veren vuodot raskaus aikana?

puhuko maikkie lääkäri mitään istukan paikasta? Itelläni vähän samanlaista oli alussa ja istukka oli lähellä kohdunsuuta siinä vaiheessa että se siitä reunasta vähän vuoti. Et mullakin tuli vähän hyytymiä ja välillä enempi välillä vähempi jne.. Mutta muistakaa: raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan!  [:)] Muistan kyllä elävästi ku ite kamppailin saman jutun kanssa ja olo oli niin epävarma.. nyt kuitenkin rv33 alko tänään ja vuodot jäi (onneksi! ja toivottavasti pysyvästi) sinne rv 13? jaksamisia!
 
basura: Eipä se lääkäri oikein puhunut mitään enkä itse siinä paniikissa tajunnut kysyä. En siis saanut vuodolle mitään syytä tuolla lääkärikäynnillä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että vuotoa on sen verran, ettei hän näe suoraan kohdun suuta. Sen jälkeen lääkäri tunnusteli käsin onko kohtu kasvanut. Sitäkään ei sitten kuitenkaan mulle sanonut, sanoi vaan ettei kohdunsuu ole ainakaan auennut tai pehmentynyt yhtään. Ultrassa selvisi vain sen verran, että sydän lyö. Terveuskeskuksessa oli sen verta huono se laite, etteivät sen perusteella muuta voineet alkiosta sanoa. Piti sitä hieman pienenä siihen nähden, että viikkoja olisi ollut jo 8+1 (tosin se laskettu edellisistä menkoista) eli voihan se olla, että hedelmöitys on tapahtunut pikkaisen myöhemmin ja todellisuudessa viikkoja onkin jokunen päivä vähemmän. Lääkäri käski kuitenkin tulla sitten uudestaan, jos vuoto jatkuu pitkään ja kipuja esiintyy edelleen.

Vuotoa on tänään taas ollut enemmän, kun eilen. Eilen oli verisempää sekin vähä, mitä oli, mutta nyt on taas ihan tumman ruskeaa. Tänään on taas ollut seassa myös pieniä hyytymiä. Tosi rasittavaa tämmöinen vuotaminen, kun sitten saa koko ajan pelätä pahinta. Luotan kuitenkin siihen, että huomaisin sen, jos sieltä tulisi jotain ulos. (alkio) Äiti yritti lohduttaa kertomalla, että minua odottaessaan joutui makamaan viikon osastolla uhkaavan keskenmenon vuoksi. Se tarina ainakin päättyi onnellisesti, koska täällä ollaan. Toivottavasti tämä vuoto pian loppuisi eikä tulisi enään takaisin. Osaisin sitten minäkin olla ehkä stressaamatta niin paljoa. Onneksi ei kuitenkaan mitään kovia kipuja ole ollut. Oikealla puolella alamahassa tuntuu nipistelyä melkein koko ajan, mutta ei sitä ehkä kivuksi voi kuitenkaan sanoa. Normaali menkkakipukin on mulla ollut kovempaa, enkä mielestäni ole kärsinyt kovista menkkakivuistakaan koskaan.

Onneksi on tämä foorumi olemassa, on edes joku paikka minne voi tunteitaan vuodattaa. Kiitos teille kaikille, jotka täällä kanssaelätte näitä tilanteita [:)] Vertaistuki on äärimmäisen tärkeää. Vaikka se tulisikin kirjoituksen muodossa ventovieraalta ihmiseltä...
 
Kuulostaa kyllä ikävälle maikkie. Koitahan pärjätä siellä ja olla huolehtimatta liikaa. Toki jos ihan hirveästi huolestuttaa niin voi esim yksityisellä käydä katsomassa tilanteen se kylläkin maksaa aika paljon. Tai sitten niinkuin itse tein (tosin ihan tulikin edellisenä iltana melkein siteellinen verta ja sopivasti oli viikonloppu..) menet sairaalaan päivystykseen tutkimaan asian. Niillä siellä yleensä on paremmat laitteet ja mut ainakin ottivat sisälle ihan mutisematta. Varsinkin jos on hirmu pitkä aika ens lääkäriin tai neuvolaan niin kannattaa kyllä käydä jossain oman mielenrauhansa takia. Mulla loppu melkein seinään verenvuoto heti sen jälkeen kun päivystyksessä kävin koska sain just jonkun syyn asialle ja stressi hellitti..en tiedä onko sillä todellisuudessa mitään tekemistä asian kanssa mutta itse kuvittelen ainakin sen auttaneen. [:)]
 
möy taas...

ja tää joutu sitten TAAS oastolle...tällä kertaa lisääntyneen proteenin vuoksi..nyt se ol jo +++ (kolmella plussalla)...
tarkkaillaan verenpainetta, john tuntuu ettei noi lääkkeet tepsi kuin muutaman tunnin...
eilen tänne tulin ja ensi yönki vielä joudun täällä viettämään...
hmm...no jos proteiini nousee vielä niin se on sitten sektio...huoh...sais olla viel joulukuun alkuun sisällä, mutta minkäs sille mahtaa jos joutuuvat leikkaamana...mua ei onneks jännitä tai pelota...onhan toinen saanu ne kortisonit jo...hmm...innolla odotan että saan ötöni syliin, vaikka toivoisin sen vielä olevan sisällä mahdollisimman pitkään...

Bluerose ja ötö 34+2
 
Jaksamisia blueroselle! Eikös vauva oo jo aika hyvällä mallilla siellä tossa vaiheessa jo tullakin ulos jos on pakko. Saatpahan sit nähä mitä sieltä sun masusta tulee [:)] Eiks tossa tilassa saa normaaliin tapaan synnyttää vai onko joku muu juttu? Ite en jotenkin malttais yhtään oottaa enää et näkis oman <3 mut ei kauaa enää.. joulun yli sais kyllä ainakin pysyä ihan hyvin..jos sit vaikka uutenavuotena ponnistelis [:D] (4.1. mulla virallisesti vasta..)
 
Täällä myös eilen alkanut tulemaan ensin ruskeaa ja tänään punaisempaa vuotoa. Rv. 12+4. Neuvolaan juuri soittelin ja siellä suoraan sanottiin, että taitaa olla menossa kesken. Tänään onneksi ensimmäinen ultra niin saadaan varmistus. Pelottaa ja itkettää kamalasti..
 
No huhuh retu ku on taas hienovaraista touhua neukkulassa. [:-] Ite soitin joskus kanssa asiasta ja mulle sanottiin että kohtalaisen yleistä on alkuraskaudessa verenvuodot. Että jos ei oo kipuja tai ei ole kuukatisiin verrattavaa vuotoa niin hätää ei pitäisi olla..Tässä näkee taas vähän vissiin kunta/neuvola/neukkutäti eroja.. Jaksamisia!
 
On kyllä sulla Retu ollut suorasanainen neuvolatäti. Mulle sanottiin ensimmäisenä neuvolasta, että pieni vuoto on ihan normaalia eikä sen vuoksi kannata hätäillä. Kunhan ei ole kovia kipuja ja vuoto on vähäisempää, kun normaalit menkat.
Nythän tämä minun tilanne on kääntynyt vaan huonommaksi. Kävin Oysissa ultrassa tarkistuttamassa tilanteen, kun vuoto ei ole loppunut. Lääkäri epäili vuodon olevan lapsivettä ja epäily tuli suoraan siitä, että ultrassa nähtiin lapsiveden olevan todella vähäistä. Alkio siellä edelleen asusteli ja sydän löi hurjasti. Pieni se reppana oli ja vastasikin viikkoja 7+1 (edellisistä menkoista laskettuna ois tuolloin ollut jo 8+4) Voi toki olla, että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin, kun luulin. Epäilenpä vain, että alkion kehityksessä on jotain häikkää. Ei kait se nyt kuitenkaan puoltatoista viikkoa voi heittää, tuo alkion koko meinaan. Vai voisiko?
Noh, jokatapauksessa lääkäri ei antanut paljoakaan toiveita raskauden jatkumiselle vaan käski varautua jo henkisesti tulevaan keskenmenoon. Toki hän myös sanoi, että mikään ei ole etukäteen varmaa ja nämä alkuraskaudet ovet kuulemma heillekin sellaisia mysteerejä, ettei aina voi etukäteen tietää, miten jatkossa tulee käymään.
Ainakaan tähän mennessä ei ole kesken mennyt. En sitten tiedä onko alkio enään hengissä. Ensi viikolla on uusi ultra, jossa tarkistetaan tilanne. Nyt vaan odotellaan sinne asti.
 
Päätin tulla tänne käväsemään.
Olen viikolla 6+2. Itselläni nyt 5 päivää välillä niukempaa ja välillä inan runsaampaa tummanruskeeta vuotoa, pyyhkiessä sitä tulee eniten. Eilen ja tänään joukossa minimaalisia hyytymiä..
Soitin myös eilen neuvolaan, jossa käskettiin ottaa rauhallisesti kunnei kerran kipujakaan ole.

Koko ajan pelkään pahinta, ristiriitaista tietoa täältä internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy.
Pyydänkin vertaistukea,
Tietääkö joku, ottaisko ne mut päivystykseen tarkistuttamaan tilanteen, vai tartteeko sinnikkäästi odottaa edelleen?

Ensimmäinen raskaus, ja viidettä päivää kestänyt vuoto alkaa olla jo omalle mielenterveydelle aika kova paikka. :(
 
Voimia maikkie! Ei kukaan voi ennustaa tulevaa otat vaan rauhallisesti ja toivot parasta. Päivä kerrallaan. saitko sairaslomaa? Ja voihan olla että se hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin että aika harvoin kai laskettu aika osuu siihen menkoista laskettuun. Mulla osu just siihen ja lääkärit oli aika yllättyneitä eli vissiin tosi harvoin niin käy. Mutta älä nyt vielä ainakaan kirvestä kaivoon heitä ennenkuin on pakko.

Kyllä mä olettaisin että ne elsku8 ottais sinne päivystykseen..luulisin. Tai voithan sanoa että on vaikka vähän kipuja tai jotain jos ei muuten tunnu ottava. Ei se kuitenkaan oo hyvä millonkaan stressata niin kyllä oman mielenrauhansa takia kannattaa ainakin käydä kysymässä että vaikee uskoo että ne sieltä poiskaan käännyttää koska tuohan voisi myös olla kohdunulkoisen oire mikä voi johtaa jo paljon pahempaan (itsellä tosin ei ollu KU mitään vuotoja mutta tässä normaalissa oli..että mikään ei oo varmaa mihinkään suuntaan) Mutta jos sieltä pois käännyttää (epäilen) niin voihan sitä käydä vaikka yksityisellä, vaikkakin kallista puuhaa, mutta saapa mielenrauhan. Mutta kokeile eka päivystystä. Jaksamisia! Ja muistakaa myös että noita vuotoja voi tulla myös ihan normaalissa raskaudessa että ei se aina pahinta tarkoita... 
 
Valitettavasti neuvolantäti oli oikeassa. [:(] Sikiö menehtynyt jo rv. 9. Eilinen meni sairaalassa.. Nyt kaikki on ohi, vain tyhjä tunne ja ikävä jäljellä..
 
Voi Retu, Paljon voimia sinne!
Minulla luultavasti sama tilanne edessä ensi viikolla. Sanattomaksi se vetää ja mieli on haikea. Harmittaa ihan vietävästi, kun on jotain niin paljon toivonut ja kaivannut ja sitten se otetaankin aivan liian aikaisin pois. Kyllä maailma on joskus julma... 
 
Maikkie, kiitos. Voimia tässä tarvitaankin, onneksi mies on ollut äärettömän arvokas tuki. Itselle tulee paha mieli kun toinen joutuu katselemaan vierestä. [:(] Selvää on ollut, että yritämme heti uudestaan kun vaan mahdollista.. Mutta silti.. Kipeää tekee. Paljon voimia, ja tsemppejä.
 
Jaksamisia retu! Ei varmasti ole helppoa! Maikkielle kanssa voimia ja tuuhan kertomaan kuin kävi.. Kyllä se aurinko vielä sinne risukasaankin paistaa.. Itsekin pitkään huonona kohdunulkoisen jälkeen vaikka olikin "vahinko" saatika sitten ihan todella odotettu tulokas. aika parantaa haavat mutta ei sitä koskaan unohda [:(] Voimia!
 
Mulla rv.5+3 ja tänään alkoi tulla kirkkaan punaista vuotoa,hieman niukempaa kun menkat.Välillä pistää alavatsasta,ei mitenkään kovaa ei niinkuin kuukautiskivut.Pelottaa että raskaus on menny kesken,kun pari hyytymäpallukkaaki tullut.Mitä teen?Otanko huomenna yhteyttä kättärille vai terkkarille?
 
Juuri kun itsekin aloin tottumaan ajatukseen tulevasta lapsesta, rv ollessa 4+6 (tai niillä main). Alkoi eilen tuhruttelu. Ruskea limainen vuoto.

Heti ekana mielessä keskenmeno.
Soitin meitä hoitavalle lapsettomuusklinikalle, josta rauhoiteltiin, että alkuraskauden vuodot ovat melko yleisiä. Ja kehottiin seuraamaan tilannetta. Mikäli vuoto muuttuu runsaaksi ja kirkkaan veriseksi, käskettiin olemaan yhteydessä verikokeita ja aikaistettua ultraa varten... Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään.

Raastavaa kun pelko on suuri eikä mitään voi tehdä paitsi toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Muuttuipa päivn mittaan tuo ruskea limainen vuoto kirkkaaksi veriseksi vuodoksi. Paniikki alkaa iskemään. :7
 
Last edited by a moderator:
Lisäisin tuohon aikasempaan tekstiini, että kyseinen raskaus olikin sitten kemiallinen raskaus.
Verenvuoto tarkoitti siis keskenmenoa.

Tässä raskaudessa yhtenä päivänä ruskeaa vuotoa. Syytä ei koskaan selvinnyt, mutta ultratessa lääkäri totesi asian ja sanoi, että välillä vuotoja vaan on...
 
En muista tarkkoja viikkoja, mutta esikoisen aikana tuli useaan otteeseen RUNSAASTI verta. Alkuviikoilla, joskus siinä rv10-13 tienoilla ensikerran. Selvää syytä ei löydetty.
Sitten rv 18 toisen kerran iso määrä, silloin epäiltiin istukkaa, koska sijaitsi niin lähellä kohdunsuuta.
Loppupäässä oli vielä useampi vuoto.

Mulla oli hankala raskaus kaiken kaikkiaan ja nuo verenvuodot maksimoi kurjuuden tosi rankalla kädellä. Sitä useamman kerran kuvitteli menettävänsä vauvan.
 
Takaisin
Top