Vauvojen nukutus ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päikkärit nukutaan yleensä yhdet pari tuntia, jos jää lyhyeksi niin sitten vielä iltapäivällä pienet unet

Täälläki yks "uneton", nukun kyllä mutta käyn hereillä sillon ku tytön 'kuuluis' herätä. Viime yönä tyttö ei heränny ni heräsin sitte itekseen ja kuulin että koirat jotain kisuaa ni kävin niille karjumassa v***tusta ku olin turhaan heränny :smiley-ashamed004

Meilläkin viime yönä pitkästä aikaa nukuttiin koko yö vajaaseen kuuteen, minä kävin neljän maissa hereillä kun havahduin siihen että tyttö nukkuu ja on nukkunu koko yön..Tuossa kuuden jälkeen piti ottaa viereen jatkamaan unia, muttei siltikään päästy ku vähän yli seiskan.

Tyttö nukkui viime yönä 8 tunnin unipätkän ilman heräämistä! Nukahti 20.30 ja ekan kerran heräsi vasta 4.30. Siitä sitten tunnin välein vielä heräili kunnes lopulta noustiin kahdeksalta ylös. Imetin ekan kerran siinä seiskan maissa vasta. Meillä on nyt pari yötä siis ollut tissikielto päällä, ja tuntuu toimivan! Tää on niin mahtavaa! Ja itsekin sai nukuttua pisimmän yhtenäisen unipätkän mitä vuoteen on tullut nukuttua. Silloin ensimmäisen herätyksen aikaan olin jo niin pirteä että en saanut unta yli tuntiin (ehkä myös sen takia kun fiilistelin tapahtunutta). Toivotaan että kehitys jatkuu ja nuo aamuyön herätyksetkin saadaan karsittua pois :)

Ei olisi kyllä vielä puoli vuotta sitten uskonut tämän päivän joskus koittavan. Sillon kun tilanne oli se, että tyttö nukkui vain tissi suussa ja heräili puolen tunnin tai tunnin välein..

Meilläki meni viime yö ihan nappiin, jes! Tyttö joi itsekseen iltamaidon jämät 23 ja yön aikana hörppi vesipullon tyhjäksi. Kerran vai kaks laitoin tutin suuhun ja tyttö veteli unia 8 asti! Lisäplussaa toi että isäntä nousi vapaaehtosesti tytön kans ja ite sain nukku puol 10 asti:happy:

Jee, hienoa! Hyvin nukuttujen öiden jälkeen on aina ihan ihmeellinen olo, saa aikaiseksi vaikka mitä ja tekisi mieli vaan hehkuttaa kaikille, miten mahtava olo on :D Sellaistako se oli ennen lasta, en mä vaan muista :)

Viimme yönä poju höpäji ja pyöriskeli klo04-06... Oli selvästi väsynyt, muttei vaan saanut nukuttua. Annoin tissiä, silittelin, vaihdoin vaipan,otin viereen ja silittelin, laitoin pinnasänkyyn, silittelin, annoin olla yksikseen, otin syliin, laitoin pinnasänkyyn, otin taas viereen, mies siirtyi ennen klo06 olohuoneeseen nukkumaan. Sitten kun poju viimmein nukahti niin herättiin vasta klo10. Toivottavasti ens yö olis vähän rauhallisempi :)

Meillä on nyt nukuttu 20/21-05/06. Parhaimmiillaan viime viikolla nukkui seitsemään. Se oli kyllä kiva! Päikkäreitä noin kahdet nukkuu. On todella väsynyt illalla ja pitää aina yrittää pitää hereillä.

Jee, hienoa! Hyvin nukuttujen öiden jälkeen on aina ihan ihmeellinen olo, saa aikaiseksi vaikka mitä ja tekisi mieli vaan hehkuttaa kaikille, miten mahtava olo on :D Sellaistako se oli ennen lasta, en mä vaan muista :)

Oon mietiskelly nykyaikaa ja aikaa ennen vauvaa. Ei sitä osannu arvostaa jos nukku 7 tuntia yöllä (ja vielä ihan putkeen!!) :D

Oho. Neiti on osannut yön pitkästä aikaa taas nukahtaa itsekseen uneen jos ja kun on heränny.. Ja kuulin kyllä jossain vaiheessa kun tutti tippu lattialle eli sitäkään ei ole tarvittu..

Kahtena aamuna herätys on aikaistunut tunnilla eli 7ltä! Tyytyväisenä onneksi herää seisoskelemaan ja höpöttelemään :happy: jokunen yö ollaan myös menty ilman edes sitä yhtä yömaitoa, pelkkä vesipullo sängyssä:) (mietin hetken ennenku kirjotin ton, tuppaa ottamaan takapakkia aina ku tänne kehuskelee kuinka hyvin yöt on menny:grin)

Kyllä näkyy olevan norsu-uniriepu kovin tärkeä. Eilen päivällä halusi sen sängystä hakea ja sehän sitten jäi olohuoneeseen kun illalla mentiin nukkumaan. Meillä kun luetaan iltasatu vanhempien sängyssä ja rauhoitutaan sen jälkeen niin eilen tyttö oli koko ajan peruuttamassa sängystä pois ja hirveä huuto kun ei päässy. Tätä jatku jonkun aikaa. No äiti muisti vaan että hei norsu on olkkarissa, no isi toi norsun niin jo tyttö rauhoittui ja paino pään norsulle. Äiti siis ei hoksannu tytön kaipaavan norsua, muisti vaan että se jäi. Aiemmin siis norsu on voinu olla tuossa vaiheessa vielä tytön omassa sängyssä ja yölläkin se saa olla toisessa päässä. Mutta tietoisuus sen läheisyydestä kai tärkein on.
Ja koko yönä ei äiti heränny tytön ääniin, vasta seitsemän aikaan ja sittenkin nukahti uudestaan pikku silityksellä. Löysi vissiin itse tutinkin suuhun. Ja nukkuu vielä.

Meillä tehdään vissiin hampaita. Toissa yö oli kauhia, kun poika itki niin lohduttomasti, mutta rauhoittui takas unille aika pian sen jälkeen kun annoin supon. Pientä kitinää ja itkua oli koko yö, mutta viimme yö menikin sitten paremmin, nukkui klo22.15-07.30 putkeen. Alku yöstä pari kertaa kitisi mutta nukahti itsekseen uudestaan.
Raukka pientä kun on niin räkäinen :sad001
Nyt tuli mieleen että etsiin poikaa meidän sängystä klo05, olin jo ihan paniikis että onko se miehen tai mun alla kun en löydä. Mies sitten selvensi mulle että se on omassa sängyssään, en vissiin oo tottunut että poika vielä siihen aikaan on omassa sängyssään :joyful:

Tuon ma-ti välisen yön jälkeen poju on nukkunut 11-12h joka yö 1-2 herätystä. Harvinaista meillä! Tuntuu yöt pitkiltä, kun tottunut että poika nukkuu 8-9h. Toivotaan että tämä jatkuis näin :) en tiedä onko vaikuttanut pojan kipuilu vaiko yksiin päikkäreihin siirtyminen.

Mein rytmi on nyt aika paljolti 21- 5-7. Heräs esim tänä aamuna 5:40 mutta jatko viel unia maidon jälkee, joinain aamuina ei jatka.. Pääosin nukkuu nyt yöt heräämättä tai niin että ite jatkaa unia.. Jonain yönä heräilee sit enemmä

Meillä nukutaan kans n.21.30 (viimestään) ja herätään 7-8. Mutta saattaa yöllä heräillä ja nukahtaa itsekseen, joskus pitää käydä pari silitystä antamassa. Kuuluu kyllä unissaankin välillä itkeskelevän silleen muutama parkaau että äiti herää..

Meilläkin rytmi on nyt aikalailla vakiintunut tohon 21-7. Joitain puolen tunnin heittoja saattaa tulla suuntaan tai toiseen molemmissa päissä. Yöllä saattaa joskus herätä kertaalleen, mutta ovat suht nopeita herätyksiä.

Takaisin