Vauvojen nukutus ja nukkuminen

Kelpaisko sille tutti siel vaunuissa? Meillä ainaki autto alussa.. Nykyään on tottunu sen verran et useimmiten ei tuttii tarvi vaikkei nukukaan vaunuissa.. Ja se periaate auttaa loppupelis et ei pitäs nukkuvana laittaa vaunuihin ku herätessään pelästyy paikan vaihtoa, pitäs totuttaa hereillä ollessa, nukahtamisen rajamailla
 
Mä oon mun pojulla huomannut, että kun unet häiriintyy/on ihan väsynyt ja jos hamuilee samalla eikä tutti kelpaa niin annan pullosta ihan vähän maitoa ja sit äkkiä vaihto tuttiin, niin jostain syystä sen maito hiukan päälle tutti onki ihan hyvä :wink Ja sitten tuo pikkuinen nukahtaa tuttia mutustellen. Ja max. minuutti niin "plup" sylkäsee tutin suusta oikein kaaressa :D Tai jos on tosi väsy niin se tutti vaan hissukseen tipahtaa poskelle :)
 
Totutat vaan vaunuihin. Rytkytät niitä paikallaan ja kun hiljenee, niin lopetat. Meillä koliikki-esikoinen oppi hyväksi vaununukkujaksi, tosin Nukutus vei välillä tunnin...Ja sit heijasin sitä pelkkää koppaa. 9kk iässä vaan laitettiin vaunuihin ja sinne nukahti. :wink olis varmaan jo aiemmin osannut, mut tossa kohtaa äitiysvapaa vaihtui isyysvapaaseen :D
 
Tuttia ei oo ottanu vaik yritetty on, yökkää ja suuttuu jos yrittää sitä sille, joten se vois auttaakki tottumaan vaunuu jos siihe keskittyy mut viel en oo saanu sitä tarttumaan tuttiin. Kestääkö teillä kantti huudattaa vaunus niin kaua et hiljenee? Mulla ei oo vielä kestäny ku huutaa ittesä ihan tikahduksiin asti..sieluu sattuu se huuto..tajuuko noin pieni ees et missä mennää sen huudon kans, no äitii ainaki vaikuttaa jos ei muuta, ehkä oon vaa heikko
 
Mie kyl alkuu otin vaunuista ja hyssytin ja sit rauhoteltuna laitoin vaunuun takas, sitte tutti suuhun (alkuun ei ollu sitä tuttia ni sillo ilman).. Ja meilläki alkuun ei huolinu miun ostamii silikonitutteja mutta luonnonkumi kelpas ja niitäki on monen kokosia että ite ku en tajunnu ni eka tutti oli liian iso ja sai aikaan just sen yökkäämisen.. Tosin jotkuuhan ei tutteja huoli.
 
Yomanda noin mäki just nyt oon tehny et otan ja hyssytän ja sit takas, ehkä se tästä ku kasvaa vähän....tilasin sille keskosten tutin, jos se kelpais
 
Yomanda noin mäki just nyt oon tehny et otan ja hyssytän ja sit takas, ehkä se tästä ku kasvaa vähän....tilasin sille keskosten tutin, jos se kelpais
Kyllä mie uskon :) kyl meinki ekatvaunulenkit tultii vauhilla takas ku ei ollu huolinu tuttii ja sit huuteli siellä :wink
 
Huoh sanoivat, että 6 vko eteenpäin helpottaa vauvan kanssa olo. No, eihän meillä koskaan vaikeeta ollukaan, joten nyt on neiti 6 vko ja 3 päivää ollut kiukuttelija viimeset 3 päivää.. Nimenomaan unet ei oikein klo 2 jälkeen onnistu muuten kun sylissä, kokoajan heräilee :/ jos yrittää laittaa pois sylistä, niin aika pian herää ja vikisee syliin. Että eipä itekään pääse oikeen mitään touhuumaan
 
Niin niistä vaunuista piti sanomani, että voisko olla menosuunta ongelmana? Joko haluaisi nähdä äidin tai sitten huono olo jos pää menosuuntaan?
 
!!!!!! No nyt nukahti kun laitoin masulleen niinkuin mies aina tekee, laittelin ruokaa samalla niin olikin yhdessä vaiheessa tättärä kasvot patjaan hautautuneena!! Hui hitto kun säikähdin :sad001 :sad001 Käänsin siitä kyljelleen, nenänsä oli ihan painuneen punainen, ei sentään kasvot sinertäneet yhtään tms... Eilen poltin raukan pyllyn kun isovanhemmilla en älynnyt/muistanut, että hanasta tulee hitto kiehuvan kuumaa vettä.. Ei se onneksi palanut, säikähdyksellä selvittiin mutta kyllä tuli äidiltä itku.
Nyt kyljellään ollessa makasi kätensä päällä niin, että se oli ihan sininen :oops: Voi kamala sentään mitähän seuraavaksi :sad001
 
Aubrey kaikessa kauheudessaan mua rupes naurattamaan sun viesti, kuulostaa joka-äidin-kömmähdyksiltä nuo - vähän niin kuin ite meinas tukehduttaa vauvan omalla tissillä ja juu vauvan naama oli hetken sininen .. tää äiti itki hysteerisenä että miten voin olla noin tyhmä jajaja.. jälkeenpäin huvittaa (ja samalla käy silti vilun väristys että mitä jos ..:facepalm:) :rolleyes:
 
No joo onhan nää vähän näitä.. Onneks ei mies ollu näkemässä, olis torunu niin et ei varmasti ois tullu itkusta loppua.. Tosta kääntymisestä en ees kertonu sille :oops:

Mut vetipä sellaset 3 tunnin unet neiti!
 
haha, onhan noita arjen pieniä kömmähdyksiä kyllä :D ne on just sitä laatua millä ei hirveesti tee mieli rehvastella lähipiirille :P sain meidän vauvalle pari viikkoa sitte ekan haavan ja vielä otsaan ku unenpöpperössä lähin pyllyä pesemään yöllä ja kolautin rassukan pään vessan kaapinoveen joka altaan yläpuolella. mies kysy aamulla että mikäs toi on, "noo, se on varmaan taas kynsiny yöllä" :D
 
Ei olla pariin päivään saatu tyttöä nukkumaan tahi pysymään unessa sitten millään. Koko ajan saa kävellä ja heijata tai pitää pitää sormella tuttia suussa. Jos jonkun noista lopettaa niin kohta herää huutamaan. :-( maksimissaan tunnin päiväunia nukutaan ja toista tuntia valvotaan. Yölläkin on vaikeaa nukuttaa uudestaan. Tää päivä on mennyt nukuttaessa mulla...ja selvästi on tyttö väsynyt.ja niin oon minäkin...
 
Ei olla pariin päivään saatu tyttöä nukkumaan tahi pysymään unessa sitten millään. Koko ajan saa kävellä ja heijata tai pitää pitää sormella tuttia suussa. Jos jonkun noista lopettaa niin kohta herää huutamaan. :-( maksimissaan tunnin päiväunia nukutaan ja toista tuntia valvotaan. Yölläkin on vaikeaa nukuttaa uudestaan. Tää päivä on mennyt nukuttaessa mulla...ja selvästi on tyttö väsynyt.ja niin oon minäkin...

Mä niiiiiin tiiän tunteen!! Meille ilmeisesti on nyt mahavaivoja niin neiti nukahtaa vaan syliin ja jos harkitsetkaab siirtoa muualle nukkumaan niin alkaa huuto. Meillä on vielä ristiäiset lauantaina niin pitäis jotenki koittaa niihinki tehä valmisteluja. Onneksi meille kuitenki yöt nukkuu hyvin niin saan ite sillon levähtää/leipoa...
 
Miellä ristiäiset sunnuntaina enkä tiiä miten ehdin tehdä kaikki valmistelut siihen mennessä. Leipoakin pitäis! Onneksi kaupassa ehdittiin tänään käymään niin on tarvikkeet valmiina kunhan joku väli löytyy!

Vauva sais päivälläki nukkua.. nyt illasta koko ajan sylissä ja jos nukahtaa syliin niin ei puhettakaan että vois mihinkää siirtää ilman että herää :/
 
Meilläkin on sunnuntaina. :-) onneksi ei tarvitse itse leipoa mitään, vaikka ammattilainen olenkin. Oon jakanut hommat vieraille. :-)
 
Ainiin ja se nukkuminen. Meillä nukutaan hyvin, enkä juuri nukuttele. Nostan öhisemään koppaa illalla ja siellä pitää jotain ääntä, mut jos ei itke, niin en reagoi. Silmät kun näyttää luppaavan kiinni, niin öhinä on sitä uniöhinää.
 
Takaisin
Top