Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Neiti käänty tänään selältä mahalleen! Ensin hän oli selällään- siitä kyljelleen hetkeksi- ja kohta olikin jo mahallaan :) Asiaa kyllä varmaan avitti pehmonen alusta joka oli hitusen viettävä siihen suuntaan johon hän kipsahti.

Meillä poika kääntyi tänään leikkimatolla vasemmalle kyljelle ja jäi siihen tuumailemaan. Sit kun aloin naputtaa miehelle viestiä ja nostin katseen niin poika olikin jo toisella kyljellä kattelemassa :) mahalleen ei vielä pyrkinyt.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jos vauva nukkuu tyytyväisenä ja haistatte, että housuun on tullut kunnon lasti sitä itteään, annatteko vauvan nukkua rauhassa niin pitkään kuin häntä nukuttaa vai herättelettekö jossain vaiheessa aikaisemmin pyllyn pesulle? Mä oon antanut nukkua nyt. Ei oo pärsee pahemmin punoittanut, sinkkiä ollaan käytetty välillä. Ihan kätevää, jos lasti tulee nukkuessa jo (ainakin jos kosteussuoja osuu alle nappaamaan ohimenevät). Eilen meidän kahdesti päivässä kakkijallamme tuli aamulla nukkuessa lasti ja uusi kätevästi aamupäivällä hoitopöydällä vaippa päällä ollessa. Aina ei tietysti osu näin hyvin :wink

Meillä on lähes aina lastia vaipassa joten ei voi aina heti vaihtaa... Jos tuntuu et on isompi niin vaihdan heti koska muuten tulee selkäkakat! Nimim. Aika monta bodya odottaa valkaisua kun kotiin päästään...

Spiraali mansikat on pahasta, jos vauvalla vähänkään herkempi suolisto. Mut ei siinä, ei niitä sitten tänä kesänä :sad001

Meidän vauvalla on sit varmaan joku teräsmaha:eek: mä oon vetänyt mansikkaa ihan sikana ja muutenkin kaikkea yleisesti mahanpuruja aiheuttavia ruokia, paitsi pavut ja herneet oon kyl jättänyt pois... Tytön mahassa kuuluu mörinää ja pulputusta vähän väliä ja perästä kyllä kuuluu kanssa mut ei se niitä pahemmin kitise. Täytyy olla ilonen :) Katotaan mitä tänään saatava rota sit tekee:confused:

Tyttö oli varmaan 3vkoa kakkaamatta öisin, mikä oli hienoa. Nyt se on tän vkon aikana kakannut kolmena yönä ja oon vaihtanut heti pois, koska lasti tullut syötön aikana niin en viitti laittaa takaisin unille täyden vaipan kanssa. Ja tavaraa on kyllä ollut sen verran et paree onkin vaihtaa. Mut jos se unissaan kakkii niin odotan kyllä siihen et se herää, ellei nyt nää et tulee kainaloista ulos. Eiks se oo niin et toi imeväisen kakka ei oo vielä niin tujua, ettei haittaa vaikka oiskin jonkin aikaa vaipassa. sitku tulee kiinteet kehiin niin muuttuu tujummaks ja saattaa tehdä kipeettä pepulle...

Kyllä tuota tulee annettua toisen nukkua vaikka kakat vaipassa muhiikin. Terkkakin tuumasi että maitokakan ei pitäisi olla niin ärtsyä että pylly olis heti läpi (tääkin kyllä vissiin aika yksilöllistä) :) Meillä tyttö nyt ei onneksi useasti päivässä kakkaa ja kun kakkaa ne on isot eikä toinen silloin todellakaan nuku! :D

Meillä ei kans nykyään kakata kun max 4 kertaa päivässä eli suunnilleen jokatoisen syötön aikana/jälkeen. Mä vaihdan vaipan aina heti mutta ei oo tullu sellasta tilannetta että tarviis nukkuvaa vauvaa sen takia herätellä. Öisin ei oo tullu kakkavaippoja enää tosi pitkään aikaan. Ei edes sillon kun tytöllä oli masu rotasta sekasin.

Voi luoja mikä ilta oli eilen. Kyllä tuli todella paska mutsi-fiilis. Poitsu ei juurikaan nukkunut neuvolan jälkeen. Tultiin sieltä n. klo 16:30. 5 minsan tirsoja otti, johtuen siitä, että koko ajan joku ramppasi meidän makkarissa. Naapurikin tuli kylään enkä tohtinut häntä komentaa pihalle, kun käy meillä korkeintaan kerran kuukaudessa.
Illalla sitten poika oli tosi väsynyt kylvyn jälkeen. Yritin imettää, mutta poika vaan huusi kurkku suorana. Tarjosin tuttia, huuto jatkui. Sitten passitin miehen ostamaan lähi-Siwasta Tuttelia. Mies kerkes kotiin, niin poika oli nukahtanut mun syliin. En tiedä oliko masuvaivoja, mutta pidin aikani poitsua pystyssä olkaani vasten ja hän päästeli komeita pieruja ja sit myös turautti kakat. Sen jälkeen nukahti.
Ja mies vaihtoi nukkuvalle vauvalle puhtaan vaipan. Sitten poitsu omaan sänkyyn ja siellä hän nukkuikin kolmeen saakka, jolloin syötin pojan.
Itse olin myös väsynyt. Kävin suihkussa ja itkin koko ajan. Kiukuttelin miehelle kaikesta mahdollisesta. Syyllistin hänet, koska itselläni oli niin paska olo eikä mies muka tarpeeksi auta.

Meillä ei nykyään öisin tartte vaihtaa vaippaa. Tänäkin aamuna oli pienet kakat vaipassa ja hyvin oli vaippaan kuivunut yön aikana.
Tänään on pakko vähän pumpata omaa maitoa, jotta säästynyt iltahuudoilta. Ilmeisesti iltatankkaukseen ei mulla maito riitä.

Tyttö nukkuu tällä hetkellä todennäköisesti kakat housussa. Mutta tosi harvoin sattuu niin, öisinkin useimmiten käyn vaihtamassa vaipan saman tien. Aina vähän harmittaa, kun tuo tuppaa yleensä piristymään samalla ja sitten on taas hommaa saada se takaisin nukkumaan.

Viime yönä tytön edellisestä kakasta oli jo melkein puoli päivää, ja se meidän iloksi pusasi sitä useamman tunnin. Klo 02:30 - 05:00 oli pelkkää ähinää, örinää ja heilumista. :goodnight Kokeilin pierujumppaa, mutten ole koskaan saanut sillä mitään tuloksia.

en herätä nukkuvaa vauvaa kakan takia, mut meillä harvemmin kakitaan enää unissaan. Poju kakkaa yleensä 2 kertaa päivässä isommasti, jolloin sit vaihdan heti vaipan.

Meillä myös kakitaan harvemmin yöllä, mutta silloin kun kakitaan, tavaraa tulee nykyään niin paljon että vaippa kannattaa vaihtaa. En kyttää pieniä turauksia kun iho on ollut hyvässä kunnossa.

Ollaan yritetty ottaa tavaksi viedä vauva aamulla herätessä heti lavuaarin ylle kakkaamaan. Yleensä aamukakka osuu sinne ja yksi vaippa säästyy. Tyttö tajuaa kuvion ja alkaa ihan varta vasten pakertaa sitä kakkaa. Itse olen tässä laiska mutta onneksi mies viitsii.

Taidettiin muuten ottaa liian tosissamme ne Itkuinen vauva -oppaan ohjeet iltojen rauhoittamisesta. Oli muutama vaikeampi ilmavaivainen ilta, ja pääteltiin oppaan perusteella, että lapsi on ylivirittyneessä tilassa ja tarvitsee rauhallisemmat illat. No, raastavat parin tunnin iltahuudot jatkuivat. Tänään illansuussa kokeiltiin päinvastaista strategiaa ja annettiin pikkuemännän touhuta ja seurustella sydämensä kyllyydestä. Kas, sehän osasi itse rauhoittua sitteriinsä puoli kahdeksalta, ja kahdeksalta nukahti mukinoitta sänkyyn.

...no nyt on sellainen ongelma, että lapsi on liian hyvällä tuulella nukkuakseen. Se hekottelee unissaan niin että herää siihen. Kyllä se aina nukahtaa uudestaan, mutta ensin pitää kuitenkin naureskella nukuttajalle. Mies väittää nukuttaneensa sen 15 kertaa.

Onhan tää parempi kuin aiempien iltojen raivoamiset. Hassu vauva.

ihana :)

Meillä likka kanssa välillä herää nauruunsa ja sit joskus alkaa alahuuli väpättämään heti ku havahtuu, ei kai ollutkaan kiva herätä hyvästä unesta:grin

Meillä poika on alkanut vierastamaan. Eilen neuvolassa joka kerta ku näki neuvolatädin naaman niin alko huuli väpättää ja tuli itku. Illalla mun sisko tuli kylään ni sama toistui.

Tähän asti tyttö on vaan naureskellu yhelle lelulle, jossa on peili ja jotain kivoja värikkäitä hahmoja. Eilisiltana taas katteli peiliin ja kohta alko alahuuli vääntyä alaspäin, kasvoilta ihan näki harmistuksen ennenku tuli itku! Sama toistu pari kertaa, eikö hän nyt enää tykkääkkään katella omaa pärstäänsä :grin
Kiva kyllä silti nähä uusia ilmeitä, tähän asti jos joku on harmittanu niin on tullu ihan suoraan se itku, ei siinä oo ensin paljon ehtiny suuta mutristella ja harmitella :grin

Toi alahuuli on niin symppis, vaikka enteileekin itkuja. Meillä alahuuli tuli ekaa kertaa esiin kun naapuri pari viikkoa sitten kurkisteli vähän liian kauan vaunuihin. Oli tehokas ilmaisu, uteliaat kasvot hävisi heti takavasemmalle :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihanaa että voit vielä naureskella Lälly! Olet kyllä vahva nainen!

Meillä on poika pulautellut tänään taas oikein urakalla... Söi siis vaan kerran yöllä ja sen seurauksena aamulla täpötäydestä tissistä hori itsensä niin täyteen että tuli kaaressa mun päälle ja sänkyyn ja joka paikkaan... Puolen tunnin päästä tästä söi rauhassa samasta tissistä ja sai vatsansa uudelleen täyteen.

Takaisin