Verenpaineet raskaana

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia lukemia olette saaneet verenpainemittarilla raskausaikana? Eroavatko paljon normaalista?
 
Mun verenpaineita on neuvolassa kehuttu, olikohan 120 viimeksi. Vertailupohjaa ei oikein ole, kun ei oo ennen raskautta tullut mittailtua. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Kuopuksen raskaudessa yläpaine 110 molemmin puolin, alapaine useimmissa mittauksissa 70-80 välillä. Oli neuvolan mukaan ihan hyvä. Esikoisen äitiyskorttia ei nyt ole tässä, mutta taisi olla samaa luokkaa ellei sitten ollut matalampia. Silloin suositeltiin syömään suolaa ja salmiakkia. Normaalisti saattaa olla hieman korkeampia arvoja, jos oikein muistan. Yläpaine 120 luokkaa.
 
Kaikissa 4 raskaudessa paineet ollut alusta loppuun sunnillen 120-125 (yläpaine)/70-80 (alapaine) väliltä.
Normaalia verenpainettani en tiedä kun ei ole tullut mittailtua, mutta uskoisin olevan suunnilleen samaa luokkaa, kun jälkitarkastuksissa ollut myös jotain tuolta väliltä.
 
Verenpaineet on ainakin molempien täysaikaisten raskauksien aikana olleet normaalitasolla 120-135 / 75-88. Alapaine on mulla aina ollut vähän koholla. Tällä kertaa alkuraskauden jälkeen oli yläpaine jopa 105-115, mutta noussut sitten normaaliin.
 
Mulla on nyt rv 29, tähän mennessä yläpaine on ollut 110-118 ja alapaine 70-84, eli ilmeisesti ihan hyviä lukemia. Korkeimmat luvut tuli silloin, kun terveydenhoitaja mittasi, ja matalimmat silloin, kun mittasin itse neuvolan omahoitopisteellä. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Takaisin
Top