Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Hahhahhaa Lälly :D vaikka eihän se hauskaa ole mut nauran kuitenkin ;)

Meillä on Röppö jo 2-koko Liberoa menossa päivin öin ja poika vasta 3,5kg! Mies erehtyi eilen laittamaan pampersin 2:n yöksi ja sanoin vielä et ei kestä niin mies sanoi et kyllä sen nyt pitää kun just pissas hoitopöydälle. No, herätin sit miehen yöllä hakemaan uutta yökkäriä kaatuneen tilalle ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Cedju: kannattaa hieroa pienen masua ja sit kokeilla sitä jaloista pumppaamista. Eli vauva selälleen ja sit vauvan jalkoja koukkuun ja suoraks. Jos ei kakka tuu, ni ainakin ilmat pitäs tulla pihalle pieruina.

Ja kuumemitttarilla/pumpulipuikolla voi pienesti ärsyttää peräaukkoa että kakka tajuaisi tulla :) ja vatsan hieromista silleen et vauvan oikeasta ylävatsasta puolikuun muotoa vasemmalle alavatsalle vuorotellen molemmilla käsillä niin että kokoajan on jompi kumpi käsi vatsalla. Paksusuoli kaartuu näin ;)

Kuinka pienelle vauvalle voi antaa sitä mallasuutetta ummetukseen? Ei sillä että meillä olis tarvetta mutta tulipa sekin keino mieleen.

Onko kukaan muu koittanut noita S-ryhmän Naty-vaippoja kuin me? Mä oon kyllä tykännyt ja Pamperseilla voisin heittää vesilintua, mut käytetään nyt lahjaksi saatu paketti pois.

Mitäs vinkkejä teillä olisi siihen kun pikkuneiti nukahtaa vasta 01-03 välillä pidemmille n. 5 h unille ja sitä ennen raivoaa pää punaisena tissille, mulle ja koko maailmalle. Että mitenkä sen lapsen saisi aikaisemmin nukahtamaan? Yliväsymystä ja mahaansa huutaa ja D-tipat jo vaihdettu Rela-D-tippoihin. Vauva saattaa olla siis hereillä esim. klo 20-02 ja vaan syödä, huutaa ym. siinä ajassa. Torkahtaakin hetkeks. Yritän välillä pitää syöttötaukoakin ettei maha vaivaisi ja tuttia ei huoli. Miehellä alkaa työt maanantaina ja voi olla hiukan ärsyyntymistä ilmassa jos meno jatkuu samanlaisena. Neuvoja otetaan vastaan,muilla samanlaisia kokemuksia? :anyone

Nyt toimi vatsa, annoin vähän, ehkä 10-15 ml vettä ennen kuin kävi päikkäreille ja nyt kun tyttö heräsi syömään päästiin pesuhommiin! Loistavaa! Tyytyväinen tyttö nukkuu taas :) Eilinen oli niin täyttä huutoa, et tämä tuntuu nannalta :)

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Pitäski kokeilla noita naty-vaippoja.. Joku kaveri kehui lidlinkin vaippoja, mutta kun en ikinä käy lidlissä, kun se on niin kaukana, niin paha kokeilla. Miten sitä tuleekin niin urveloksi, ettei kokeile mitään uutta, kun on jokin omasta mielestä hyvin toimiva olemassa/tiedossa?!

Minulla oli se streptokokki positiivinen ja tänään sain vasta tulokset. Vauvalla on muuten kaikki ok, mutta kuulemma tiehään hengittää. Jonka takia otetaan jotain verikokeita ja sit lastenlääkäri tulee vauvan tutkimaan.

Mullakin oli toi streptokokki positiivinen, mutta onneks se oli todettu ajois ni sain synnytyksen ajan neljän tunnin välein tipalla antibioottia. Vauvalta otettiin kerran tulehdusarvot verikokeella ja ne oli ok.

Meidän vauva joutui nyt vastasyntyneiden osastolle tutkimuksiin ja varmuuden vuoksi aloitetaan antibioottitippa. Muuta vikaa ei vauvassa ollu, ku tiheä hengitys. Verikokeiden tuloksia ei tosin tiedä vielä. Röntgenkuvia ottavat myös. Lääkäri sanoi, että tuo tiheä hengitys voi johtua infektiosta tai esim. lapsivedestä keuhkoissa.

Mä luulin et toi streptokokki olis ollu harvinainen, mut monella meillä täälläkin se ollut positiivinen. Onneks multa kanssa todettiin ajoissa ja sain antibioottia ennen sektiota. Vauvalta pari kertaa verikokeita, ja sillä onneksi selvittiin.

Harvinainaista kai on että se aiheuttaa mitään vakavaa mut bakun kantajuus lienee suht yleistä?

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Itse jäin ihmettelemään sitä että esikoisesta strepto positiivinen mutta toisesta negatiivinen. Ois luullu ettei moinen ole mahdollista..

Tulehdusarvo 23 eli ei onneks kovin korkea. Keuhkot kunnossa. Nyt vauva saa antibioottia suoneen ja on ainakin pari päivää tuolla vastasyntyneiden osastolla. Jos antibiootti lähtee hyvin puremaan niin varmaan ylihuomenna pääsee mun luokse tänne osastolle. Mut todennäköisesti joudutaan olemaan koko viikko sairaalassa.

Meillä on vaipanvaihtopiste pesukoneen päällä, ja on tullut huomattua mikä hitti se on penskan mielestä, kun kone on päällä! Siinä häviää raivarit kummasti, kun pääsee täristelemään linkouksen tahdissa. Hassu otus. :Heartred
Pitää kokeilla tuota joku kerta, kun ei keksi enää muuta rauhoituskeinoa.

Oho! Oon aina laittanut pesuohjelman tauolle, kun vaihdan vaippaa. Pitää joskus kokeilla, mitä ipana tykkää tärinästä. Meillä on aika raisu pesukone.

Vähän kieltämättä jännitti ensimmäisellä kerralla, muttei siinä tohinassa tullut mieleenkään että sen saisi tauolle. :D

Sama täällä tuon linkouksen kanssa! Täytyy laittaa linkous öisinkin ja viedä vauva sinne ;)

Koliikin kakkapää iski meidän pieneen. Huutaa ja huutaa, maha ihan pinkeenä pienellä. Vauvahieronta ja kapalointi autto vähän. Itsellä itku silmässä ku kuuntelee tota lohdutonta huutoa ja näkee et toiseen sattuu. :sad010

Takaisin