Vetääkö suonta?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mieleeni muistui kuinka itselläni veti raskaana jatkuvasti suonta jaloista. Tuli mieleen että onko tämä yleinenkin ilmiö. Joten, vetikö/vetääkö teillä suonta?
 
Kyllä veti enemmän kuin ikinä aiemmin tai jälkeen. Minulla veti erityisesti jalkapohjissa ja pakaroissa. Yleensä vetää pohkeissa, mutta jostain syystä raskaans paikka vaihtui. Viheliäinen vaiva, kun ainakin itselläni vedot tulivat aina yöllä ja mahan kanssa oli muutenkin hankala nukkua niin mitään lisä herätyksiä ei olisi kaivannut.
 
Mulla ainakin vetää melkein joka yö. Useimmiten jalkojen alla alkaa tuntumaan mutta tämä kyllä helpotti kun aloin nukkumaan kokovartalotyynyn kanssa. Sain varmaan jotenkin korjattua omaa nukkuma-asentoani sen verran paremmaksi. :shy:
 
Harva se aamu meinaa vetää suonta pohkeesta. Suonenveto ajoittuu aina siihen hetkeen kun herään ja venytän jalkoja. Onneksi olen oppinut reagoimaan myös nopeasti ja välillä saan pysäytettyä vedon ennen kuin se kunnolla alkaa :p

Ikävin puoli tuossa on se, että kunnon suonenvedon jälkeen kyseinen pohje on pari päivää kipeä. Aivan kuin olisi lihastreeniä tehnyt!
 
Mulla ainakin vetää melkein joka yö. Useimmiten jalkojen alla alkaa tuntumaan mutta tämä kyllä helpotti kun aloin nukkumaan kokovartalotyynyn kanssa. Sain varmaan jotenkin korjattua omaa nukkuma-asentoani sen verran paremmaksi. :shy:

Kokovartalotyyny on paras ostos! Mulla vetelee suonta joinain öinä enemmän, en tiedä liekkö tyyny helpottanut vähän.
 
Mulla suonenveto ei ollu raskauksien aikana yleistä ollenkaan, mut kuopuksen odotusaikana tuli koettua ehkä pahin suonenveto mitä oon tähän mennessä tuntenu. Se tuli keskellä yötä kesken unien, taisin jopa kiljua kun sattui niin pirusti ja yritin tehä kaikkeni että suonenveto loppuis. Aikansa sitä kesti, sit luojan kiitos loppui. Onneks ei tosiaan tullu usein kärsittyä. :shy:
 
Neljässä raskaudessa oli aivan järkyttäviä suonenvetoja nimenomaan yöaikaan, monet kerrat heräsi siihen että sattuu todella paljon. Viidennessä raskaudessa ei ensimmäistäkään suonenvetoa kiitos magnesiumin, sektion jälkeen kun magnesium oli jo lopetettu tuli kertaalleen suonenveto.
 
Eiks raskausajan krampit oo hormonaalisia eikä niihin magnesium auta?

Mulla useampi aivan järjetön pohjekramppi yöllä tullu mutta kuumapakkaus laukasee sen heti eikä lihas jää kipeäksi.

Paras apu on sellanen kädenlämmitin, kuumapakkaus joka napsautetaan kuumenemaan pakkauksen sisällä olevasta "kolikosta".
 
Eiks raskausajan krampit oo hormonaalisia eikä niihin magnesium auta?

En tiedä, mutta voisi selittää sen ettei itselleni tuntunut olevan magnesiumista mitään iloa. Sitä neuvolassa suositeltiin ja kehotettiin ottamaan tupla-annos, kun ei auttanut vaan silti veti suonta suunnilleen joka yö. Synnytyksen jälkeen taas ei ole vetänyt varmaan kertaakaan.
 
Takaisin
Top