Vauvojen kasvu.

Noku ei Veka nouse kyynärnojaan ollenkaan. Siks mun tarvii väkipakolla sitä makuuttaa mahallaan että oppis..
 
Niitä on semmosia pehmosia peilejä. Sillä vois yrittää pitää miekkosen mielenkiintoa yllä että jaksais keskittyä opetteluun. Siirtää sitä sit kauemmas sitä mukaa kun nousee ylemmäs.
Ei oo varmaan helppoa opettaa jos toinen vaan huutaa :/
 
Tarvisko vauvojen sit "osata" semmonen jo? Vai mitä mitä? Eikö ne lapset saakkaa kehittyä omaa tahtia?
 
Lasten neuvolakortin perällä on kehitysaskelmia, mitä ne siellä neuvolassa seuraa. Jotkut tietyt asiat tulisi osata johonkin tiettyyn pisteeseen mennessä. Mut jos ei osaa, ei se ole vielä vakava asia vaan ensin seurataan ja sit jos oikeen paljon myöhästyy niin sitten tehdään jotain. Tosiaan ne on vaan ohjenuoria ne kortissa lukevat jutut. Kaikki lapset tosiaan kehittyvät omaa tahtia. Joku oppii jonkun muun asian ensin kuin toisen jne. Eli ei kannata nyt stressata, ne kertoo kyllä siellä neuvolassa sitten jos on syytä huoleen.
 
Joo ei ne mitään Pakko Osata Nyt Jo-juttuja ole. Mutta pikkuhiljaa haluaisin noita fyysisiä juttuja harjoittaa ettei oo pelkkää torakkajuoksua kaikki oleminen. Tässä meidän taidonnäyte :grin
 

Liitteet

  • PSX_20150506_111215.jpg
    PSX_20150506_111215.jpg
    1,002.1 KB · Katsottu: 53
Jemina ei tykkää yhtää olla mahalleen, vähä aikaa on ja sit alkaa ähinä, kitinä ja lopuksi huuto :oops: pitää vissii alkaa enemmän reenaa sit ku eipä oo tullu pidettyä mahalleen juuri ollenkaa... :facepalm:
 
Pyyherullan ku laittaa rinnan alle niin sen pitäis vähentää painetta rintakehässä ja siten helpottaa nousua kyynärnojaan.
 
Meillä oli 3 kk neuvola eilen, paino 7100 g ja pituus 64 cm, eli keskikäyrän yläpuolella huidellaan. Vauva ottaa isosiskon kiinni kohta, kun esikoinen painaa sen 10,5 kg :) Neuvolatäti käski ostaa muhkeamman tyynyn, kun pää hivenen litteä takaa, ehtii vielä neljässä kuukaudessa pyöristymään.
 
Ei meilläkään. Vaikka useimmissa vauvojen liinavaatepakkauksissa on tyynyliina mukana. Se toimii meillä vähän niinku lakanan suojana.
 
Joo, täällä Ruotsissa meille on toitotettu tosta tyynystä alusta asti. Esikoiselle hankittiin myös tyyny muutaman kuukauden ikäisenä, pää oli nukkuessa aina samalla sivulla ja vaikka yritin kentää välillä niin siitä puolesta tuli litteämpi. Ostettiin tyyny ja parissa kuukaudessa se korjaantui. Vauvan koko yläkroppa lepää tyynyllä, ei siis pelkkä pää. Tästä oli jo juttua valmennuksessa, että näin kannattaa toimia.
 
Tuopa oli kiva! Roosa ei hirveästi viihdy LATTIALLA masullaan, mutta mä kannan häntä pääasiassa noin että Roosa on mahallaan minun käsillä (pierut tulee hyvin siinä).
Minä en stressaa lapsenkasvusta enkä kehitysaskelista. Kaikki nää mun muruset on oppinut temppunsa hoputtamatta&hätäilemättä. On ollu pientä vauvaa ja isoo vauvaa, toiset on kasvanu nopeemmin ku toiset. Tottakai siinä vaiheessa on syytä huolestua jos joku vaihe HUOMATTAVASTI viivästyy tai ei tuu ollenkaan. Mutta kyllä muakin joskus sivullisten kommentit ottaa päähän vaikka jo pitkään oon tätä äitityötä tehnyt... En anna sen vaivata, harva nyt oikeesti haluaa toisen mieltä pahottaa tarkotuksella. Ne vaan ei välttämättä osaa sanoo muuta kuin "naapurin lenni lähti kävelemään 8-kuukautisena". Roosaa luullaan kans vanhemmaksi kuin mitä hän on, mutta mä käännän sen asian niin päin, että se erehdyksen tehnyt on siinä se ihmetyksen aihe eikä meijän iso pieni vauva :)
 
Jos ei mahallaanolo nappaa ni kannattaa aloittaa ihan lyhyistä toveista päivittäin, ja aina kun kiukku alkaa, kääntää takas selälleen. Kyllä se aika siitä pikkuhiljaa pitenee kun lapsi tottuu ja lihakset vahvistuu.
 
Takaisin
Top