Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Ne Lidlin vaipat on jotenkin kovia? Samoin kuin muumi-vaipat on mun mielestä kovia?!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me käytetään Liberoita,vaikka pitääkin toisesta kaupasta niitä vartavasten hakea. Pampersit tuntuu jotenkin jo yhden pienen pissan jälkeen niin kauheen märiltä ja painavilta, ja pari kertaa kakka falskannut pamperseista.

Naurattaa toi meidän tyttö, se selvästi taistelee nukahtamista vastaan. Joka kerta. Kauheella ähinällä ja ja väännöllä ja muutamalla karjasulla tapahtuu aina nukahtaminen. Silmät ihan ristissä ja ihan puolunessa mut silti pitää väkisin yrittää :grin Aluks aateltiin ettei voi olla, et noin pieni tekis noin mut ollaan huomattu et kyl se oikeesti vaan on niin. Hölmö tyttö:p

Meillä on mennyt kestojen kanssa yllättävän hyvin. Kertiksiä on varalla pari pakettia, mutta ollaan taidettu turvautua niihin vain kerran. Vaippakoneellinen pestään kolmen päivän välein. Siinä ajassa kannellinen vaippapyykkikori ei vielä ala haista. Riisipaperi ja pikainen käsin huuhtelu on ehdottomia, ja siitäkin on varmasti apua että lapsi kakkii suht pieniä määriä kerrallaan - kaikki kakka jää lähes aina riisipaperiin, eikä lahjekakkoja ole vielä nähty.

Nää on selvästi tosi yksilöllisiä hommia ja moni kai lykkää kestoilua siihen, että vauva on isompi; musta taas tuntuu, että ihan pienen kanssa on hyvin helppoa mutta jatkossa ehkä toisin.

Ei siis ole tuntunut siltä, että kestoissa olisi ylimääräistä hommaa enempää kuin parin minuutin verran päivässä. Oon kyllä varmaan aika herkästi siirtymässä kertakäyttöisiin kun kakkamäärät kasvaa tai haju pahenee, en halua ajaa itseäni uuvuksiin vain jonkun järkähtämättömän periaatteen vuoksi. Mitään kestovaippaharrastajaa musta ei takuulla tule.

Liberon nimeen huudan minäkin! :) Siis pampersin kanssa kakka jämähtää pyllyn ihoon aika napakasti kiinni! Liberon kanssa ei samaa ongelmaa.
Ja muumivaipat on liian jämäkköjä pienelle mutta housuvaippa koossa meillä ollu vaan muumia esikoisella

meillä ei oo ees kokeiltu muuta kun liberon ykkösiä kun ne on käyny ainakin vielä toistaseks niin hyvin ja niihin tottu jo sairaalassa :)

Meilläkin Liberot käytössä ku Pampersit falskas niin et lakanat oli öisin märät ja jokasen pissan jälkeen olis saanu olla vaihtamas vaatteit ku poika oli kainaloita myöten märkä.

Miksi päivisin ja iltaisin uni maistuu tytölle helposti mutta öisin herätään syömään parhaimmillaan (pahimmillaan) tunnin välein?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Aivan samaa ihmettelen Jomsuli!!! Tänään olin kaupoilla beben kans ja veteli unta kaukalossa neljättä tuntia vielä sen jälkeen... Mut yöllä se on max 2h... Ja miks päivällä ollaan tuytyväisenä hereillä ja yöllä kitistään???

Yöllä ei ehkä jaksa syödä kerralla mahaa täyteen asti? Itse olen kokeillut pari päivää nyt vauvan tankkaamista: röyhtäytän välillä, odotan ehkä pierun pakertamisenkin ja huilitaan hetki yhdessä. Sitten tarjoan uudestaan rintaa ja röyhtäytän ehkä vielä toisenkin kerran ja jatkan taas imetystä. Viime yönä tällä tekniikalla nukuttiin 3 tuntia, vaihdettiin vaippa ja syötiin tunti, nukuttiin taas 3 tuntia.

Tuntui, että poika on jatkuvasti hamuamassa tissille, niin päätin koittaa syöttää niin paljon kuin napa ruskaa. Välillä kun päästetään ylimääräiset ilmat eri päistä pihalle, niin mahaankin mahtuu. Vaikuttaa hyvältä tavalta meille, koska nukutaan molemmat enemmän ja paremmin. :)

Mä teen kans yöllä usein niin että kun herätään pitkän unipätkän jälkeen niin syötän eka sen n.10min sit turahtaa vauvalta vaippaan niin vaihdan vaipan ja sit syötän toisen 10min niin tyttö jaksaa taas nukkua sen noin 5h! Kerralla ei yöllä maistu tissi kun 10 min ja se ei taas sit riitä kovin pitkäks ajaks pitämään nälkää...

Mä taas en yöllä kattele kelloja enkä vaihtele vaippoja. Joidenkin öiden jälkeen totean syöttäneeni vain kerran ja joskus useammin. Yleensä illalla nukkumaan mennessä annan tissiä, sit nukkuu kai pitemmän pätkän ja aamuyöstä saattaa syönnin päälle nukkua tai syödä tiheämmin.

En mitenkään jaksais olla päivällä, jos yöllä pitäs yrittää itse olla hereillä tehdäkseen hoitotoimia tai valvoa vauvan syömistä. Sen verran havahdun, että lykkään tissiä lapselle lähemmäksi ja sit pimenee taas..

Mun on kerran vaihdettava vaippa kun muuten lillutaan pissassa aamulla... Röyhtäilyt yritän muistaa kans mut usein sit vaan nukahdan...

Siihen auttaa isomman koon vaippa, jos ei yötä kestä olla. Meillä vielä riittää 2koon vaippa sen 9 tuntia, mut on se kyl ihan ääriään täynnä, mulla on 3kokoa oottamassa, että nuo kakkoset loppuu.. Poika on oppinut olemaan kakkaamatta öisin, kun palveluakaan ei kerta saa muuta kuin tissiä.

Mä aluks ajattelin et yöl ei pelaa ku ruokapalvelu ja vaippapalvelu jos on pakko vaihtaa. Osottautu nyt kuitenkin niin et herra kakkaa 3 kertaa yössä ja pissaa niin et on pakko vaihtaa ettei oo lakanat ihan pissassa

Pakko vaihtaa vaippa ku tyttö turauttaa ainakin kerran ennen aamu kuutta. Mut pelkkää pissavaippaa en lähde vaihtamaan, mikäli sellainen yö tulisi:D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä toi tyttö on vissiin niin hirvee suursyömäri että kakkaakin sit sen mukasesti. Vaippa täyttyy joka syötöllä! Pelkkää pissavaippaa mäkään en ehkä lähtis vaihtamaan mutta nyt puhdas vaippa on vaihdettava joka syötöllä...

Voi onnellista, meillä ei kakkaa ole näkynyt sitten torstain :( . Tyttö punkee ja polkee ja itkee mahaansa, mutta mitään ei tule, satunnaisia pieruja lukuunottamatta. Olisiko kenelläkään vinkkejä?

Cedju täysimetätkö? Korvikehan voi aiheuttaa noita pitkiä välejä. Ootko kokeillu juottaa vauvalle keitettyä vettä? Se vois kuulemma helpottaa ummetusta...

Osittaisimetän, ei riitä oma maito täysimetykseen valitettavasti. Keitettyä vettä pitää kokeilla, siitä olen kuullut puolesta ja vastaan, mutta nyt alkaa olla konstit vähissä ja tytöllä selkeästi tukala olla. Kiitos hymis!

Meillä kakataan muidenkin edestä. Puolen tunnin välein on jo uus kakka vaipassa ja viime yönä oli ehtinyt kyllä näköjään pampersseistakin niska kakat nousemaan ja TAAS saa vaihtaa lakanat. Mua melkein huvittaa ku katon tätä meijän yhen yön käytössä ollutta aluslakanaa. Valkosessa näkyy kyllä kaikki eritteet. Vauvan kakat, vuotaneet maidot, yhdet puklut ja mun ohivuodot. Onneks miehellä on sentään kalsarit jalassa..

Takaisin