Vauvavakuutukset

IhaNainen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Oletteko ottaneet vauvalle jo vakuutuksen? Meidän olisi tarkoitus huomenna mennä vakuutusyhtiöön moinen hommaamaan, saas katsoa onnistuuko kun on tuo rdb ja ylipainoa ja ikääkin riittämiin. Esikosta saatiin vakuutus, ja muistaakseni diagnoosi silloinkin oli jo olemassa. Saahan sen vakuutuksen sitten lapsen synnyttyä, mutta se on sitten hieman suppeampi vissiin yleensä... Esikoisenvakuutusta ei onneksi olla tarvittu, paras vakuutushan tietysti on turha vakuutus!
 
Me otettiin vakuutus rakenneultran jälkeen. Nyt rupeaakin olemaan monilla jo viime hetket ottaa se, jos haluaa vakuutuksen ennen lapsen syntymää. Ainakin pohjolassa vakuutuksen saa rv 27 asti. Mun mielestä se tuntui turvalliselta ottaa jo etukäteen jos esim. synnytyksessä sattuisi tapahtumaan jotain tai selviäisi että lapsella on jotain sairauksia tms. Tietenkään ei kannata maalata piruja seinille etukäteen! Meillä on ollut vakuutuksesta aika paljon hyötyä esikoisen kanssa. Pikku juttuja kaikki suurimmaksi osaksi, mutta on ollut kiva käydä yksityisellä lastenlääkärillä jos on ollut korvatulehdusta tms. Ajan on saanut samalle päivälle ja palvelu on ollut hyvää :)
 
Itseasiassa tässä täytyy nostaa hattua kunnalliselle terveydenhoidolle! Pari pikku tapaturmaa on sattunut ja molemmilla kerroilla on saatu tosi hyvää palvelua kunnalliselta puolelta. Koiran hampaat osui ekalla kertaa lapsen kasvoihin ja neuvolalääkäri odotti meitä työaikansa jälkeen jotta saatiin tarkastettua ja rokotukset kuntoon. Täällä maalla kun tuo yksityinen menee kiinni klo 15.30, niin se on melko sama sitten sen osalta.
Toisella kertaa päästiin seuraavana arkipäivänä hammaslääkärille, oli vekki huulessa vaunujen kaatumisen seurauksena. Lähinnä siis käytiin tarkastuttamassa hampaat, koska mitään tikattavaa ei ollut.
Kolmas kerta sitten olikin sellainen jossa v-kerroin nousi, sekä yksityisen että kunnalliseen. Silloin oli vekki takaraivossa ja se olisi mielestäni pitänyt tarkastaa tikkaustarpeen vuoksi. No yksityisille ei olisi kerennyt, kun menevät viimeistään klo 20 kiinni täälläpäin, ja julkiselle ei päässyt puhelimella läpi, yritin 2½h! Lopulta vastasivat ja päivystys siirtyi 2min kuluttua keskussairaalaan. TK-päivstyksestä sanottiin että menkää aamulla TK:hon tarkastuttamaan tilanne. Arvatkaa meninkö lankoja pitkin selvittämään hänelle asiaa, tokaisin että "Eikös sinun ammattilaisena pitäisi tietää että tikit pitää pistää nyt tai ei sitten lainkaan, mitä minä aamulla siellä TK:ssa teen lapsen kanssa, myöhäistä se sitten on". Meni kyllä palautetta kunnan vastuullisille koko touhusta.
No oltiin kylässä kun tuo tapaturma sattui ja kotona sitten putsasin haavaa paremmin ja totesin että emme hae tikkejä. Haava oli pienempi kuin aluksi oli vaikuttanut ja siistireunainen, ei syvä. Hyvin parani Egyptin lämmössä jonne lähdimme parin päivän kuluttua :D Olis varmaan tullut uintikieltokin jos olis tikkejä laitettu.
 
Itse olen ottanut vakuutuksen, vaikka kyllähän se vähän kirpasee kun on se aika kallista! :P mut olen ottanut kuitenkin! Itsellänikin on ylipainoa sen verran, että ifiltä, en saanut, mutta Pohjola myönsi, jossa se itseasiassa on parempikin! :)
 
Itse yritn ottaa syntyvälle vauvallemme Pohjolasta vauvavakuutusta (varausta vakuutukseen, joka astuu voimaan heti kun lapsi syntyy), mutta enpä tuota saanut, vaikka perusteve olenkin. Syykin tiedustelun jälkeen selvisi, nimittäin ylipainoni eväsi syntyvältä lapseltani vakuutuksen, koska vauvan riski sairastua on suurempi.
Arvaatte varmaan, että otti päähän ja rankansti.
Seuraavaksi vakuutusyhtiöön, kun vauva on 2kk vanha, jospa sitten saisi sen vakuutuksen.
 
Musta on aika erikoista, et millä naamakertoimella ne oikein valitsee kenelle vakuutuksen myöntää, koska mulla ei todellakaan ole mikään pieni painoindeksi, mut pohjolasta sain ihan ongelmitta, mut tosiaan ifiltä en saanu...
 
Mä hankin vakuutuksen Tapiolasta ja sainkin sen :) Raskausdiabeteskin oli, mutta muuten terve ja normaalipainoinen. En kyllä edes muista, että lomakkeessa olisi kysytty mitään painosta, mutta saattaa olla, etten muista vaan. Vakuutusta piti hakea 3 kk ennen laskettua aikaa, mutta ehdin sen kuitenkin saamaan, vaikka hain 2,5 ennen lakettua aikaa..

Itselläni todella huonoja kokemuksia kunnallisesta ja yksityiselle pääsee helposti ja saa hyvää palvelua joten maksan siitä mielelläni.
 
Meitin pitäis hakea viimeistään NYT netin kautta, kun viikonloppuna on putiikin kii. Vähän on kateltu, mut taitaa jäädä ottamatta. Eihän sitä koskaan tiedä, mut nyt katotaan. Perustamme rahaston, minne vastaavat maksut laitetaan. Nähtäväksi jää, mikä on lopputulos.
Saisin varmaan vakuutuksen, koska olen perusterve eikä kortissa ole mainintaa minkään sortin raskausvaivoista. By this far...
 
Meillä otettiin beibelle vakuutus. Eikä minusta nyt hurja hintasta edes ollu. Vakuutusturva rapiat 90e ja sitten se varsinainen vakuutus tulee olemaan reilu 200e vuodessa ja pienenee pikkuhiljaa lapsen iän myötä. Sisarellani on kaksi alle 2 vuotiasta lasta ja heillä on vakuutukset lapsille. Ovat olleet tyytyväisiä.
 
Takaisin
Top