Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Meidän poitsun masu ei kestäny noita neuvolasta saatuja d-vitamiini tippoja..lakkas kakka tulemasta kokonaan ja masua vaan väänsi eikä poika saanu ees nukuttua. Nyt kokeilussa toinen öljypohjanen d-vitamiini, saa nähdä miten sen kans käy. olivat apteekis tuota suositellu kun mies haki, kun kuulemma vesipohjainen ei imeydy kunnolla.

Me otettiin heti rela-D-vitamiinit kun pojalla on muutenkin masuvaivaa. Neuvolan terkan mukaan pitäis auttaa masuun mut en ole huomannut. Viikko nyt käytetty. Tosin enhän tiedä kuinka huono tilanne olisi jos ei käytettäisi niitä.

Meidän pulauttelija kyllä nukkuu myös selällään. Aina on pää jommalle kummalle puolelle kääntyneenä. Kyljellään nukkuu myös, yleensä öisin kun tunkee iholle kiinni :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä pulautettiin tänään tunti syönnin jälkeen oikein kaaressa!! Ja ihan kakoi ennen sitä. Hitto kun pitää olla tämmöi yliherkkä, oon varma että tyypillä on joku pahasti vialla. Sekin rakkula on nyt ittekseen puhjennu, laittelen siihen desinfiointiainetta ja toivon että häipyy...

Edit. Ja TAAS se kakos ja meinas oksentaa!!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin aloitellut puklailu nyt. Vähäistä vielä mutta kuitenkin. Öisin etenkin tullut pari kertaa, onneks on harso pään alla suojana niin ei tarvi aina lakanaa vaihtaa. Mut bodeja kylläkin.

Tyttö on nukkunut tänään harvinaisen paljon, nukkuispa yölläkin sit! Mut ei kai ton ikänen vielä kauaa jaksakaan valvoa. Unohdan aina välillä et toinen on niin pieni, ettei sillä voi olla mitään rytmiä.

Me oltiin saatu lahjaks niitä Rela-D- tippoja joten alotettiin niillä ja jätettiin ne neuvolasta saadut näiden jälkeen alotettavaks. Viikko on nyt noita annettu ja en oo erityistä huomannu lukuunottamatta sitä helleajan uniongelmaa.

Täällä myös spiraali. Vatsavaivoja selkeästi, tyttö on nyt ensimmäisillä levollisilla unilla sitten eilispäivän! Voi luoja mitä möngertämistä on ollut koko viime yö ja tämä päivä. Nyt väsyttää.

Relatipat haettu äsken ja annettu myös. Samaan aikaan Devisolien kanssa alkoi nää yökitinät ja koitetaan nyt oisko se niistä kiinni. Viime yönä meinaan valvottiin kolmeen :confused:. oli pinna kireellä ihan jokaisella jo..

Miten annatte noi relat vauvalle? Kun ohjeessa lukee että pitäs antaa ruuan seassa mutta pitääkö sitä varten nyt sit pumpata pieni määrä maitoa kun tissiin on vähän pahasekotella mitään...

Meiän tytöllä on tänään ekaa kertaa masu kipee. Söin liian tulista ruokaa tänään ja se nyt kostautuu. Onneks alkaa nyt jo vähän helpottaa. Toivottavasti ei jouduta valvomaan koko yötä!

Me ollaan tipat alotettu rauhallisesti eli ollaan vasta muutamassa tipassa. Ei ainakaan vielä ole havaittavissa mitään vatsanpurua. Devisol käytössä meillä niin taaperolle kuin vauvallekin

Me ollaan annettu ne tipat vaan suoraan lusikalla... En ainakaan muista et neuvolasta ois muuta neuvottu. Kyl ne siit on menneet ihan hyvin.

Mä liputan (kunnes tää lakkaa toimimasta...) iltalenkkien puolesta! Meidän poika nukkuu paljon syvemmin ja kauemmin ulkoilun päälle, kannattaa huvikseen kokeilla jos on mahis ja jos vaan vauva yhtään vaunuissa viihtyy. Toki vauvat on erilaisia ettei ehkä jokaisella toimi tää mut mä oon tyytyväinen jos meillä toimii. Päiväunetkin oli tänään reilu 4h ku oltiin reissussa ja tosta neljästä tunnista pari nukku kotonakin vielä. Ihanaa!

Ulkoilmassa on jotain taikaa! :D Meilläkin nukutaan vaunuissa ulkona reippaita pätkiä! :)

Mä oon nyt keksinyt että meidän vauvalla on maitoallergia ja mahdollisesti refluksi. Se on yöllä aivan törkeän limainen ja nenän imeminen ei auta. Eli se lima on jossain kurkussa/nielussa. Lisäksi limaiset ripulimaiset ulosteet ja tuo pulauttelu. Lisääntynyt itkuisuus ja mahavaivat. AVOT! Yritän varata aikaa tänään pikkujättiin allergologille... :sad001

Mä ostin aivan summamutikassa Mini-Sun-tippoja ja niiden seuraksi Gefiluksen maitohappotippoja. Gefilukset aloitin viikonloppuna ja d-vitamiinit toissapäivänä. Annan molemmat aamusta siltä varalta, että vatsaa kivistäisi. Toistaiseksi kaikki kunnossa, joten jatketaan tyytyväisenä kokeilua.

Muoks: Oon tiputellut tipat suoraan pojan suuhun. Eipä tuo ole millänsäkään, kun ei ne miltään maistu.

Spiraali, meillä esikoistytöllä oli juuri tuo yliherkkyys lehmänmaidolle ja oireet ainakin jotenki kuuloistais samalta. Meillä tosin kakka ei ollut limainen vaan vetinen ja vihreä. Jos maidolle herkkyyttä niin äiti joutuu sitten vain maidottomalle jos imettää. Ja suurimmalla osalla herkkyys jää pois kun suolisto kehittyy. Meillä ainakin jäi ja tyttö nauttii nykyään maitotuotteita siinä missä muutkin :)
Mutta hyvähän se on tutkia niin ei teilläkään pienen tarvitse olla kipeänä koska kyllähän se äidin sydäntä riipii syvältä!
Tsemppiä lääkäriin!

Elisha: mä yritän nyt ensin kokeilla laktoositonta diettiä. Ja niin et käytän maitotuotteita ylipäätään vähän ja ne mitä käytän niin tosiaan laktoositonta. Sit lääkärille jos tämä ei tunnu auttavan. Olis kai aika epätavallista et puhkeaisi näin aikaisin? Mutta mutta.. Mulla tää mieli tuppaa muuttuvan kokoajan.

Mun oma äiti kertoi tänään kuinka mä pulauttelin vauvana ihan kaaressa ja 20 kertaa päivässä... Että lotina vaan kuului kun käveli mun kanssa ympäri kämppää ja olan yli pistelin parastani :D

Huomasin tänään päivällä et kun tällä vauvalla tulee ns nenäpuklu niin jää limaiseksi eli jos näin käy yöllä niin voi tehdä sitä rohinaa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

[ ] Vauva nukkuu kainalossa tyytyväisenä syömisen jälkeen.
[ ] Vauva nukkuu omassa kopassaan.
[x] Vauva nukkuu sitterissä.

Niin siis mähän halusin herätä viimeistään kuudelta näin pyhäpäivän kunniaksi. Ja ihan kuin olisin eilen illalla maininnut jotain vaipanvaihtovelvollisuuden siirtymisestä seuraavan 12 tunnin ajaksi. Jotenkin olen kuitenkin joutunut useamman kerran pyllypyykille tässä yön mittaan. Vaipanvaihtaja kuorsaa sängyssä eikä herännyt edes siihen, että heitin sitä tyynyllä noustessani tosiaan kuudelta laittaakseni lapsen sitteriin, mihin se nukahti kuin mikäkin ruusunen.

Hakkaisin vähän otsaa pöytään, jos siitä ei tulisi niin kova meteli.

Meidän likka kakkaa kolmen sarjoissa. Ei parane vaihtaa vaippaa ennen kun kolmas turaus tullut, muuten joutuu hommiin heti uudestaan. Välillä kolmatta turausta joutuu odottamaan montakin minuuttia, mutta kyllä se sieltä tulee.

Ja niin, tässä sitä nyt ollaan äitinä joka suvereenisti puhuu kakasta ja vaippojen sisällöstä vaikka kovasti uhosin etten sellaiseksi muuttuisi...mut onhan se nyt jännää.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Spiraali, sehän on kyllä tosi että vauvat pulauttelee, toiset vähemmän toiset enemmän. Ja kyllähän sen näkee jos vauva oikein kipeäksi tulee pulauttelun toimesta.
Meidän tytön oirelista oli nieleskeleminen, pulauttelu (suorastaan oksentelu), kaarelle vetäminen, otti lohtua tissistä (mikä pahensi nieleskelemistä ja oksentelua), vetinen vihreä kakka ja tietty se itkuisuus. Ja meillä nämä alkoi siinä 3-4 vkon iässä. Ja oli tosiaan sitä maitoallergiaa.

Nämähän on vaikeita asioita varsinkin tuoreelle äidille, hormoonit ym tekee asioista omaan silmään pahempia kuin välttämättä onkaan. Itse syyllistin itseäni vaikka vika ei minussa ollutkaan ja lääkärin paasaaminen ei asiaa sillon helpottanut ainakaan.

Maitoallergian mahdollisuuden voi kokeilla jättämällä kaikki maitotuotteet pois ruokavaliosta, mutta ehkä tosiaan ois parempi ensin jutella asiasta lääkärin kans :)

Takaisin