Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

On normaalia Lyyti! Puhdista ja kuivaa hyvin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huh huh, täällä on elämä kotona alkanut ihan hyvin. En oo jaksanut kirjotella mitään tänne, kun olen ollut niin stressaantunut. Vauvalla todettiin vsd, eli sydämessä pieni 3millin reikä. Havaittiin lääkärin tarkastuksessa sivuääni ja seuraavana päivänä ultrattiin. Vauva on silti terve ja voi hyvin. Reikä tod. näk. umpeutuu itsekseen kahteen ikävuoteen mennessä. Mutta kyllä säikäytti!

Toisena juttuna on nyt billirubiinit koholla, hoitoraja on 310 ja nyt on arvo 301. Tänään uusi labra. Toivotaan vielä, että maksa alkaisi itsestään hoitaa keltaisuutta pois.

Voimia Lucy! :Heartpink

Samanlainen alkutaival oli meidän esikoisella. Reikiä oli sydämessä vaan kaksi! Ja valohoidot kesti pitkään kun arvot lähti aina uuteen nousuun.
Raskasta on, tiedän! Olin niin väsynyt ja loppu... Itsekin synnytyksestä huonossa kunnossa ja kauhea tressi vauvan puolesta. Ja sit kun yritti saada imetyksenkin käynnistymään siinä kodin ja sairaalan väliä suhatessa!
Meillä reiät meni umpeen vasta kolme vuotiaana. Elämiseen ei vaikuttaneet, mutta aina kun tyttö oli kipeä nukuin vieressä ja olin tarkkana hengityksen kanssa.

Meidän kolmosella on se reikä 5-7mm eli se on jo kohtalaisen kokoinen ja mahdollisuus umpeutumiseen on tosi minimaalinen, kun on niin vaikeassa paikassa. Kolmeviikkoisena hänellä alkoi furesishoito sydämenvajaatoiminnan kehittymisen katkaisemiseksi ja sitä meni muutaman viikon, muuta lääkitystä ei oo siihen saanut, eikä vaikuttanu muutenkaan meidän arkeen.

Alku oli tosi ressaavaa meilläkin, kun pelotti toisen puolesta. Viime talvi ressattiin sitä leikkausta kun se reikä oli alkanu viottamaan aorttaläppää, mut sit ei tarttenukaan vielä leikata, kun se läppä oli korjaantunu itsellään. Tän kokoinen reikä on siinä rajalla tartteeko sitä ikinä leikata tai ei, riippuu siitä miten se vaikuttaa sydämeen. Pojasta ei ole koskaan huomannut ulkoa päin, että sillä mitään vikaa olisi sydämessä. On reipas ja jaksavainen ja kasvaa hyvin.

Nelosen keltaisuus kesti kuukauden, eli iho oli keltainen ja nyt on seurattu sitä hemoglobiinia. Ens viikolla on taas koe ja jännittää kovasti, että onko hemppari vielä laskenut. Jos se laskee liian alas, niin antavat sit kai punasoluja. Mutta peukut pystyssä, ettei mitään sellasia tarttis. Tääkin poika on jaksavainen ja kasvaa hyvin, et ei ainakaan mitään anemian merkkejä ole.

Tsemppiä Lucylle ja koko perheelle!!

Ummetusta vauvalla, pari päivää jo kakkaamatta ja ilmeisesti pitäs tulla melkein joka pvä kun syö korviketta.
Pitää yrittää nyt niitä jumppaliikkeitä ja mahan hierontaa jos auttaisi.

Kannattaa pitää myös mahallaan. Meillä ainakin pierut liikkuu kun pitää vatsallaan! :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos röppö ja pioni, kun jaoitte kokemuksenne. Olen hengessä mukana, voimia! <3

Kirppu selvisi toistaiseksi vuorokauden valohoidolla. Huomenna on kontrolli.... Toivottavasti arvot ei lähde nousuun. Nyt ollaan kotona ja ihanaa että saan itse imettää, eiks joudu syöttää lisämaidolla "valoon".

Meillä on todella tyytyväinen tyttö! Ollaan todella onnekkaita. Melkein pelkään kehua ettei onni käänny! Nukkuu hyvin, syö hyvin ja hereillä ollessaan ihmettelee vaan maailmaa. Eilen oltiin kaksi kertaa ulkona kunnolla vanuilemassa. Itse oon saanut hyvät yöunet kun Tonttu tasaisin kahden tunnin välein syö ja nukahdetaan vierekkäin (vaikka joka tarkoitus siirtää oman kehtoon, mutta ei se ole niin tarkkaa :D)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tyttö on t-paidassa, shortseissa ja sukissa mutta tää onkin nyt jo ihan iso tyttö. Oli meillä sillon pari viikkoa sittenkin tyttö jo pelkällä mekolla hellekeleillä :)

Meillä shortsipuku ja tarvittaessa siinä puolipotkarit päällä. Sisällä meillä lämpö huitelee 27, lääh! Hyvin nappula vaunuissakin tarkenee näillä keleillä vähän vähemmälläkin. Meillä vaunuista löytyy niin toppanen kantokoppa.

Meil ollaan viikko ja yks päivää vanhoja.... Aamulla oli sairaan kuuma ja käytii vaunuilemassa ekaa kertaa. Mietin just tota vaateasiaa, pidettii vaan pitkähihanen body, housut, pipo ja sukat. Pikkunen fleecepeitto oli alustana ja vähän päällä. Ei valittanu ainakaan.... Vaikeeta tää pukeutuminen!

Mähän kerroin yks päivä ku poika pissi vaipan vaihdon yhteydessä päälleen. Sillon kerkesin väliin niin, ettei mennyt silmiin tai suuhun, mutta kuinkas kävikään tänään ku mies vaihto vaippaa.. Olin sekunnin poissa ku kävin vessassa kastelemassa vanulappuja joilla pyyhin silmät, mutta kun tulin lastenhuoneeseen takas ni mies napittaa jo bodyn ala nappeja eikä huomaa, että vauvalla on naama ihan litimärkä, silmät siristetty kiinni ja maiskuttaa suuta just siihen tahtiin, ettei se oma pissa kovin hyvältä maistunut. Tietenkin vedin lievät raivarit tästä. Vaihtaako se vaipan silmät kii ku ei huomaa tollasta??! Mä en anna sen enää vaihtaa vaippoja.. Meijän poika raukka :(

Pari päivää oltu vähän itkuisia. Tissi suussa neiti rauhoittuu ja nukkuu sen päälle lyhyitä pätkiä mutta hereillä ollessa kitisee tai antaa tulla suoraa huutoa. Rupsauttelee ja silloin usein myös inisee eli ilmaa lienee masussa. Dtipat on tauolla neukun ohjeesta, relaa annettu eikä enää kai mun abt vaikuta mutta korvikkeesta ehkä tulee kipristelyjä. Nyt menossa nan ha 1, huomenna voisi testata arlan luomua. Nan 1:stä ei tullut vaivaa, ainakaan heti mutta luulisi että ha olisi vielä parempi. Kai se on yksilöllistä...
Mies lähti myös ostamaan cuplatonia, saas nähdä onko siitä apua.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on sisällä pelkkä pitkähihainen body kun on kokoajan sylissä. Nukkuessa, mun kyljessä kiinni, niin pelkkä vaippa. Myssyä ei oo pidetty kuin ulkoillessa. Uloslähtiessä on kyllä aina ihan arpapeliä et mitä laittaa päälle. Tähän mennessä nyt ainakin pitkähihaista ja lahkeista, helteellä ei kuitenkaan pipoa tai sukkia. Vaunuissa on makuupussi, joten sisävaatteiden päälle ei oo laitettu yleensä enää haalaria.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meidän tänään 1kk tänään kääntyi juuri mahalta selälleen!!! Jätin hänet mahalleen lattialle ja kun seuraavan kerran katsoin niin hän oli selällään! Kysyin vielä mieheltä ja tytöltä et käänsikö joku hänet selälleen niin ei kukaan myöntänyt :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

En pidä sisällä pipoa. Ulkona käytössä ruskovillan silkkimyssy joka on helteessä viileä ja kylmällä lämmin. Tänään oli kyllä ihan pää paljaana vaunuissa ku oli harso tuuliesteenä..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä ollaan taas levottomia kun on niin kuuma :(. Ei maistu uni mutta ruoka kyllä! Yöllä onneks nukuttiin vielä aika normaalisti mutta nyt päivällä maksimissaan puolta tuntia ja tuntia.

Nipsumuki: Meillä ollaan kans arvottu noiden korvikkeiden kans et mikä sopii ja onks joku joka ei sovi. Ensin meil oli sitä sairaan kallista Nutrilonin Pepti- jauhetta mut mä päätin et jos ei oo tarvetta sitä ostaa ni ei osteta.
Me ollaan kokeiltu nyt Nutrilonin normi 1 yks paketti ja oli kai se ok, nyt meilläkin NAN HA:ta jauheena ja purkkina sekä että. Tänään tuli vihree kakka! Muu ei oo muuttunu ku jauhe HA:ksi mutta ei valita mahaansa eikä vaikuta kärttyselle vaikka uni ei maistukaan. Lieneekö sitten korvikkeesta ollenkaan. Omia syömisiäni en oikein osaa ajatella et onko niillä vaikutusta. Ainakaan sipulia tai papuja tms en oo nyt syöny.

Takaisin