Vauvojen neuvolakuulumiset

Meillä oli äitiysneuvolakäynti kotona lapsen syntymän jälkeen. Sen jälkeen lastenneuvolan täti tuli käymään noin kuukauden ikäisenä. Sitten oli 6 viikon neuvola, jolloin tapasimme lääkärin ja nyt viimemmäksi 2kk neuvola. Seuraavaksi meillä on 3kk ja joka kuukausi sen jälkeen.

Onko kenenkään muun kotipaikkakunnalla tällaista: Täällä on kuuden kuukauden neuvola "isä-lapsi-neuvola", jolloin äiti ei ole "tervetullut" mukaan. Ideana on siis, että isä vie lapsen neuvolaan. Mun mielestä loistava idea!!

^ en ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta! olisi kiva seurata kärpäsenä katossa, kun mies kävisi neuvolassa. :wink ja olisi vielä vanhemmat pojat mukana, ihan kuin mulla aina... :grin olisi kiva nähdä kuinka hyvin se iskä pärjäisi niiden kanssa...
mutta siis kuulostaa hyvältä jutulta! :)

Meillä on sama juttu. Olisi mieluusti mukana, mutta joutuisi olemaan melkein puoli päivää pois, kun hän työskentelee toisella paikkakunnalla. Tuo isä-lapsi-neuvola-aika sovitaan niin, että isä pääsee töidensä puolesta.

Joo meillä ei kyllä miestä kiinnosta neuvolat tippaakaan. Se hermostu jo siitä että pitää ens kerralle täyttää joku lappu...ei tarvii edes ite tulla mukaan! Eikä tulis vaikka tarviiski.

Meillä mies tulee aina mukaan, ja otetaan seuraava aika aina niin että se käy myös miehelle. Tosin se on aina ihan väsyneen näköinen siellä ja vaan nuokkuu siin tuolis, kun ajat on sitte aamuisin ja mies on täysin ilta/yövirkku työn takia. Yritän siinä sit aina selitellä et siis kyllä meillä oikeesti nukutaan hyvin, mies vaan nyt on tommonen!

Oli niistä käyristä puhetta silloin joskus, et +15 tai +6 yms. niin noi on prosentteja, kuinka paljon pienempi/isompi on kuin muut saman ikäiset.

Meillä on ihan päivänselvää et mieskin tulee mukaan neuvolaan. Tosin työnsä puolesta hän hyvin pääseekin päiväsaikaan, mut ajat katotaan aina niin että hänkin pääsee. Hyvin voisin kuvitella et hän menis pojan kanssa kaksistaankin, mulla vaan on aina niin monta sataa kysymystä ja huolenaihetta, mitä mies ei tajuis kysyä mun puolesta, et ehkä siks en päästäis miestä yksinään :)

meillä mies on ollut pari kertaa mun mukana neuvolassa esikoisen kohdalla. silloin odotusaikana käytiin yhdellä kerralla synnytystä läpi, niin oli suotavaa että mieskin on mukana. sitten oli vauvanhoitotunti, siellä mies oli. ja kun esikoinen syntyi, enkä itse pystynyt istumaan kunnolla alapään leikkelyn takia, saati ajamaan autoa, niin mies ainakin kerran oli mukana neuvolassa, lähinnä kuskaamassa meitä. mies oli silloin palkkatöissä ja sai "helposti" muutettua työvuoroja ja pystyi olla syntymän jälkeen isyyslomalla. mutta sen jälkeen ei mies ole ollut mukana neuvolassa, eikä ole halunnutkaan lähteä. meillä myös tuo pelkkien papereien täyttö neuvolaa varten on miehelle tuskaa. :grin lähinnä on sitten jäänyt, jos on ollut mahdollista, niin vanhempien lasten kanssa kotiin, että pääsen rauhassa käymään yksikseni tai pienimmän lapsen kanssa. :)

Odotan kyllä mielenkiinnolla sitä että palaan syksyllä töihin ja mies joutuu käymään 5kk ja 6kk neuvolat tytön kanssa kaksin... Sit kun kysyn neuvolan jälkeen että mitä siellä juteltiin/tehtiin niin se lyö varmaan mulle neuvolakortin käteen ja käskee lukee sieltä.

Huh huh, mä en vois kyllä kuvitellakaan töihinpaluuta syksyllä! Tällä hetkellä se ens kevätkin tuntuu ihan mahdottomuudelta :D

Musta olis kyl ihan kiva ajatus, et mies olis pikkuvauva-aikana(kin) kotona. Koska mähän lähinnä lepään nää päivät kotona ;)

Meillä mies on paljon kotona, mut silti jostain syystä se on minä joka tota poikaa yleensä nukuttaa, leikittää jne... Mies kyllä leikkii hetkittäin ja vaihtaa vaippaa, mut yleensä jos poika on miehen "hoivissa", niin mies istuu koneen ääressä ja poika sitterillä/leikkimatolla yksinään... Kyllä se aina tekee jotain kun pyydän, ja spontaanistikin välillä, ja jos nukutus kestää kauan niin tulee kysymään jos haluan levätä välillä jne. et osallistuu kyllä vauvan hoitoon enempi kun monet muut miehet. Mut koska minä osaan sen ennakoinnin noiden nukutusten suhteen ja mies ei, pääsen helpommalla kun teen sen ite :)

Meillä oli tänään 3 kk neuvola. Paino oli 5410 g ja pituus 59,7 cm. Pieni tuo on mutta kovin jäntevä, päätä kannattelee ihan itse ja mahallaan ollessa pylly nousee jo siihen malliin, että tyttö suunnittelee jo liikkeelle lähtöä :)
Nyt tuo on sitten nukkunut melkein koko päivän, ilmeisesti rokotukset vaikuttaa asiaan. Kolme ja puoli tuntia on nukkunut jo, mikä ei todellakaan ole normaalia päivällä!

Mua jännittää noi 3kk rokotukset! Tai lähinnä että tuleeko kovat oireet pienelle... Pidättelen varmaan itsekin itkua, jos/kun pojalle tulee itku piikeistä :D meillä on aika myös tällä viikolla neuvolaan

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä toivon että mies hoitais noi neuvolat joissa tulee rokotukset koska en haluu olla paikalla kun mun vauvaa pistetään :(

Täytyy vaan aatella että hyvä se on jos vauva rääkäsee kun pistetään, epänormaaliahan se ois jos piikittelystä tykkäis :)

Enemmän mäkin niitä jälkioireita "pelkään" kuin sitä itse rokotusta. Just ku on noista iltahuudoista päästy... Huutohan siitä tulee kuitenkin! Eilenkin tuli itkut, kun raapaisi itse itseään poskesta. Pikku-rassu!

Takaisin