Verenpaine

Caarina

Kommentoinnin ninja
Joulumammat 2016
Onko jo mittailtu tai kotiseurantaa?

Itse saanut tänään melko alhaisia lukemia, max. 100/60. Laskenut viikon takaisesta jolloin ollut 110/70. Ei varsinaisesti pyörrytä mutta jotenkin ontto olo.

Ihan kotimittarilla otettu lukemat.

7+6
 
Mulla on kotona oma verenpaine mittari ja mulla on tosi alhaiset verenpaineet, toissapäivänä mun verenpaine oli 90/49 ja välillä oon saanut jopa 80/39 lukemii. Huimaa ja pyöryttää herkästi mutta mulla on jst syystä vaan tosi alhainen verenpaine,mulla jo ennen raskautta tollaset. Raskaana verenpaine laskee

Rv 10+2
 
Juuh, mulla kans raskausaikoina laskee. Katsoin vanhoja neuvolakortteja.... 100/60-70 keskimäärin. Eipä normaalistikaan oo korkea, hyvä niin. Saa vaan varuillaan olla sängystä noustessa tai mistä vaan.
 
Mulla raskaus on nostanut paineita normaali arvoihin. Muute samanlaisia paineita kuin Senni lla.
 
Matalat on mulla luonnostaankin,
Nyt mittasin huvin vuoksi töissä ja jotain 110/60 tasolla pyörivät, kuten aiemminkin.
Mua kyllä välillä pyörryttää kun tippuvat vielä tuosta, yleensä juominen ja suola auttaa vähän.
 
Mulla tänään mitattiin neuvolassa 134/87... varovasti ehdotteli neuvolatäti kotiseurantaa, jos jostain laitteen saisin lainaan.

Muoks. Mittasin tänään töissä 107/77. Taitaa olla lievää valkotakkikammoa, vaikka neukkutädillä oli ihan normivaatteetkin päällä :smiley-bounce022
 
Muokattu viimeksi:
Mittasin eilen kotona 113/58 ja pulssi 87. Normaalisti mun arvot on pyörinyt siinä 120/70 paikkeilla ja pulssi 90-100. Mulla on aina ollut nopea syke ihan muksusta lähtien.
 
Edellisessä raskaudessa oli alhaiset paineet kunnes rv 35+ jälkeen alkoi nousemaan. Jouduinkin käymään painekontrollissa kerran viikkoon sen jälkeen ja kotimittailut päälle. Osalla rr nousee loppuraskaudessa ja mullakin ennakoi sitten synnytystä. Mahdollisen raskausmyrkytyksen takiahan sitä enemmän seurattiin. Saa nähdä miten menee nyt tässä raskaudessa.
 
Mä mittasin juuri eilen anoppilassa 109/65/64. Alhaiset on ollut paineet aina, samaa luokkaa kuin nyt ennen raskauttakin.
 
Tuli mieleen taas kokeilla toi verenpaine ja oli 113/59 ja pulssi 78 mikä on mulle tosi vähän. Pulssi tuntuu silti olevan tasainen ja voimakas. Ei ole ollut huimausta muuten ku tänään olin hetken kyykyssä ja siitä kun nousin niin silmissä pimeni ihan hetkeksi.

Mulle sanottiin muuten neuvolassa että alhainen verenpaine on hyvä merkki. Kuulemma istukka toimii tehokkaasti.
 
Viime viikolla mittasin 92/67. Normaalisti mulla siis aina ennen verenpaineet ollut siinä 125/70 paikkeilla. Äsken myös mittasin leposykettä 110! Ihmettelin kun levossakin meinaa hengästyttää ja hikoiluttaa... ilmankos.
 
Mulla on normaalisti verenpaineet n100-120/80 hujakoilla, ei yli.. Nyt eka neuvola oli rv 8+6 ja paineet oli 127/74 ja tänään työterveydessä mitattu 145/85 ja pulssi 116!
Ekassa raskaudessa paineet pysytteli 110-130 hujakoilla.
 
Mulla on valkotakkineuroosi ja tottunut olen, että paineet huitelee 140/90 tai yli aina lekurissa tms. tarkastuksissa.. Eka raskaudessa sain ravata äippäpolilla (turhaan) tuon takia ja niinpä nytkin eka neuvolassa verenpaine oli hirveä... No, sovittiin th:n kans että ostan kotiin mittarin ja mittailen itse paineet ja seurailen. Ja norminahan ne on pysyneet. 125/75 oli viimeksi..
 
Matalat paineet ollu aina ja nyt laskenu entisestään: 90/60 tasolla. Sit taas pulssi jopa yli 90 ihan vaan paikalla ollessaan. 173cm pitkäkin niin pitää vaan kattoo ettei liian nopeasti nouse ylös niin ei ala huimailla :D ja pitää muistaa juua hyvin!
 
Takaisin
Top