vauvavatsa ei näy

youngwoman

Satasella mukana keskusteluissa
Kertoilkaas omia kokemuksianne siitä milloin vauvavatsa on alkanut näkyä niin että ulkopuolinenkin ihminen olisi sen voinut huomata.
Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka aikaisin tai myöhään vatsa alkaa näkyä?
Itselläni nyt rv18+5 ja vatsasta ei ole tietoakaan. En myöskään osaa varmaksi sanoa olenko tuntenut vauvan liikkeitä. Olen tuntenut jotain tuntemuksia kun olen koittanut kuulustella mutta en ole varma ovatko ne olleet vauvan liikkeitä vai vaan oman vatsan myllähdyksiä.
kovin innolla odotan jo että raskaus alkaisi näkyä. Jotkut ystävätkin joita en ole koko aikana nähnyt ovat innoissaan tulossa katsomaan vauvavatsaani mitä ei edes ole :/

Olen 14 + 5, ja noin viikon ajan ollut sillee ettei vaatteet meinaa mennä päälle ja kolleegat jo huomauttelee. Tosin, olen ylipainoinen, BMI 28 joten niitä makkaroita ja ylimääräistä kamaa on itsestään.

Olen vaan ymmärtänyt että jos on paljon extraa, se näkyy aikaisemmin, jos on tosi laiha se näkyy aikaisemmin, mutta jos on jotain siitä välistä, voi olla että menee pikkasen kauemmin...

Näin ainakin itselläni ja ystävälläni.

/Jenni74 

pituuski taitaa vaikuttaa. ite oon aika pitkä ja nyt on rv 30 ja maha on pieni. mutta huomaa kyllä että oon raskaana. mutta tuskin kukaan uskos että näin pitkällä jo [:D] liikkeitä tunsin päivittäin joskus rv 20.

Mulla reilut 12 vko nyt, ja eilen huomasin, kun pidin siistimpiä työhousuja, että kiristää. Piti iltapäivällä avata housunnappi... Ei kyllä näy vielä muiden kuin omaan ja miehen silmään, ja toivottavasti ei ihan pian näykään, kun en vielä ollut ajatellut töissä kertoa vähään aikaan. Olen normaalisti suht hoikka, mutta olen myös melko pitkä, ja toivon, että se auttaisi eikä ihan vielä näkyisi muille.

Olen nyt rv 25 ja olen käyttänyt äitiysvaatteita jo ainakin parin kuukauden ajan,maha alkoi kasvaa silloin. Olin ylipainoinen kun tulin raskaaksi Bmi oli 27.
Vauvan liikkeet olen tuntenut selvästi n.23 viikoista alkaen[:D] Kuuntelin tosi tarkasti siihen asti omaa mahaa ja yritin tunnistaa liikkeitä,tunsin nipistelyjä niin luulisin että ne oli eka liikkeitä mitä tunsin. Eka kerran kun tunsin liikkeet tuntemus oli aivan mahtava, ei voi sanoin kuvailla[:)][:)]

hmm.. Olen kyllä aika pitkä ja en ole laiha vaan hieman ylipainoinen mutta en kuitenkaan ihan kamalan ylipainoinenkaan että jotai siitä välistä. lohduttavaa kuulla etteivät kaikki ole tunteneet vauvan liikkeitä näin aikaisin, luulin jo että olen ainoa kun ei tunne niitä vaikka neuvolatätikin kehui että kyllä pian tunnet ne [:D] kuitenkin ultrassa on näkynyt oikein vilkas ja terve vauva ja sydänäänet on kuuluneet(viimeksi alle 2vk sitten) joten en ole huolestunut :)
Sitä vaan odottaa niin kovin ja oletin että kun ihan tulevilla viikoilla on jo 20vk täynnä että nyt puolessa välissä jo näkyisi :o
Mitenkä muuten on sen laita että voiko vatsa yhtäkkiä kasvaa muutamassa viikossa niin että alkaisi näkyä vai onko se hidasta touhua?
Meinaan että vaikka vielä en juuri ole mitään huomannut niin voiko sitten tuolla 20+ jotain viikoilla olla jo pieni kumpu? :)

Mulla alkaa huomenna rv 24 eikä mullakaan viel kukaan "ulkopuolinen" oo huomannut mitään että oon raskaana. Olen pitkä ja normaalipainoinen, kiloja on tullut muutamia mutta maha ei vaan kasva niin nopeeta.Viikolla 18 mulla oli ihan litteä maha vielä, nyt on kyllä kasvanut mutta näyttää vaan siltä että oisin lihonut vähän. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin,normaalinkokoinen hyvin kehittynyt viikkoihin nähden:) Ite en enää viitsi surra mahan olemattomuutta, ei ainakaan tarvi uusia vaatteita paljonkaan ostella (viel ei oo tarvinnu mitään uusia) ja ei oo mahaa mikä ois tiellä missään tilanteessa. Raskaus on ollut todella helppo lähes oireeton muutenkin . Tulen tässä näköjään ihan äitiini jolla kaksi raskautta ihan minimimahan kanssa.. ei valittamista kunhan kaikki on hyvin:)<3

Onhan se just geeneistäkin paljon kiinni et millon näkyy. Ite kuulun tohon keskikategoriaan tossa hoikka-pullea asiassa enempi ehkä pullea kuiteskin niin maha tuli ehkä joskus vasta pari viikkoa sitten kunnolla näkyviin. Nyt se onkin jo aika pallo ainakin iltapäivästä iltaan kun turvottaa [:D] Mullakaan ei vieläkään nuo liikkeet tunnu ainakaan kamalasti että ehkä jotain jos ei suolisto ollut.. Vaihtelevin mielialoin sitten että on siellä kaikki hyvin ja välillä että ei ole kun ei tunnu jne.. onneks torstaina on rakenneultra missä näkee missä se istukka esim on. Että niihin liikkeitten tuntemiseenkin vaikuttaa tosi moni asia.. 

Mulla alko näkyä jossain rv 21 + jotain. Pieni masu silloin. Siitä se sit alkokin paisumaan aikamoista tahtia. Kyllä se sieltä tulee, jokaiselle eri aikaan. :)

Itselläni on ollut ihan kamalaa koko raskausajan. Olen voinut todella huonosti ja oksentelen vieläkin usein. Useimpina päivinä on niin huono olo että ei saa mitään tehtyä eikä edes huvita kun haluisi vaan maata jottei olo pahenisi. Kaikki ruoka ällöttää ja en koko raskauden aikana ole nauttinut syömisestä vaikka ennen rakastin hyvää ruokaa ja ravintoloita.
Olen saanut "kärsiä" raskaudesta aikalailla ja siitäkin syystä toivon niin kovin että se tuottaisi jotain "tulosta" ja saisin silitellä ihanaa vauvavatsaa ja tuntea vauvan potkuja :)
Kyllä varmaan vielä saan kaikki nämä asiat raskauden aikana. Olen vain kärsimätön ja niin kamalan onnellinen että haluaisin kaikkien näkevän minusta ilman sanomista että minusta on tulossa äiti! [:)]

Mulla on youngwoman samallaisia tuntemuksia että haluais tavallaan saada jo itselleenkin jotain tästä "vaivasta" [:)] Mulla on ollut vähän päin vastoin että on tosi oireeton ollu koko raskaus niin ei vieläkään jotekin edes käsitä koko juttua vaikka maha jo pullottaakin. Jotenkin ne liikkeet ois se paras palkinto mutta kun tuntuu ikuisuus menevän. Kai siellä jotain kuplintaa on mutta siis tosi vaikee niitä on ees liikkeiks sanoa kun voi olla ihan mitä vaan. Pari kertaa oon potkuja tuntenut, mutta siis ehkä kerran kahdessa viikossa niin ei se nyt oikein tahtois riitää..pyhy.. pitäis vaan maltaa ootella..mut ei vaan malttais [:)] Kyllä ihmiset jotka tietää että oon raskaana niin on sillei ihana, mut ne jotka ei tiedä ei sano mitään et kattovat varmaan että oon vaan aika plösö [:D] Pitää vaan keksiä jotain fiksua ajan kulua niin ei kaikki päivät mee mittanauha kädessä tai makoillessa et kuuluuko mitään!? [:D]

heis!

Mie oon nyt 22+2 ja ei mullakaan vielä vauva masu näy...bmi on yli 30 (en näytä kyllä niin lihavalta kuin bmi kuulostaa), kukaan ei usko kun kerron että bmi on sellainen...

toivoisin kyllä kovast iettä näköysi...
liikkeitä olen EHKÄ tuntenut tässä...pieniä kublia mahas...kysyn neuvolassa maanantaina, voivatko olla liiketuntoja :D

Bluerose ja ötö 22+2

(kirjoitin aikaisemmin kauhean romaanin, tää hävitti koko tekstin, nyt yritän nopiaa kirjoittaa ettei häviäis)

mä oon ihan normaalipainoinen ja pituinen. nyt viikolla 29 ja viime viikolla asiakkaat alkoivat huomautella töissä. vasta viikolla 25 mulla alkoi olemaan sellainen vatsa että sitä ei olisi pystynyt enää paidoilla peittelemään, varsinkaan kesällä. ennen viime viikkoa vain pari asiakasta huomasi että mun vatsa oli pyöristynyt.

Heissan!

Noista liikkeiden tuntemisista: Jos on istukka edessä, niin kaikkia pieniä liikkeitä ei välttämättä tunnekaan.. Mulla kävi viime neuvolassa silleen, että neuvolantäti naureskeli, ku vauva niin pontevasti potki häntä ranteeseen ku mittas sydänääniä ja mä katoin sitä hölmönä "Ai potkii vai? En mä mitää tunne".. Ja kuitenkin viikkoja on aikas reippaasti [:)] mut kyl mullaki ne kunnon potkasut/kääntyilyt yms. tuntu päivittäin varmaa vasta rv20 jälkeen..

Vauvamaha mulla on näkyny selkeästi varmaa vasta joskus viikkojen 20-27 aikana.. kun oon malliltani lyhyt (162cm), leveä lanteinen ja extraa ollu mahassa aina enempi tai vähempi. Työvaatteiden alta ei alkanu näkee ennen ku vasta rv30 [:D][:D]

Kaverillani ei oikein koskaan näkyny vauvamahaa.. Lapsi kun kasvoi sen verran lanteiden sisällä [:D]

Mulla alkoi näkyä ehkä vasta rv 28 niin että erotti vauvavatsaksi, eikä vaan läskiksi.. Tosin vielä n. viikko sitten yks "siltojen nainen" Herttoniemen metroasemalla kehotti menemään painonvartijoihin. Huusi se sitten perään vielä vai ootko sä raskaan?? [:'(] Kättärillä kätilö sanoi viimeksi, että on hyvää tilaa lantiossa (siis ymmärtäisin että luiden kannalta), joten mahtui sinne pitkään aika huomaamattomasti. Ja vauva on myös pieni, sekin vaikuttaa, toissapäivänä arvioitiin 1800 g painoksi, mikä on kyllä siis normia jonkin verran pienempi. Mulla ei ole kasvanut sellaista isoa vatsaa eteen vaan enemmän vaan levinnyt, ihan muutaman viikon nyt tullut myös ylemmäs se vatsa, ja saanut vauvamahan muotoa enemmän.

Itselläni menossa 24rv. Vatsa alkoi näkyä jo paremmin viikoilla19-21 jos nyt oikein muistan :) Nyt näkyy jo mukavasti ja ei siitä enään voi erehtyä. Olen aika lyhyt ja todella hoikka ollut joten olen tuntenut vauvan liikkeet todella ajoissa johtuen olemattomasta rasvakerroksesta vatsassa, näin ultrassa kerrottiin, siis ensimmäiset liikkeet jo tuntenu viikoilla 16 ja nykyään potkut on jo aika mojovia! Jotenpa tosi yksilökohtasta tää vatsan kasvu ja liikkeet [:)] 

Joo..

Oottakaa vaan rauhassa, kyllä siitä vauvamasusta saa vielä nauttia tuskastumiseen asti[;)]

Itse kävin muistaakseni ostamassa ensimmäiset äitiyshousut rv22, eli samoihin aikoihin, kun oli rakenneultra. Liikkeitä aloin myöskin tuntea silloin. Omasta mielestä masu oli jo tuolloin aikas iso, mutta nyt kun katselee valokuvia, niin aikas pienihän se tähän nykyiseen verrattuna oli. Ensimmäiset kommentit taisin saada vasta rv25 aikoihin. Nyt on jo melkoisen hankalaa liikkua tän ison mahan kanssa ja välillä sen saama huomio on jopa kiusallista. Kyllähän siihen kokoon vaikuttaa paljon oman vartalon malli+ lantion rakenne, kun toisilla vauva mahtuu olemaan enemmän siellä lantiossa ja toisilla taas kasvaa enemmän sivuille kuin eteen.

Mulla kans näkyy massu jo aika reilusti, moni on huomauttanu asiasta. Ylipainoa on, ja tää vauvamaha on nostanu ne läskit kivaksi palloksi tuohon eteen. [:D] Tunnen itteni jopa hoikemmaksi kuin ennen, ku ei oo semmosta röllykkää, vaan kiintee kumpu. [:)] Nyt ollaan pari viikkoa mittailtu masua, ja navan kohdalle on tullu ympärystä lisää 2cm per viikko, mikä kuulostaa minusta aika hurjalta.

Liikkeitä oon tuntenu jostain 15-16.rv:sta asti, tosin vasta nyt ne on lisääntyny, että tuntee tosi monta kertaa päivässä. [:)]

Se riippuu niin ihmisestä, millon alkaa näkymään.. itellä näki joskus viikon 14 jälkeen että jotain muutaki on ku läskiä [:D] Riippuu myös äidin ruumiinrakenteesta, jos on vähän mahaa ennestään niin näkyy useimmiten vähän myöhemmin kun mitä ihan laihoilla. itellä tota mahaa syntyny viimesen vuoden aikana ihan vaan syömällä, mutta silti pullahti vauvamasu jo viikon 14 paikkeilla.. Nyt 17+1 ja ei mene enää paidat päälle kun nousee mahan takia jo niin paljon. Äiti aina vitsailee, että kaksoset kai sieltä tulee, mutta tähä mennessä kyllä yhdet äänet ja kuvassa yksi näkyny.. :)

Takaisin