Vesirokolle altistuminen raskaana

Minkki

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Kiva tilanne. Olen muutaman viikon onnistuneesti vältellyt joitain tuttuja joiden perheessä ollut tartuntaa..
noo nyt sitten poika oli lapsenvahdin kanssa perjantaina yhden toisen perheen luona kylässä ja tänään tuli ilmoitus että heidän pojalla puhkesi lauantaina vesirokko. Nyt sit olen koko illan itkenyt pelko persiissä että mitä jos mä ja vauva saadaan se. Mulla testattiin raskauden aikana verikokeella etten ole sitä sairastanut. Luin netissä kaikki mahdolliset sivut asiasta mitä löytyi..ja tässä vaiheessa suurin vaara vauvalle olis sit se että mä saan taudin just ennen synnytystä tai sen jälkeen.
Onko kellään teillä kokemuksia tai tutuilla raskaana olleilla?
 
Hetkinen, eikös silloin olis pitänyt antaa sulle rokote ettet voi sitä saadakaan. Kun siis testattiin ettet oo sitä sairastanut?
 
Soita neuvolaan tai sairaalaan ja kysy asiasta?
 
Käskettiin vaan välttämään sairastuneita. Rokote mun oli tarkoitus ottaa raskauden jälkeen. Mä laitan huomenna neuvolaan viestiä että ottaavat yhteyttä. Ilmeisesti on joku esto lääkitys minkä voin saada altistuttuani. "Asikloviirilääkitys"

Olen vaan tosi huolestunut.. Liian helpolla tässä on tähän asti päästykin. Viimeksikin helppo raskaus päättyi näillä viikoilla siihen että jouduin sairaalaan raskausmyrkytys tarkkailuun.. Nyt jos tuo tauti iskee niin... Voi helv....
 
Takaisin
Top