitä silti pysty varmaksi sanomaan, ettei mitään kamalaa tapahdu. Nyt olen onneksi pystynyt jättämään nuo ajatukset taka-alalle ja tuo esikoinen pitää niin kiireisenä, ettei koko raskautta ole ehtinyt ajatella. En nyt tiedä oliko tästä taas mitään apua mihinkään, mutta minun neuvoni on että kannattaa yrittää ajatella positiivisesti tai jopa olla ajattelematta koko asiaa. Ja neuvolassa kannattaa näistä peloista puhua, sitä varten siellä ollaan, että meitä autetaan. Psykologillekin varmasti pääsee puhumaan, jos haluaa. :) Tsemppiä!
 
Kyllä mullakin koko ajan epävarma olo on, vaikka tänään onkin jo 16 + 1 kasassa viikkoja... Varsinkin kun tuntuu, ettei maha kasva sitä vauhtia kuin muilla, tuntuu, että kasvaako se pieni sielä ollenkaan :( Mäkin oon miettinyt, että tuleeko keskenmenosta selkeät "oireet", vai voiko se vaan yksi kaunis neuvolakerta olla, kun sydänääniä ei enää ole :(

Huomenna olen menossa neuvolaan kylläkin, ja varmasti aion puhua tästä ja myös väsymyksestä, joka on melko suurta ollut. Onko hemoglobiini esim. laskenut vai olenko muuten vain väsy.

Kiva olis, jos joku tietäs tosta keskenmenojutusta enemmän... Vaikka kaikki on aia mahdollista, se on muistettava tottakai. Mut tottakai haluaisi, että se oma pienokainen jaksaisi ja pärjäisi sielä masussa laskettuun aikaan asti.
 
Jatkuu.. valitettavasti :( Tekisi mieli soittaa neuvolaan, että pääsis kuuntelemaan sydänääniä, mutta tavallaan pelkään sitäkin! Heinäkuun alussa vasta olis neuvola.. saa nähä jaksaako sinne asti odottaa! Tietenkin toivon, että kaikki menisi hyvin <3 silti pelottaa. Vaikka ensimmäiset 12 viikkoa on ylitetty!
 
Kyllä jatkuu, mulla rakenneultra 16.8. ja seuraava neuvola vasta 23.8. joten mitään helpotusta tähän ei ole tarjolla elleivät liikkeet ala tuntua ennen sitä. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu, suunnilleen koko raskauden ajan olin ihan varma, ettei tästä mitään tule. Oikeastaan vasta pari viimeistä viikkoa alkoi tuntumaan siltä, että vauva todella syntyy kun kävin raskausmyrkytyksen vuoksi joka päivä äitiyspolilla seurannassa. Nyt olen yrittänyt ottaa rennommin ja nauttia vähän enemmän raskaudesta mutta jotenkin on sellainen epäuskoinen olo edelleen vaikka kahdessa ultrassa on näkynyt normaali pikkuinen. Yksi keskenmeno on takana ja se varmaankin tämän epävarmuuden aiheuttaa.
 
Jatkuu :( Tuli luettua kaikkia keskenmeno juttuja ja nyt on kurja fiilis. Katoin neuvola korttia missä oli että liikkeet ++ ja sydämensyke + eli vähän. Sit kuuntelin doppleril sydänääniä mut tuntuu ettei se sydän lyö tarpeeksi. Ultrassa näkyi rauhallinen pieni joka vähän ultraajan painelun jälkeen alkoi kovin liikkumaan ja nähtiin sydän (jankuultiin syke) pumppaavan. No ei kai auta muuta ku mennä nukkumaan ja aamulla miehen kanssa neuvolaan :) Rv 15+3 tänään.
 
Minulla on kyllä epävarmuus ja pelko hävinnyt lähes kokonaan

Ultra on ollut ja viime viikolla neuvolassa kuunneltiin vielä sydänäänet. Masu kasvaa ja jotenkin tunnen, että kaikki on hyvin. Verikokeissa kaikki oli ok eli eipä ole mitään aihetta huoleen. Itellä on muutekin väsymys ja pahanolon tunne hävinnyt eli elämä taas hymyilee!

Koitakaahan muutkin olla onnellisia!

 
Tänään oli sitten se kauan odotettu ensimmäinen ultra.. Ja keskeytynyt keskenmenohan sieltä löytyi... Kaksi istukkaa oli, mutta ei yhtään sikiötä.. Kaiken lisäksi lääkäri epäilee rypäleraskautta, jonka takia voi olla että joudun kaavintaan.. :( No huomenna sitten selviää, kaavinta vai lääkkeet.. 
Kaikkein uskomatonta tässä koko jutussa on ne 2 istukkaa..! :O Siellä olisi ollut kaksoset..
Mutta, olo on ihan outo.. Jotenkin surullinen, mutta tavallaan myös odotan että saadaan asiat kuntoon ja sitten uudestaan kokeilemaan.. :D
Hyvää kesän jatkoa teille kaikille!:)
Kyllä meidänkin perheeseen vielä pieni pallero saadaan, ei vaan tänä vuonna.. :)
 
Mamis88 - Pahoittelut keskeytyneestä keskenmenosta :( Paljon voimia <3 Hienoa, että ajattelet jo positiivisin mielin tulevaa, kyllä te varmasti pian oman pienen saatte!!
 
Ei se epävarmuus helpota mulla ainakaan ennenkun on vauva sylissä tuhisemassa! Pari kertaa on pieni jo säikäyttäny kun on vuotoja ollu ilman näkyvää syytä mutta siellä se vaan polskuttelee :) Nyt rv 14+1 ja ylihuomenna neuvola, saa kuulla sydänääniä ni pari päivää oon rauhallisempi... Vaikka kyllä maha kasvaa sellasta vauhtia että hirvittää mennä vaakalle...

Miksei se neuvola vois olla joka viikko ni ainakin sais konkreettisen varmistuksen että on raskaana vielä? :D
 
Takaisin
Top