Verenpaine

Fiorella86

Jostain jotain jo tietävä
Jos jollain huolettaa omat paineet (korkeat tai matalat) niin keskustellaan täällä niistä.

Itelläni siis matalat normaalistikin, mutta nyt raskausaikana tippunut entisestään.. Eilen sitten jouduin menemään päivystykseen heikon olon ja huimauksen vuoksi ja muutaman tunnin seurannan tulos, että paineet oli 100-90/40-30.. Eli ei ihme että heikko olo vaivaa. Liikunta on ollut ihan jäätävän rankkaa (ihan jo vaan kävely), päätä on särkenyt aika paljon ja nyt sitten tuo eilisaamun heikotuskohtaus...

Mitä ihmettä asialle vois tehdä? Ruokavalioon suositeltiin lisää suolaa ja lakia ja salmiakkia suositeltiin nauttimaan kohtuullisesti. Ja paljon juomista...

Onko muilla kokemusta vastaavasta?

13+3 tänään..
 
Mie kärsin ja matalasta verenpaineesta. Huimaus on joka päivästä raskaana ollessa. Mul on yleensä alku raskauden jälkeen onneks huimaus helpottanut. Vaik paineet ei oo noussut.
 
Mulla paineet normaalisti 90/60. Pyörrytystä ollut alkuraskaudessa enemmän ja vähemmän. 7+-8+ tais olla, että ei nii pyörryttänyt.

Neuvolassa mitattiin 135/89 kö se oli.. Veikkaan, että minua vaa pelotti ja jännitti ja plus tultiin aika kiireellä sinne. Ja imeskelin salmiakkia huonoon oloon. Saa nähdä mitä tammikuussa sanoo mittari.
 
Mä sain ennen esikoista (2013) ihan verenpainetautidiagnoosin, alapaine korkea ja vaikutti kaikkeen elämään ihan täysillä... Raskaana en lääkkeitä syöny, en sen jälkeen, en tänä päivänäkään. Paineet asteen paremmat lapsen synnyttyä. Nyt tietty seurannassa, mut sovitusti mittaan esim. neuvolaa varten kotona, koska mulla on valkotakkikammo eikä ja luvut on huimat missä tahansa lääkäriolosuhteissa.
 
Mulla oli viime raskaudessa korkeat paineet aina neuvolassa, mut kotona ne oli normaalit. Kai mäkin jännitän sen verran neuvolassa, vaikka en mielestäni koe jännittäväni. Täytyy tälläkin kertaa seurailla paineita kotona jos tuntuu, et ne on koholla taas neuvolassa.
 
Mulla oli ekassa neuvolassa paineet tosi koholla. Kotimittauksella sit aivan normaalit ja matalammat ku ennen raskautta n. 117/74. Eli valkotakkipaineet mulla. Sovittiin, et jatkossa mittaan aina ennen neuvolaa kotona aamulla paineet. :grin
 
Mul on paineet ollut jokaisessa kolmessa edellisessä raskaudessa 90-100/max60. Synnytykset on olleet ainoat milloin on ala paine mennyt yli 70.
 
Mulla normisti alhanen paine mutta raskaana aavistuksen paremmat arvot. Mua huolettaa vaan enemmän mun syke. Leposyke huitelee 80-90 ja ketään ei tunnu kiinnostavan vaikka oo huolta purkanu monesti että mitenköhän mun sydän jaksaa kun kuitenkin oon normaalipainonen. Sillon kun olin alipainonen niin juu kyllä sillon syke oli 60-70
 
Mulla kans luonnostaan tosi alhaiset paineet, oireilee välillä pahanaolona ja osaan varoa ylösnousuja..ei kannata salilla vaikka prässistä vauhdilla tulla ylös tai käy huonosti [emoji4] no suolaa ei ainakaan tarvii vältellä [emoji106]
 
Mulla oli koko viime raskauden tosi hyvät paineet, n 120/70 koko ajan. Muuten ei oo juuri tullu paineita mittailtua ku on aina ollut hyvät.
 
Mun mielestä on iha ok et syke koholla raskaana. Tietty eri asia, jos se tekee sulle huonon olon, mut jos ei oireile ni on ok. Samoin ku pienet rytmihäiriöt raskauden alussa normaaleita, mul välil muljahtelee. :woot:
 
Mullakin on ollut pientä rytmihäiriöitä ja se jatkui vielä imetysaikanakin jonkin aikaa.
 
Mulla paineet on normaalisti <120/<65 (sukuvikamolemmiltapuolilta), ikinä ei oo huipannu, ei ees kun laski 89/45 paineet... :) Raskauden aikana ekoja kertoja alkanut huimaan ja pimeneen, salmiakkia syön siihen, neuvolasta suosittelivat :)
 
Mulla viime raskaudessa nousi paineet raskausmyrkytyksen takia jäätäviin lukemiin ja menikin melkein vuosi ennenkuin palautuivat. Nyt toivon kovasti ettei myrkytys uusi ja selviän ilman verenpainelääkkeitä.
 
Mulla on ollu aiemmin vähän korkeampi verenpaine, mutta nyt on ollut siinä 110-125/60-70. Syke sen sijaan huitelee ysikympissä, tänä aamuna leposyke 92. Sit jos hermostuttaa, säikähtää tms niin sydän hakkaa ihan hitosti. Olo on välillä tosi inhottava. Täytyy vaan koittaa rentoutua, muutakaan en oo keksinyt.
 
Takaisin
Top