Ei oo neuvolakuulumisia, mutta kuitenkin: käytiin Kättärillä vrk-monitoroinnissa (pulssi, hengitys, saturaatio) ja kuukausi kotiutuksesta -kontrollissa. Kaikki hienosti!!
Nuo monitoroidut asiat on menneet huimasti eteenpäin kuukauden takaisesta ja ovat nyt kaikin puolin normaalilla tasolla. Pulssioksimetrilaite, joka oli lainassa kotona kuukauden, saatiin palauttaa, koska tarvetta seurannalle ei enää ole.
Kasvukin on ollut ihan riittävää (vaikka itestä tuntuu välillä että etenee tooosi hitaasti... kun verrataan vaikka teidän normaalivauvoihin) Paino 3080g, pituus 47,5cm.
Mahavaivaa on, mutta se on kuulemma väistämätöntä pikkukeskosella kun suolisto on vielä epäkypsä ja sinne aletaan työntää jo vaikka mitä muutakin kuin äidinmaitoa. Pääasia että syö hyvin, kasvaa, ja soseiden ja vellien osuutta päästään lisäämään. Ja onneksi maitoa tulee ihan hyvin. Itse asiassa imetys on alkanut sujua kunnolla vasta nyt kolmen kilon paikkeilla. Onneksi olen jaksanu pumpata maitoa tähän asti!
Itse asiassa enää ei ihan joka päivä ole edes mielessä, että meillä on pikkukeskosena syntynyt vauva. Niin normaalilta hän vaikuttaa, pienuuttaan lukuun ottamatta. Aika näköjään parantaa ne mielenkin haavat... :)