Vauvojen neuvolakuulumiset

Moikka pitkästä aikaa! Olen yrittänyt nauttia auringosta ja olla mahdollisimman vähän netissä, niin ei ole täälläkään tullut käytyä...Tänään tulitte mieleen, kun tyttömme vieraili 3kk neuvolassa ja sai rokotukset.

Painoa 5950 (s.3155) ja pituutta 60 (49).

Rokotukset meni yllättävän pienillä huudoilla: tutinkin huoli heti, kun pistos oli annettu! Mutta kyllä se jotenkin sydäntä raastavaa oli silti...

Meillä oli kanssa 3kk neuvola vaik aletaan olla lähemmäs 3,5kk :) Rokotukset saatiin. Pituus 61,5cm (48,5) ja paino 5930g (2845). Jänteväksi kehuttiin. Rokotteiden jälkivaikutuksia odotellaan, panadol suppo varattuna...

Meillä ei mitään kummempia jälkivaikutuksia sitten rokotuksista tullut. Olin itse omissa menoissa tuon rokotteen antamisen jälkeen illalla, joten mies hoisi tytön yöpuulle. Oli ollut normaalia itkuisempi ja mies oli antanut vähän ennaltaehkäisevästikin nestemäistä panadolia pienen annoksen. Oli toiminut hyvin unilääkkeenä ja simahti sitten siihen vähän ennen aikojaan. Aamuyöstä sitten heräsikin poikkeuksellisesti juttelemaan. Kuumetta tms ei ollut seuraavina päivinä.

Meillä oli eilen myös 3kk neuvola eikä toistaiseksi ole tullut rokotteista jälkivaikutuksia, jee! Panadolia annettiin illalla neuvolatädin ohjeistuksesta, vaikkei lämpöä ollutkaan.

Pituus poitsulla 66cm (s. 52cm) ja painoa 7350g (s.3680g). Missä mun pikkuvauva on??

Meillä on vihdoin viikon päästä 3kk neuvola! Kyllä mä oon sitä jo ehtinykin odottaa kun 2kk neuvola oli jo kun tyttö oli reilut 7vko. Tuntuu että tyttö on kasvanu niin hirveesti! Saa nähä meneekö 6 kiloa rikki...

Meillä on vasta ensi viikolla 3kk neuvola kun poika on jo paria päivää vaille 4kk. Jouduin siirtämään sitä lomareissujen takia. Seuraavalla viikolla on jo sit 4kk lääkäri. Ukki naureskeli että poika oli melkeen puolet elämästään kylässä, sen verran venyi reissut mummolaan ja mökeille :)

Meillä myös ens viikolla 4kk neuvolalääkäri ja seuraava 5kk neuvola syyskuus, ja sit onki taukoa, seuraava vasta huhtikuun alussa kun neiti 1v.!

^Resurssikysymys, valitettavasti.

Mä ootan kans tietoa miten pönthiittinen on kasvanut ja onko 5 kg rikki. Hauskaa hymis seurata, kuinka meidän samana päivänä syntyneet vauvat on niin erilaisia :)

Huokaus. Meillä 3kk rota-rokote (?) aiheutti yhtä kammottavat masuitkuraivarit kuin ensimmäiselläkin kerralla. Onneksi muita vaikutuksia ei tuosta rokoterysäyksestä tullut, eli kahden viikon kesälomasta meni pilalle " vain" neljä vuorokautta, kun tyttö huusi ja huusi... Rokotuksen ajankohtaa kun ei muka voinut siirtää ollenkaan.

Äidilläkin tulee melkein itku, kun ajattelee, että sama on edessä vielä kolmannen kerran.
Neuvolasta ei saa edes sympatiaa, jauhavat vain samaa laulua, että eivät ne jälkimmäiset rokotteet mitään aiheuta. Just juu.

Kyllä meidän rokotusta lykättiin 3vk kun oltiin vielä reissussa.. Se on nyt keskiviikkona kun poika muutamaa päivää vaille 4kk.

Meillä oli 4kk-lääkärineuvola tänään, ikää pojalla muutaman päivän vajaa toi 4kk. Pituutta 65,5cm ja painoa reilut 7100g. Ei siis mikään pieni vauva enää :) Uniongelmista lähinnä keskusteltiin, mutta koska yöt on hippasen jo parantuneet (ei enää jatkuvaa puolen tunnin välein heräilyä), katsotaan vielä josko lähtisivät ajan kanssa paranemaan entisestään. Jos vielä menevät huonompaan päin, otan yhteyttä taas ja mietitään josko lähdettäis jotain tutkimaan enempi. Tällä hetkellä meidän ongelma onkin enemmän noi päivät kun yöt, koska päiväunia ei juurikaan nukuta, vaikka koko ajan väsyttää hirmusesti. :(

Meillä tosiaan kans lykättiin rotaa reissun takia melkeen kahdella viikolla. Lya, mä luin jostain et monet jättää ottamatta sen kolmannen rokotesatsin noiden oireiden takia. Sen jutun mukaan kaks satsia antais 80-prosenttisen suojan, kun kolmas rokote antaa 90-prosenttisen suojan.

3 kk neuvolassa käyty. Tyttö on pieni kuten äitinsäkin ja painaa 4920 g vaikka odotin, että 5 kg oisi mennyt rikki. Pituutta 57,5 cm. Alahuuli meni kovasti lurpalle kun näki neuvolantädin eli vierasti ekaa kertaa. Koko reissun oli aika väsynyt, jaksoi pari hymyä antaa, mutta suuttui rokotteista (kaikki 3) niin kovin, että ei omia ajatuksiaan kuullut... Illalla suppoa kipuilevalle lapselle ja taas on hiukan uneliaampi ollut (rota) kuin normaalisti.

On pari kertaa nauranut ääneen ja se on tosi ihanaa äidin mielestä :Heartred. Kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia ja terkka kehui kauniiksi ja sanoi, ettei kaikki ihan nii söpöjä oo. Lämmitti äiteen mieltä :flower

enpäs oo pitkään aikaan palstoilla ollu! Hoksasin nyt ku tulin päivittää tytön 3kk neuvolakuulumiset. Ke siis oli nla ja tyttö 59,1 cm (50) ja 6400g (3450). Lyhyt niinkuin äitisä ja pallerokin <3. Rokotteista piti vähän parkua ja illalla sit huusikin pari tuntia niistä sivuvaikutuksista. Jänteväksi ja tyytyväiseksi kehui terkka ja pyörähtipä tyttö terkalle malliksi selältä mahalleen! Tyttö siis 2vkoa sitten käänty eka kerran masulleen :). Seuraava käynti onki sitten lääkärineuvola.

Takaisin