Verenpurkaumia/raskausarpia?

Lidia10

Puuhakas puhuja
Onkohan nyt kyse raskausarvista vai mistä, kun minulla on sisäreisissä farkkujen sisäsauman kohdalla lähes polviin asti ulottuvat punertavat viivat. Näyttävät siltä niinkuin pintaverisuonet olisivat purkautuneet tai jotain. Olen aina käyttänyt tiukkoja farkkuja ja minulla on aina talvisin kuiva iho jaloissa, muttei tällaisia ole koskaan ennen tullut. Olen jo pitkään käyttänyt löysempiä farkkuja, heti kun maha pikkuisenkin kasvoi alkuraskaudesta vaihdoin kokoa leveämpiin housuihin, mutta siinä vain viivat helottavat punaisina. Eivät reiteni kyllä tuossa vaiheessa vielä olleet lihoneet, nyt voi olla vähän, mutta housutkin ovat löysemmät. Ovatko nämä raskausarpia vai mitä? Onko kenellekään muulle tullut tällaisia ja tietääkö joku ovatko haitallisia muuten kuin tietty rumia?

Jos ovat arpia haittaa niistä ei ainakaan ole. Rumia joo, mut eivät ollenkaan vaarallisia.

Mä ihmettelen suuresti, että en ensimmäisessä raskaudessani saanut yhtään arpia. Kun murrosiässä mun ihoni on repeilly oikein toden teolla. vaikka olen aina ollut hoikka ja rintavarustuksenikaan ei ole järin suuri (normi B kuppi). Niin mulla on myös rinnoissa vanhoja jo siis hyvin vaalenneitä arpia ihan ympäriinsä. Samoin pakarat ja reisien yläosat ovat ihan täynnä. Mut masuun ei eikä mihinkään muuallekkaan tullut viime raskaudessa mitään. Toivotaan et ei tulis tälläkään kertaa. Mä jotenkin oletin ja odotin niitä kun olin tosiaan nuorena saanut niitä niin herkästi. Mut kaippa se keho oli jo jotenki muuttunu ja otti muutoksen paremmin vastaan kuin nuorenpana.

Mulla ei oo tullut ikinä arpia,vaikka kiloja on parhaimmillaan kertynyt 20kg raskauden aikana.Kai se on perimästä kiinni,tuleeko niitä...

Body shopin kaakaovoipuikko on ihana ja hyvä käyttää jos yrittää arpia ehkäistä.Itse oon sitä käyttänyt joka raskaudessa,en orjallisesti,mut aina kun muistanut,ehkä sekin auttanut.

Mun isoäidillä oli 5 lasta ilman raskausarpia ja äidillä 3 lasta eikä arpia[:)]

Esikoisen odotuksen aikana repesi reisiin ja rintoihin valtavat raskausarvet[:o]
Olen aina ollut kapoinen tyttö, joten todella äkillinen 20 kg lisäpaino teki tehtävänsä.
Rinnatkin oli ennen ekaa raskautta joku A- kokoa[:D] joten ei mikään ihme että saivat seeprakuviot odotuksen aikana.
Onni sinällänsä että arvet ovat vuosien aikan vaalentuneet hurjasti. Toisen ja kolmannen raskauden aikana tuli ihan pieniä arpia muutama masuun, nekin haalentuneet.
Tuskin tämän raskauden aikana enään suuria iho repeymiä tulee, on se jo niin moneen kertaan venynyt[&:][:D]

jep, luinkin tosta välilihasta.. kuulemma välilihahierontaa ja venyttelyä kuukausi ennen synnytystä.. Morjens. [:'(]
Ehkä oon jotenki tosi suppee tyyppi [8|] mut mä en kyl oo yhtää sinut ajatuksen kanss että venyttelisin jotain välilihaani, ja luultavasti silloin sitä ei edes itse pysty tekemään ja silloin joutuis miestä huutaa apuun [:o][:'(][:D]

Mutta arvista, ei ole tullut vielä mitään näkyvää ja toivotaan ettei ihan hirveesti tulisikaan [8|] yeah right..
Oon rasvaillut mahaa ihan perus voiteella aamuin illoin.

minäkin kyllä rasvaillu mahaani ja reisiä päivittäin ainakin sen kaks kertaa (aamulla ja illalla) mutta silti jo ihan kauheesti arpeja. [:(] eikä kyllä ole paino noussutkaan yhtään, päinvastoin, paino on pikkasen alle mitä ekassa neuvolassa mitattiin.

Hmphh!!! ensimmäiset raskausarvet ilmestyivät mahaan...Navan molemmin puolin alkavat hieman tummemmat pystyviivat...3 kpl puolellaan...Pitääpä lisätä rasvausta...Tuli tosi kiva olo kun katoin jotain vauvaohjelmaa ja siinä näytettiin naista joka oli viimeisillään raskaana ja jolla oli aika paljon arpia (koko maha täynnä)...Mies tokasi et toivottavasti sulle ei tuu noin paljon, et muista vaan rasvata...

Meinasin ärähtää et niitä tulee jos on tullakseen eikä siiihen välttämättä rasvat auta, mutta olin hiljaa koska hormonimyrskyssä olis saattanut tulla muutakin painokelvotonta asiaa esille...Silloin oli aika paha päivä ja w-käyrä aikasta koholla...Enkä ollut syönyt kolmeen tuntiin palaakaan...[;)]

Mie olen niiiin onnellinen ettei mulla ole yhtä ainuttakaan raskausarpia. Eikä vieläkään ole tullut ja toivottavasti pysyvät poissa. Käytän silti VICHY anti-raskausarpi voidetta, ihan varmuuden vuoksi, vaikka tuskin niitä enää ilmesty kun 4 krt olen ollut raskaana aiemmin eikä tullut.

Just eilen saunassa kauhistelin että on ETUREIDETKIN ihan selluliitissä [:(] [:(]
Mulla ei mee tänään kyllä hyvin... Tuntuu et kaikki mättää..

Mulla pylly roikkuu ja siina selluliittia. Viime raskauden jalkeen mies kehuskeli lenkkeilyn aloittamisen jalkeen, etta on vaimolla NIIN kiintea pylly nyt - vahan luulen, etta se kiinteys on nyt poissa.. Sita kaivaten [:(]

No tota selluliittia minulla kyllä nyt on [&:]. Oli aina ollut, muttei etureisissä [:@]. Nyt sitten on myös etureisissä [&:], ei mukava näky... Pylly ei vielä roiku, johtunee kai rasvan määrästä [:D], sitä nimittäin on hyvin just siellä takapuolen puolella [:D]

Täälläkin löytyy sellulliittia....[:@]Oon jo pidempään tuskaillut asian kanssa

Muakaan ei kylla ne arvet niin ahdista - ehka siksi, etta niita on ollut rinnoissa ja reisissa jo teinivuosista lahtien - oon jo tottunut. Ja aika haaleiksi ovat vuosien kuluessa menneet, joten toivoa on, vaikka saiskin arhakan varisia nyt..

Mä taisin myös saada raskausarpia masuun, vaikka olen aktiivisesti rasvaillut ihoa aamuin illoin...

Lähtevätkö ne koskaan pois tai saako niitä jollakin konstein häivytettyä sitten raskauden jälkeen?

Ei ne pois lähe mut vaalenevat ihan vaaleiksi. Mulla kun niitä on paljon niin pakaran iho näyttää omasta mielestä ainakin inhottavan ruttuiselta sen arpikerroksen takia. Siis mä olen arpeni kerännyt teini-iässä. Ed raskaudessa ei tullut uusia, eikä onneksi tähän mennessä vielä tässäkään. Koputtaa puuta ja toivoo kädet ja varpaat ristissä et ei tulekkaan. niit on ihan tarpeeksi.

Tänään huomasin et navan kohdalle oli tullu pari pientä raskausarpea. En ole rasvaillut ollenkaan. Saattaahan ne tulla vaikka rasvailisikin.

Ma huomasin tossa viikko sitten mun jalkapoydissa, siis molemmissa, keskella semmoiset aika ympyranmuotoiset verenpurkaumat, vahan niinku hiussuonia tms, ja keskella normaalia valkosta ihoa... ihan hamaraa... Vahan niinku aurinko punaisilla sateilla [:D]

Nyt olis sitte tää maha korkattu. Alavatsassa komeilee punaisia nättejä arpia.. [:@][:'(][:(]

Täällä on kans raskausarpia tullu jo alavatsaan mut ei kauheesti... noin 6-7kpl täl hetkel ja iha aluks ne oli kirkkaan violetteja ja nyt on alkanu jo haalistua vähäsen... tiesin alusta lähtien että mulle tulee raskausarpia vaikka kuinka rasvailisin joten en oo ressannu siitä yhtään ja olen kyllä ylpeä joka ainoasta arvesta joka mulle tulee... teini-iässä kerätyt arvet on haalistunu iha olemattomiks mut ne onki kapeempia kuin nämä uutukaiset......

Takaisin