Vertaistukea raskausoireisiin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anisusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

anisusa

Satasella mukana keskusteluissa
Onko teillä kanssa odottajat ilmennyt vielä raskausoireita ja jos on niin millaisia?

Olisi kiva myös, jos on jotain vinkkejä jonku oireen helpottamiseksi, niin jaetaan niitä toisillemme 😊

Mulla tosiaan ihan super arat rinnat, turvottaa huolella ja tänään aamulla ekaa kertaa tosi etova olo.

Oho oon uusi täällä ja nyt hoksasin, että tämmönen ketju oli jo leikkipaikassa 😂 enkä osaa poistaa tätä. Haha

Joo alunperin itse loin sen keskustelun vahingossa sinne leikkinurkkaan 🙈
Saahan tällänen vertaistukikin olla 🤗

Olen rv 6+0 ja vatsan turvotus on ollut aivan mahdotonta jo viimeiset 3 viikkoa. Aamulla saattaa herätä hetkeksi ns. Normimitoissa mutta tuntuu että kun ensimmäisen askeleen ottaa, tai tilkan juo vettä, niin mitään ei ole enää tehtävissä ja turpoaminen alkaa. koko loppupäivän vatsa on kuin tynnyri ja vaikuttaa kuin raskausviikkoja olisi takana jo rutkasti.

Äskettäin kävin 10km pyörälenkillä eikä mitään vaikutusta 😀

Muita turvonneita jakamaan taakkaa?

Olen rv 6+0 ja vatsan turvotus on ollut aivan mahdotonta jo viimeiset 3 viikkoa. Aamulla saattaa herätä hetkeksi ns. Normimitoissa mutta tuntuu että kun ensimmäisen askeleen ottaa, tai tilkan juo vettä, niin mitään ei ole enää tehtävissä ja turpoaminen alkaa. koko loppupäivän vatsa on kuin tynnyri ja vaikuttaa kuin raskausviikkoja olisi takana jo rutkasti.

Kuulostaa tutulle! Turvottaa vaikka mitä tekisi, ja hiilarit vielä sitäkin pahemmin, noh minkäs tälle voi!

Mulla alkoi ensimmäisillä selkeillä oireilla ihan kauhialla ummetuksella 🙈 ja tämä tosiaan lisäs sitä jäätävää turvotusta. 1,5vkon aikana tuli jo 2kg lisää painoa 😳 Nyt sitte vähän tasaantunu raskausviikolla 5+5 ja kelkka pyörähtänyt niin päin et aamuisin tahtoo olla maha sekasin 😅 Tämä sit pudotti myös 800g painoa eli alkujärkytys painonnoususta johtui myös täydestä suolesta 🤣

Muuten on kyllä tullu vältyttyä vielä aikalailla raskausoireilta. Nännejä vähän nipistelee ja on vähän laajentuneet mut ei mitään suurempaa

Joo, ummetus. En oikein tiedä et miten päin olis. Eka tuntui ettei päiviin tullut mitään, nyt on alkanut jotain tulla, mutta kovin hankalasti. Minuun vaikuttaa kovin paljon pienikin nousu hormonitasoissa, sama homma loppukierrosta aina.

Musta tuntuu että on jo tullut sama oire mikä viime raskaudessa vaivasi, superhajuaisti 🤢 Jotkut tietyt jutut meidän talossa ja mies haisee pahalta 🤣 Viimeksi pahoinvointi ja oksentelu alkoi viikolla 8, saa nähdä milloin tällä kertaa.

En kestä tätä aikaisin heräämistä, laitan tän kyllä jo raskausoireiden piikkiin kun en kyllä aiemmin ole heräillyt JOKA AAMU siinä 05 paikkeilla saamatta unta enää uudelleen.
Yritin torkkua sohvalla äsken mut uni ei tule ja kun esikoinenkin herää yleensä siinä 08 metelöimään (teinit!)
Ajattelin kohta hypähtää ulos kaupoille, täytyy kokeilla jos iltapäivällä sais nukuttua edes vähän. Iltavuoropäivinä ei sekään oikein auta

Eikä kahviakaan/piristävää saa juoda niin mikä avuksi?
Myöhemmin nukkumaankaan ei ole vaihtoehto koska on se ja sama käynkö nukkumaan 12 vai 9, aina samaan aikaan hereillä 🤦🏽‍♀️

Oivoi, täällä on ihan sama vaiva. Välillä näyttää että olisin jo pidemmälläkin raskaana kun vatsa on niin paisunut. Tuntuu että housut ei edes mene jalkaan tai puristaa niin että räjähdän 😂

Musta tuntuu että on jo tullut sama oire mikä viime raskaudessa vaivasi, superhajuaisti 🤢 Jotkut tietyt jutut meidän talossa ja mies haisee pahalta 🤣 Viimeksi pahoinvointi ja oksentelu alkoi viikolla 8, saa nähdä milloin tällä kertaa.

Mulla kans erityisesti kodin ulkopuolella olevat hajut on etovia ja saa ihan yökkäys refleksin aikaan. Tai oon monena aamuna joutunut alkaa pesee roskakaappia, koska tuntuu että se lemu on vallannut koko keittiön. Kans meidän koira, hyi hitto siitä lähtee kamalat hajut 😂

Mulla kans erityisesti kodin ulkopuolella olevat hajut on etovia ja saa ihan yökkäys refleksin aikaan. Tai oon monena aamuna joutunut alkaa pesee roskakaappia, koska tuntuu että se lemu on vallannut koko keittiön. Kans meidän koira, hyi hitto siitä lähtee kamalat hajut 😂
Joo siis juuri tuo yökkäysrefleksi on paha, viimeksi mulla meni usein niin että paha haju -> yökkäys -> oksennus. Tosi harvoin oksensin yllättäen ilman mitään "ärsykettä". Varmaan ekan puoliskon raskaudesta ihmettelin ja yritin selvittää mitä ne pahimmat hajut oli erityisesti roskiskaapissa ja ulkoeteisessä, mut ei se oikein koskaan selvinnyt :tears:

Minä sain jo tänään viritellä napin läven läpi hiuslenkin ja hiuslenkin napin yli, kun housujen kiinni laittaminen olisi ollut todella epämukavaa jo. Pitänee tutkia varastot lävitse et mitäs raskaushousuja minulla olikaan. Nyt jo. 5. rvk menossa. :No Evil Monkey:

Vinkkinä ensikertalaisille; raskauspikkarit ja raskaushousut tekevät elämästä hetkessä mukavampaa.

Muokattu viimeksi:
Minä sain jo tänään viritellä napin läven läpi hiuslenkin ja hiuslenkin napin yli, kun housujen kiinni laittaminen olisi ollut todella epämukavaa jo. Pitänee tutkia varastot lävitse et mitäs raskaushousuja minulla olikaan. Nyt jo. 5. rvk menossa. :No Evil Monkey:

Vinkkinä ensikertalaisille; raskauspikkarit ja raskaushousut tekevät elämästä hetkessä mukavampaa.
Mä käytin koko edellisen raskauden tavallisia alushousuja ja oon ihmetellyt että mihin tarvitaan raskausalushousuja. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta tokihan se varmasti riippuu vatsan muodosta ja koosta jne (ja myös millaisia normaalisti käyttää). Mutta raskaushousuille peukku täältä! Itse selvisin aika vähillä vaateostoksilla ja toivon että pärjään nyt niillä samoilla mitä jo on. Tosin ehkä tällä kertaa annan itselleni luvan ostaa vaikka pari jotain mekkoa (myös imetykseen sopivaa) tai hameen tai jotain muuta kivaa, eikä vain käytännöllistä.

Juu ei mitään toivoa käyttää normaaleja housuja enää 😅 Onneksi esim. Noshilla on semmosia, missä on pehmeä, korkea ja joustava vyötärö, eikä mitään vatsan päälle tulevaa saumaa ollenkaan 😊 Ne menee varmasti aika pitkään! Parit mammafarkut kyl ostin jo, kun normifarkut ahdisti tyyliin viikolla 3 😂 Nyt tässä raskaudessa on varmaan pakko hankkia jotkut raskaustoppahousut, kun talvella täytyy kuitenkin lapsen ja koiran kanssa hengata pihalla lämpöisissä tamineissa. 🤔 Syys- & talvitakkikombo raskaus- ja kantopaneeleilla löytyy edellisestä raskaudesta 👌🏻

Joo siis juuri tuo yökkäysrefleksi on paha, viimeksi mulla meni usein niin että paha haju -> yökkäys -> oksennus. Tosi harvoin oksensin yllättäen ilman mitään "ärsykettä". Varmaan ekan puoliskon raskaudesta ihmettelin ja yritin selvittää mitä ne pahimmat hajut oli erityisesti roskiskaapissa ja ulkoeteisessä, mut ei se oikein koskaan selvinnyt :tears:

Kuulostaa niiin tutulta! Onneksi itse olen vielä välittynyt oksennukselta, lähinnä vaan tulee kakomista. Saa nähdä pääseekö mikään haju yllättämään niin että oksennus lentäisi 😁

Juu ei mitään toivoa käyttää normaaleja housuja enää 😅 Onneksi esim. Noshilla on semmosia, missä on pehmeä, korkea ja joustava vyötärö, eikä mitään vatsan päälle tulevaa saumaa ollenkaan 😊 Ne menee varmasti aika pitkään! Parit mammafarkut kyl ostin jo, kun normifarkut ahdisti tyyliin viikolla 3 😂 Nyt tässä raskaudessa on varmaan pakko hankkia jotkut raskaustoppahousut, kun talvella täytyy kuitenkin lapsen ja koiran kanssa hengata pihalla lämpöisissä tamineissa. 🤔 Syys- & talvitakkikombo raskaus- ja kantopaneeleilla löytyy edellisestä raskaudesta 👌🏻
Kun odotin helmikuista niin pääsin aika pitkälle sillä et hommasin henkselit kuorihousuihin ja kuljin vetoketju auki. Minulla vatsa tulee aika alas. Kylmimmille keleille hommasin XL-kokoiset halpistoppikset (ajatuksena etten tule niitä ikinä enää käyttämään sen talven jälkeen ... ja siellä ne odottavat minua uudestaan kaapissa!) ja pidin niitä myös henkselien avulla. Varmasti oikeat raskaustoppikset olisivat olleet fiksumman näköiset. Mutta ihan sama täällä maalla kun tarkoitus on lähinnä ulkoilla lasten kanssa.

Muokattu viimeksi:

Voi eihh, pitää lähteä pöksyostoksille kyllä pian.. Alkaa kanssa puristaa ja kiristää siihen malliin että ainoat housut mitä on enää mukava käyttää on vanhat, ennen yli-isot lörppälegginssit. Omien mm. farkkujen päällepusertaminen tuntuu tässä tilassa aika utopistiselta idealta, mutta otetaan tuo nappikikka talteen 🙂

Takaisin