Vauvavakuutukset

satu`

Puuhakas puhuja
Oon aika ajoissa tän asian kanssa, mutta koska oon kilpailuttamassa kaikkia vakuutuksiani, niin pyysin tarjousta samalla syntymättömän lapsen vakuutuksesta.. Tänään tuli tarjoukset kotiin ja voi järkytys sitä vauvavakuutuksen hintaa - hieman vajaa 500€ vuodessa! [&:] Siis eihän mun omakaan tapaturma-/sairasvakuutus ole kuin alle 50€ vuodessa ja se korvaa jo melkoisia summia hoitokuluista sun muista. Kuinka vauvan vakuutus voi olla noin paljon kalliimpi kuin aikuisen ihmisen?? Tietenkin vakuutusyhtiöiden mielessä pyörii riski siitä, ettei vauva välttämättä synny terveenä jnejne.. mutta silti.

Ajattelinkin siis tässä järkytyksissäni kysyä (täällä kun on jo useamman lapsen äitejäkin), että miten teidän perheissä on vauvavakuutukset hoidettu/meinataan hoitaa? Mitä teidän vakuutukset korvaavat ja kuinka pitkälle?

Nää asiat on mulle vielä täyttä hepreaa, mutta siis kuka/mikä korvaa esim. keskosena syntyvän lapsen hoidot?
Jääkö ne itselle maksettavaksi mikäli ei ole vakuutusta?

Vakuutussetä lupas soitella mulle vielä tällä viikolla ja aionkin häntä sitten tentata, mutta olis kiva kuulla muidenkin mietteitä asiasta.
Onko esim. kukaan jättänyt vakuutusta kokonaan ottamatta?
 
meillä on kaikki vakuutukset tapiolassa, mun veli on siellä töissä niin se tekee siitä helppoa. me otetaan lapsivakuutus sieltä. en edes tiedä kuinka paljon se tulee maksamaan. sen tiedän et se varausmaksu on n.80e.
 
En ole edes ajatellut tuollaista. Pitääkö se vakuuttaakin. Apua, eihän mulla oo tollasia summia!
 
En oo itse noita vielä katellut vaikka äiti jo kyseli että meinataanko ottaa vakuutus ja jos otetaan niin kumpi.. Mutta tosiasiahan on, että vauvat tuppaa sairastelemaan enemmän kuin aikuiset ja herkemminhän sitä vastasyntyneen sinne lääkäriin vie kuin aikuisen.. Luulisin että se hintaero syntyy just siitä. Vauvat kun ei osaa itse kertoa että onko nyt pikkuisen huono olo vai tosi kyseessä.

Niin, ja eihän sitä vauvaa tarvitse vakuuttaa. Sehän on aika yksilöllistä että kuinka paljon loppupeleissä sairastelee. Mä en kuulemma sairastellut melkeen ollenkaan joten mun kohdalla mutsi makso tosi kallista vakuutusta ihan turhaan, eikä sitten veljeni kohdalla enää vakuutusta ottanut.
 
meillä on vakuutus turvassa ja maksaa 385e/v. Vakuutus otettiin ennen pojan syntymää ja se katto kaiken heti lapsen synnyttyä. Tutuillani tyttö syntyi ilman peräaukkoa ja vakuutus oli heille ihan ehdoton. No nää on niin tapaus kohtasii... Meillä on niin että omavastuu on 50e. vuodessa/sama sairaius. Meille on myös kyllä ollut vakuutus tarpeen. Meidän poika on kananmunalle allerginen ja ennen kuin se todettiin niin saatiin monenkertaa juosta. Ja juostiin tietysti yksityisellä koska omavastuu on vain siis kerran 50e. Saatiin just vakuutuksesta takasin n. 400e. Eikä siinä nyt niin montaa lääkäri kertaa ollut, kun kerta maksaa n. 60e-100e. ja siinä korvauksessa oli mukana lääkkeet + 1 krt. röngten. Koska epäiltiin myös keliakiaa. No tolla korvaussummalla saatiin hyvin tämä vuosi taas maksettua. Seuraava kun syntyy otamme ehdottomasti vakuutuksen ja niin että alkaa heti lapsen synnyttyä. Ikinä ei voi tietää mitä tulee. Ja jos tulee vaikka korvatulehduskierre... No tää on jokasen oma valinta. Kallista se on mutta kyllä me se raha jostain nipistetään. [:)]
 
Heips kaikille, olen itte kans miettiny ton vauvavakuutuksen ottoa ja haluaisin sen pian ottaa. Tästä syystä pyydänki teitä, jotka olette jo selvittäneet niitä vakuutuksia, että laittaisitte mistä ja kuinka paljon nämä vakuutukset maksaa ja mitä ne sisältää. Ois helpompi sitte meille muille, ku ei tarvis kaikkia vakuutusyhtiöitä enää kilpailuttaa :)

Osa oliki jo laittanu jotain, mut ois kiva tietää viel tarkemmin [:)]
 
Yksi mietittävä vähemmän [:)]

Kävin tänään hakemassa keijulle vakuutuksen ja nyt voi huokaista helpotuksesta ettei tuota enää tarvitse pohtia. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä sillä syntymättömälle lapselle pitää hakea vakuutus reilusti ennen laskettuaikaa tai sitä ei saa ennen kuin pari kk syntymän jälkeen. Siskoni suositteli myös hakemaan vakuutuksen ennen rakenneultraa.

Kallishan tuo on mutta nopsaa kun laskee niin pikkusen kanssa kun keskellä yötä lähdet päivystykseen yksityiselle ja muutamat labrat niin siinäpä se vuosimaksu on jo kerralla lähes tuhlattu. Eli pieni hinta siitä ettei tarvitse tuntitolkulla jonotella yleisiin ja saat varmasti hyvää palvelua [;)]

Ihanaa juhannusta kaikille masuille[;)]
 
meillä kaikki vakuutukset pohjantähdessä.

se oli pikkusen vajaa 500€ vuodessa tuo naperon vakuutus. Tosin vakuutus korvaa myöskin maitoallergian mitä moni muu ei vakuutus ei korvaa!!! On voimassa eläkeikään asti ellei toisin sitten halua päättää vaikka 30 vuotiaana mukula haluaa omat vakuutuksensa.

siinä on mahdollisuus vanhempainturvaan 5000-10 000 €. nosti hieman vakuutusta mutta jos lapsi vaikka vammautuu niin saa sen 10 000 € esim pyörätuoliin tms.

Muksulla, matkavakuutus kun mennään yli 50km kotoa, tapaturmat yms. todella kattava. ota yhteyttä pohjantähteen siellä oli mielestäni parhaat kattavuudeltaan. (eikä suhteessa kovinkaan paljoa kalliimpi).

Meillä tosiaan keskitetty kodin ja yrityksenkin vakuutukset siellä. eli jonkinlaista keskittämis alennusta hinnassa voi olla.
 
Samaa asiaa on tullut mietittyä tässä.. Esikoisella ei ollut vastaavaa vakuutusta, ja oli onneksi niin terve lapsukainen vauvana, että sitä ei olisi tarvittukaan. Nyt kuitenkin mietin, että josko sen kumminkin ottaisi kakkoselle. Pohjantähteä olen itse kuullut kehuttavan juuri tuon hyvän kattavuuden vuoksi. Kalliitahan ne kaikki ovat, ja periaatteessa ilmankin pärjäisi, mutta vaikeaa päätös on tehdä. 3 kk ennen syntymäähän tuo yleensä pitää hakea jos hakee syntymättömän lapsen vakuutusta.
 
Me nyt pohdittiin kans tota vakuutusta. Sit tultiin siihen tulokseen, et kun asutaan niin pienellä paikkakunnalla ja lähin yksityinen on missä lie niin ei sillä sairasvakuutuksella mitään tee.. kela sitten korvaa normaalit tk hoidot. Tapaturmavakuutus jossakin vaiheessa sitten.. jos kerran poika tulee [;)]
 
Takaisin
Top