Veriviiruja, koska huolestua

pötkylä

Jostain jotain jo tietävä
Rv kasassa 22.. Eilisen yhdynnän jälkeen pyyhittäessä, tuli vaaleanpunaista vuotoa.. Aamulla ei mitään, mutta nyt päivällä valkovuodossa oli veriviiruja. Eli ei siis mitään suurempaa vuotoa, mut pelästyin kuitenkin . Onko kellään kokemusta tällaisesta? Koska kannattaisi ottaa yhteyttä ja mihin, päivystykseenkö? Eihän synnäri vielä puutu asiaan?  Mulla kun kaksi raskautta takana, eikä ennemmin tällaista ole ollut. Huonon päivän huoli valitsi, olis tullu vaiva keskellä viikkoa niin vois soittaa neuvolaan..

Mutta vauva ainakin tuntuu voivan hyvin, potkinut on ja liikkuu vähän väliä. Mietityttää vaan että onko jotain sattunut kun hoitoalalla teen raskasta työtä, jossa nostoja paljon. Mutta tietysti miehen kanssa tiimellyksen keskellä voi pieni haavakin limakalvoille tulla, toivottavasti olis sitä..
 
Ymmärtääkseni on ihan normaalia jos tulee vähän vuotoa kun kohtu on  sen verran "verekäs" niin helposti voi alkaa tuleen pikkasen verta yhdynnän jälkee. Ite en huolestuis jos verta tosiaan ollu vaan vähän mut voihan sitä aina soittaa ja kysyä jos jää painaamaan. Poltteleeko sun ulko synnyttymiä ? Käytättekö liukkaria? Ku sehän on kans fakta et kostuminen ei toimi raskauden aikana samalla lailla ku ns "normaalisti" että voi hangata ja sen takia tulla myös vuotoa.
 
Kiitos vastauksesta! Luulen että huolestuin liikaa, ja uskon että jostain pikkunirhaumasta on kyse.. Mutta meillä kyllä tuo liukastuspuoli toimii välillä vähän liiankin hyvin. Täytynee seurailla tilannetta, ja huolestua jos kauan jatkuu tai tulee runsaammin.. Aina kun jokin uus tilanne niin hätääntyy heti, että mitä nyt tapahtuu.. Ja pahin heti mielessä.. Mutta kai se tästä =)
 


Mulla tulee AINA yhdynnän jälkeen verta vähän ja muutaman päivän pyyhkiessä paperissa voi näkyä niitä viiruja.

Mulla on tosiaan herkät limakalvot ja niille saattaa tulla haavauma, joka sitten tihkuu pari päivää. 

Tärkeinhän on, että tunnet ne vauvan liikkeet :)
 
Takaisin
Top