Vauvojen neuvolakuulumiset

ainaki tuo meidän vähän vaille 5v on sellanen tätien naurattaja, kun käy kenen kanssa vaan kohteliaasti juttusille ja katsoo suurilla ruskeilla silmillään ja 1,5v poika veikistelee kaikille ja tokaisee päivää tai vilkuttelee. Viehätysvoimaa siis löytyy eikä meidän pojat ainakaan jätä sitä käyttämättä. Tyttö on ujompi vieraiden suhteen, mut nuo pojat on kyl semmosia sankareita. Ihan isäänsä on tulleet.

Poika kävi tänään 4kk neuvolassa. Paino oli 7 340g ja pituus 64,8 cm. Syntymäpaino oli 3830 ja pituus 53 cm. Oli kasvanut hyvin. Lääkäri tutki pojan ja hän on kuulemma terve tapaus. Kivi vierähti pois äidin sydämeltä. Seuraavalla kerralla on sitten ne inhottavat rokotukset.

Meilläkin oli tuo 4kk neuvola pari viikkoa sitten, ja pikkuinen on typy edelleen ( 61,5cm ja 6220g ). Ei tykännyt neuvolassa olemisesta ollenkaan, kun piti päiväunilta herättää, eikä siis suostunut varsinkaan lääkärin kanssa yhteistyöhön ollenkaan.

5kk neuvolassa on sitten taas ne onnettomat rokotukset. Kun yritin kysyä, mitä rotan aiheuttamille masuvaivoille voisi tehdä, niin kumpikaan, ei lääkäri eikä neuvolatäti antaneet muuta ohjetta kuin syöttää luumusosetta jos taas käy niin, että kakka ei tule millään ( ja kun tulee, niin sitten sitä on kaikkialla... ) . Joo, siinähän syötät, kun tyttö ei ainakaan vielä pikein hallitse lusikalla syömistä... :(

Tykkään tosta pikkutypy-kohdasta :). Meillä ylihuomenna neuvola ja voin olla varma ettei 6 kg mee rikki...

Viimeks tuli vaan pieni kuume ja rotasta nyt ehkä sitä ripulia vähän...Toivottavasti yhtä helpolla selvittäis taas!

4 kk neuvola takana. 5570 g, 60 cm ja pipo 40,3cm. Pieni, jäntevä tyttö. Jatketaan kuukausi vielä rintamaidolla. Pari kertaa kääntynytkin jo. Kaikki hyvin! Jalkamakkarat hiukan punoittavat aina välillä.

^No näinpä. Mutta tyttö on isompi kuin minä samanikäisenä. Mä olin päälle 4 kg monessa monessa punnituksessa (tosin mulla todettiin lehmänmaitoallergia, joka vaikutti huisisti mun kasvuun)

Käytiin 5kk-neuvolassa ja mitat 7,3kg ja vähän päälle 65cm, konttausasennonkin esitteli lääkärille.

Kevätkäärö, joko te kävitte? Meillähän on kasvu on suht samanlaista tähän asti :)

Ensiviikolla mennään. :p Melkein viikko vielä kasvetaan. Mytty2014 No teillä onkin iso pyrähdys. Käytättekö jo 74cm vaatteita, Mytty ja MammaMaria?

Ei, meillä on 62(-68) käytössä (eilen laitoin viimesen Tutan 56cm-bodyn pois) ja vaipoissa ollaan jämähdetty Pampersin 4-kokoon. Koitin Liberon housuvaippaa, muttei iho tykännyt.

Meillä 74 olleet käytössä jo pitkän aikaa, vaikka 68 pituus olisi riittänyt, on useasta vaatteesta vyötärö kiristänyt ;) sama juttu meinaa olla nyt myös joidenkin 74-koon vaatteiden kanssa :) äitiinsä tullut ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

just tuossa miehelle sanoin tänään, kun kaivelin tuota äitiyspakkausta ja siellä oli enää vain toppakamppeet ja kirjat yms pientä, että jännä että kaikki vaatteet äitiyspakkauksesta on käytetty ja vauva on vasta 4kk... meillä on siis 74cm vaatteet olleet jo muutaman viikon käytössä. :)

meillä on enimmäkseen 68 ja 70cm vaatteet. 74 on käytössä semmosia potkuhousuja kun on pitkäselkänen poika ettei jää sitten käyttämättä.

Äkkiä jää suuri määrä vaatteita pieneksi. Minusta miä just otin 68cm vaatteet käyttöön ja nyt ne tuntuu jotkut jo kiristävä tai housut on liian lyhyet. Missä meidän pienet vauvat on?:eek:

Hmm... Meillä 68-74 housut menevät hyvin, mutta paidat ja bodyt on tosi isoja. Riippuu kyllä vaatteiden merkistäkin. Pitkäjalkainen tyttö niin kuin molemat vanhempansakin :)

Oli ihan pakko käydä mallaamassa noita 70+ cm-kokosia vaatteita ja ne on ihan yli-isoja kyl vielä :D Pituutta meillä nyt vähän päälle 65cm ja painoa 7,3kg ja on hoikka tyttö kyllä rakenteeltaan. Hihat on usein lyhyet, liekö sitten perinyt isältään pitkät kädet...

Takaisin