Verenvuoto alkuraskaudessa

Omm85

Silmät suurina ihmettelijä
Moi! Kuinka monella on esiintynyt (niukkaa) verenvuotoa alkuraskauden aikana? Itse olen 8.viikolla ja niukkaa verenvuotoa on ollut viitisen päivää. Terveydenhoitajan mukaan kyse on suhteellisen yleisestä vaivasta eikä siis syytä huoleen. Itse olen aika tuskissani tämän kanssa... Pelkään kovasti, että lapsi ei pysy kohdussa... :( Kertokaa kokemuksia!
 
Mä vuosin ihan tosi vähän semmoista ruskeaa muutaman päivän joskus 7+3-7+6, eli juuri samoilla viikoilla kuin mitä sulla nyt on menossa. Olin ihan tosi peloissani ja panikoin kamalasti, mutta ilmeisesti se sitten oli jotain vaaratonta kuitenkin, kun ainakin sydänäänet olen sen jälkeen kuullut useasti. Neuvolassa sanoivat, että usein saattaa tulla vähän vuotoa silloin, kun ilman raskautta olisi kuukautiset, ja joskus noihin aikoihin mulla ne olisi olleet, joten jostain semmoisesta varmaan olisi kysymys.

Huoli pois, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty! Todennäköisesti kyseessä on joku ihan vaaraton juttu. Keskenmenon ollessa kyseessä vuoto olisi paljon runsaampaa, samanlaista kuin kuukautisissa, tai näin mulle ainakin sanottiin. Tuommoinen niukka vuoto lienee aika tavallista, jostain luin, että jopa 30%:lla odottajista semmoista olisi, mutta tottakai sitä hurjasti huolestuu kuitenkin.
 
Mulla ekassa raskaudessa oli ihan sama juttu ja just noilla viikoilla ku sullakin. Mä kans säikähdin niin hirveesti silloin ekan kerran näin sitä "töhnää" vessassa käydessäni et sen jälkeen piti laittaa lattialle maate ku silmis sumeni. Mut sitä kesti silloin muutaman päivän ja se loppu. Nyt ei edellisessä eikä tässä kolmannessa ole ollut samaa.
 
Toi vuoto on runsastunut ja siitä on tullut "menkkamainen". Soitin tänään omalle neuvolatädille ja jätin viestin. Odottelen juuri että hän soittaisi takaisin.. Vahva tunne, että menee kesken :( Vuoto on siis niukempaa kuin mitä mulla normaalisti menkoissa, mutta siinä on hyytymiä.. Surettaa kamalasti... Saa nähdä mitä tapahtuu..
 
keskenmeno tapahtui rv 5-6, poistun tästä keskustelusta. Kaikki kuitenkin kunnossa, ja voidaan kuulemma yrittää uudestaan heti kun halutaan. kiitos kaikille!
 
Takaisin
Top