Verenvuoto raskauden aikana

Täällä yksi joka satunnaisesti vuotelee. Varhaisultrassa ei vielä vuotanut, mutta varoitti että saattaa alkaa vuotamaan kun löytyi alkion lisäksi toinen tyhjä raskausontelo.
 
Minulla on erilaiset kokemukset. Itsellä kahdessa raskaudessa vuoto tarkoitti keskenmenoa, kaveri vuosi ensimmäiset 1,5kk raskaudesta aivan solkenaan ja terve poika syntyi. Sektiossa löydettiin myooma kohdusta.
 
Niin joo, on ollut aiemmissakin raskauksissa vuotoja, mutta niille ei löytynyt syytä.
Ekasta lapsesta tiputteli satunnaisesti rv 4-6. Epäiltiin johtuvat kystista vuoto, kun niitä ultrassa löytyi useita.
Tokasta taas holahti kerran rv 7+ juoksulenkin jälkeen reilusti kirkasta verta, seuraavana päivänä ultrassa ei mitään selitystä löytynyt vuodolle. En enää juossut, eikä vuotanut sen jälkeen.
Kolmosesta ei mitään vuotoja.
Ensimmäinen keskenmeno alkoi tiputtelulla ja yltyi todella runsaaksi vuodoksi joka kesti viikon. Oli itselle ihan selvä homma alusta saakka, että se oli siinä, eikä mitään toivoa raskauden jatkumisesta.
Kkm taas ei vuotanut, piti lääkkeillä tyhjentää.
 
Perjantaina tein ihan rauhassa ruokaa. Ja tunnen että jotakin tuli housuihin. Sama kuin olisin pissaillut. Meen vessan ja alushoisuissa oli verta ja kunnolla. Kun pissailin tuli tämmöisiä mustia hyytymiäkin.Ajattelin voi ei onko keskenmeno. Soitin miehelle ja menimme heti sairaalaan koska kello oli niin paljon. Siellä lääkäri onneksi otti mut vastaan. Kysyi kysymyksiä. Hän ei uskonut että keskenmeno on. Menimme ultraan. Vauva liikkui kunnolla ja sykekin oli kunnossa. Hän ei osannut mitään tarkkaan sanoa miksi tuli verenvuoto. Hän ajatteli ehkä jonkun repeimiä on sisälle. Ja sanoi että nyt olet vaan sängyssä ja ei voi kävellä paljon. Perjantaina yöllä loppui verenvuoto. Lauantaina halusin katsoa telkkaria ja istuin. Olin ehkä 10 minuttia kun tunsin että tulee kipuja ja heti halusi tulla verta. Laitoin nopeasti jalat seinälle ja sitte tuli vain ruskea vuoto. Tänään aamulla tuli vähän ruskea. Mutta se loppui. Heti kun tulee vatsaan kipuja pelkään että taas tulee verta. Se on niin pelottava
 
Perjantaina tein ihan rauhassa ruokaa. Ja tunnen että jotakin tuli housuihin. Sama kuin olisin pissaillut. Meen vessan ja alushoisuissa oli verta ja kunnolla. Kun pissailin tuli tämmöisiä mustia hyytymiäkin.Ajattelin voi ei onko keskenmeno. Soitin miehelle ja menimme heti sairaalaan koska kello oli niin paljon. Siellä lääkäri onneksi otti mut vastaan. Kysyi kysymyksiä. Hän ei uskonut että keskenmeno on. Menimme ultraan. Vauva liikkui kunnolla ja sykekin oli kunnossa. Hän ei osannut mitään tarkkaan sanoa miksi tuli verenvuoto. Hän ajatteli ehkä jonkun repeimiä on sisälle. Ja sanoi että nyt olet vaan sängyssä ja ei voi kävellä paljon. Perjantaina yöllä loppui verenvuoto. Lauantaina halusin katsoa telkkaria ja istuin. Olin ehkä 10 minuttia kun tunsin että tulee kipuja ja heti halusi tulla verta. Laitoin nopeasti jalat seinälle ja sitte tuli vain ruskea vuoto. Tänään aamulla tuli vähän ruskea. Mutta se loppui. Heti kun tulee vatsaan kipuja pelkään että taas tulee verta. Se on niin pelottava
Hui! Se on pelottavaa! Olisin kauhuissani jos verta minusta raskaana vuotaisi. Toistaiseksi olen ollut onnekas. Toivottavasti jatkuukin harmittomana, ja loppuu kokonaan, ja saat terveen ihanan vauvan sitten maaliskuussa :Heartred
 
Perjantaina tein ihan rauhassa ruokaa. Ja tunnen että jotakin tuli housuihin. Sama kuin olisin pissaillut. Meen vessan ja alushoisuissa oli verta ja kunnolla. Kun pissailin tuli tämmöisiä mustia hyytymiäkin.Ajattelin voi ei onko keskenmeno. Soitin miehelle ja menimme heti sairaalaan koska kello oli niin paljon. Siellä lääkäri onneksi otti mut vastaan. Kysyi kysymyksiä. Hän ei uskonut että keskenmeno on. Menimme ultraan. Vauva liikkui kunnolla ja sykekin oli kunnossa. Hän ei osannut mitään tarkkaan sanoa miksi tuli verenvuoto. Hän ajatteli ehkä jonkun repeimiä on sisälle. Ja sanoi että nyt olet vaan sängyssä ja ei voi kävellä paljon. Perjantaina yöllä loppui verenvuoto. Lauantaina halusin katsoa telkkaria ja istuin. Olin ehkä 10 minuttia kun tunsin että tulee kipuja ja heti halusi tulla verta. Laitoin nopeasti jalat seinälle ja sitte tuli vain ruskea vuoto. Tänään aamulla tuli vähän ruskea. Mutta se loppui. Heti kun tulee vatsaan kipuja pelkään että taas tulee verta. Se on niin pelottava

Hui miten säikäyttävää :sad001 onneksi vauvalla kaikki hyvin!
 
Onneksi ei tulee enää niin paljon verta. Kun liikun paljon sitten tulee. Melkein koko ajan olen sängyssä. Hetkellä en käy töissäkin. Sairauslomalla olen hetkellä. Mutta onneksi ei oo enää niitä kipuja vatsassa.
 
Onneksi ei tulee enää niin paljon verta. Kun liikun paljon sitten tulee. Melkein koko ajan olen sängyssä. Hetkellä en käy töissäkin. Sairauslomalla olen hetkellä. Mutta onneksi ei oo enää niitä kipuja vatsassa.
Jos istukka on kohdunsuulla, se tietääkseni voi vuodella näillä viikoilla. Isolla osalla kuulemma näillä pienemmillä viikoilla se siellä on, ja siitä voi tulla vuotoja, mikä ei ole vakavaa.
 
Toivottavasti kaikilla on kyseessä harmiton vuoto. Tulin vaan muistuttamaan, jos satut olemaan -veriryhmäläinen kaikista vuodoista kannattaa nopeasti mainita. Joissain tapauksissa vaaditaan Rhogam-pistos, jos äiti on voinut vuodon yhteydessä altistua +-verelle. :) Toki vain jotain 15% väestöstä on alunperinkään minusverisiä, joten mikään yleinen juttu tämä ei ole.
 
Toivottavasti kaikilla on kyseessä harmiton vuoto. Tulin vaan muistuttamaan, jos satut olemaan -veriryhmäläinen kaikista vuodoista kannattaa nopeasti mainita. Joissain tapauksissa vaaditaan Rhogam-pistos, jos äiti on voinut vuodon yhteydessä altistua +-verelle. :) Toki vain jotain 15% väestöstä on alunperinkään minusverisiä, joten mikään yleinen juttu tämä ei ole.
Oikeesti niin vähän? Mä olen A-
 
Joo, piti oikein tarkistaa - olin vähän väärässä, oikea luku on 16%. Onko sulla käsitelty tuo verijuttu jo neuvolassa?
 
Joo, piti oikein tarkistaa - olin vähän väärässä, oikea luku on 16%. Onko sulla käsitelty tuo verijuttu jo neuvolassa?
No ei sen kummemmin ku että labratukokset on tullu eli rh pysynyt negatiivisena ekasta raskaudesta asti ja vasta-aineita ei nyt ainakaan ole. Taisin saada sen antid piikin Ekassa raskaudessa, miten se menee laitetaanko se automaattisesti vai vaan jos vasta-aineita muodostuu.. En kyllä oo ihan varma pistettiinko. V. 2009. Tokasta raskaudesta en muista, se oli 2011
 
No ei sen kummemmin ku että labratukokset on tullu eli rh pysynyt negatiivisena ekasta raskaudesta asti ja vasta-aineita ei nyt ainakaan ole. Taisin saada sen antid piikin Ekassa raskaudessa, miten se menee laitetaanko se automaattisesti vai vaan jos vasta-aineita muodostuu.. En kyllä oo ihan varma pistettiinko. V. 2009. Tokasta raskaudesta en muista, se oli 2011

Ei sitä pistetä automaattisesti. Tutkitaan joka raskaudessa.. itse myös B- ja rh negatiivinen mikä lie :hungover: ekassa raskaudessa sain piikin ja myös synnytyksen jälkeen. Edellisessä ei tarvinut.
 
Mullakin oli verenvuotoa. Aamulla iloitsin, että 12+0 tuli täyteen ja illalla yhtäkkiä sohvalla istuessa tuntui, että nyt valuu jotain. Vessassa totuus selvisi: ehkä ruokalusikallinen aivan kirkasta, punaista verta. Oli todella kauhea hetki, sillä takana on keskeytynyt keskenmeno puoli vuotta sitten (ja vauva alulle ivf-hoidolla). Ei muuta kuin side housuihin ja seurailemaan. Illan pysyin jotenkin rauhallisena, mutta yön olin puolivalveilla peläten kamalien kipujen alkavan (tyhjennyslääkkeen jälkeen talvella jouduin lähtee kipujen takia sairaalaan). Kipuja ei tullut, eikä lisää verta. Aamulla lähdin paniikissa töihin edelleen peläten kipujen alkavan. Soitin rapään, jossa sanoivat, että ei vielä kuulosta huolestuttavalta. Rusehtavaa vuotoa jatkui aina välillä pyyhkiessä noin 5 vrk (siteessä ei koskaan ollut mitään) ja sitten loppui kuin seinään. Kipuja ei tullut. Aikamoista vihlontaa kohdussa, munasarjoissa, emättimessä, mutta ei muunlaista kipua. Eilen - viikko verenvuodon jälkeen - meillä oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin! :Heartred Uskomattoman ihanaa! Oltiin jo niin varmoja, että käy samoin kuin talvella.

Ultraaja ei osannut sanoa, mistä vuoto olisi johtunut. Mitään ei kohdussa tai muuallakaan näkynyt. Epäili sitten vain, että limakalvoilta tullut. Sanoi myös, että kirkas punainen veri on yleensä limakalvoilta, muun väriset ns. syvemmältä. Kehotti välttämään saunomista pari viikkoa ja käyttämään liukkaria. Petipuuhia ei tosin ollut tuota verenvuotoa ennen eli ei siitä johtunut.

Halusin kertoa tämän, koska verenvuoto todella säikäyttää! Itse sain rauhaa ja lohtua erinäisistä netin kirjoituksista (vaikka ajattelinkin, että meidän kohdalla käy kuitenkin huonosti). Tsemppiä kaikille, jotka vuotaa! :Heartred
 
Takaisin
Top