Vauvojen aktiviteetit/harrastukset

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei huhtimammat ja vauvat! Minkälaisia aktiviteetteja/harrastuksia teillä on vauvojenne kanssa? Mitä vauvanne tykkäävät niistä? Oletteko harrastamassa koko perheenä vai te kaksin vauvan kanssa? Meillä on nyt vauvajooga, muskari ja vauvauinti harrastuksina. Tällä hetkellä se tuntuu sopivalta määrältä ja poika nauttii kyllä selvästi uusista kokemuksista. Olen ajatellut, että jos tämä alkaa tuntua liialliselta tahdilta, niin toki jätämme jonkin harrastuksen pois. Muskarin aloitimme ensimmäisenä, elokuun puolivälissä. Poika tuntuu tykkäävän siitä, että hänelle lauletaan ja tanssitetaan. Vauvajoogassa olemme käyneet pari kertaa. Jooga on minun rakas harrastus. Joogakoulullani järjestetään nyt tällaista vauvajoogaa, niin menimme kokeilemaan. Nyt olemme kerran käyneet siellä vauvauinnissa ja se oli kyllä jännää. Lopputunnista veden läikyttely oli niin hauskaa, että siellä oikein naurettiin sille. Vauvauinnissa käymme kolmisin pojan ja mieheni kanssa. Muissa harrastuksissa käymme kahden pojan kanssa. Oikein kivaa syksyä kaikille! :)
 
heippa! me käydään myös vauvauinnissa ja ollaan tykätty koko perhe! meillä uinnin loppupuolella poju väsähtää aika nopeasti vielä mutta muutoin hauskaa puuhaa! :)

ei olla muita harrastuksia otettu vielä kuvioihin, katsotaan kun ikää tulee lisää niin vaikka just muskari vois olla kiva! :)

 
Meillä ei ole pojan kanssa muita harrastuksia kun vaunulenkkeily iltapäivällä (että tää mamma saisi kroppansa kuntoon). Muskariin haluaisin mennä mut täällä vantaalla ne on niin aikaisin ja me herätään pojan kanssa aina klo 9. Ja muutenkin en oikeen uskalla lähteä minnekään kun en kehtaa imettää julkisilla paikoilla.

Sitten kun täysimetys loppuu niin sitten pitää uskaltautua jonnekin harrastuksiin :) Nyt vaan laulan pojalle ja poika nauraa mulle!
 
Heippa! :)
Me ollaan aloitettu elokuussa vauvauinti koko perheen voimin. Ensimmäiset kaksi kertaa menivät okein hienosti ja poika tykkäsi kovasti. Nyt viimeiset kaksi kertaa on olleet pelkkää itkua. :( Ollaan nyt yritetty kylpyvettä vähän viilentää ja pitää varmaan yrittää ehtiä pienet unet ottaa ennen seuraavaa uintia, jotta ei väsy heti iskisi. Jos ei nämä auta, niin pitää ehkä meidän vaihtaa myöhäisempään ryhmään tai sitten jättää myöhemmälle uinnit. Harmi, kun se oli niin kivaa muutamat ekat kerrat, mutta jos suru tulee joka kerta, niin ei sekään ole kivaa. :( Yhden kerran olen pojan kanssa kaksin käynyt muskarissa ja perhekahvilassa. Muskarissa oli huippuhauskaa! Kotonakin kovasti soitellaan ja laulellaan ja poika tykkää kovasti. Välillä tuntuu, että sitä keksii kotona vaikka mitä "ihmeellisyyksiä", kun tylsistytään maassa köllimiseen. Yhdessä ollaan käyty keräämässä marjoja ja omenoita, kokattu ja shoppailtu sekä kierrelty kirpputoreja. :) Välillä sitten köllitään kotona ja ihan vain ollaan. :) Mukavaa syksylle kaikille huhtimammoille ja vauvoille!
 
Emmy' :Pitikin kysyä tuosta vauvajoogasta, mitä kaikkea siellä tehdään? :) Kuulin joltain vauvasalsasta tai jostain sellaisesta ja siellä kuulemma ollaan kantoliinassa. :) Kivoja uusia juttuja on kehitelty perheille. :)
 
Carousel: Hienoa, että olette tykänneet vauvauinnista! Se on meistäkin ollut tosi kivaa. Se väsy meinaa tulla meidänkin pojalle lopuksi ja vaikuttaa kyllä muillakin ryhmässämme tulevan. Rankkaa puuhaa se uiminen.. ;) Norppa'': tuo vaunulenkkelily on tosihyvä harrastus. :) Sitä mekin ollaan jonkin verran harrastettu. Nyt on jäänyt vähän vähemmälle, kun tuli tuota harrastusta tähän syksyyn. Mutta kyllä esim. viimeksi vaunuteltiin kotiin sieltä vauvauinnista 8 km! Hyvin kertyy noita kilometrejä jos käy parikin tuntia käppäilemässä. Sohvinen: Josko nuo mainitsemasi keinot auttaisivat ja pääsisitte vielä polskimaan vauvauinnin merkeissä? Tai sitten jos ei, niin sitten voi keksiä jotain muuta. Vaihtoehtojahan on.. Vähän liikaakin. Minä ahneena olen niitä mennyt ahnehtimaankin! ;) Niin tuolla missä minä käyn vauvajoogassa on tosi rento se tunti. Välillä saa ruokkia vauvaa, imettää, viihdyttää vauvaa tai leikkiä. Sitten vauva voi osallistua harjoitukseen monissa osin. Vain Vinyasan tekemiseen ei oikein vauvaa voi ottaa mukaan. Silloin vauva katselee ja leikkii siinä vieressä. Joissain harjoituksissa vauva on ikään kuin lisäpainona. Toisissa harjoituksissa leikitään vauvan kanssa. Tosi mukavaa se vauvajoogakin. Suosittelen kokeilemaan jos vaan joogasta pitää tai voihan sitä muutenkin kokeilla! :) Muskari on ollut kyllä aivan mahtava. Olen huomannut, että kun olen kotona muskari lauluja laulanut pojalle niin ne on ollut hänestä hauskoja! Oikein hyvää syksyn jatkoa kaikille huhtimammoille!
 
Takaisin
Top