vauvautuneet :)

Kiva, et kokeneetkin kommentoi. Kiitos Gibsoni [;)]

Meillä meni ukot päiväunille, ni kerkee vähä kirjottelee. Viime yö meni ihan hyvin, vasta aamuyöstä viiden kuuden aikaan alko ilmotukset, et mahaan sattuu!!! Se on kyl niin totta, et pahaa tekee, ku ei voi auttaa [:(]

Meillä on testauksessa Rela-tippojen ohella Disflatyl (vai mikä kumma sen nimi olikaan). En tiiä oikeen auttaako ne, ku välillä tisun jälkeen tuntuis vääntävän. Oon kyl yrittäny röyhtäyttää, ja pierujumppaa on tehty ja jalkapohjia oon hieronu. Mut, pierua ei tuu!!?? Ihan pari oon kuullu koko aikana...? Röyhyjä tulee kyl, ja pukluakin välillä, jos ei röyhtäse, ja on liian hätäseen imeny.

Eilen käytiin toista kertaa ulkona vaunuilla. Mies polleana lykki, ja mä matelin perässä. Kyl me 45min yhteensä jo oltiin. Sit vielä nukku vaunuissa sisälläkin hienosti, et pääsin ite saunaan [:D]

Napatynkä on irtoamassa. On enää ihan pienesti kii. Huomenna siis varmaan neuvolaan, jos se irtoaa. Ku neuvolatäti sano, et pitää soittaa sit, ku se irtoaa. Katotaan samalla mun hb:kin. Oli nääs 94 synnytyksen jälkeisenä päivänä...

Jahans, huomenna JO marraskuu!! Ja vastahan oli kesä ja helteet. Pian on kaikilla omat nyytit kainalossa. Jaksamisia, ketkä vielä tuskasena oottelee. Itellä meni 41+1.

[:D][:D]
 
Mites teillä muilla vauvautuneilla, kun mulla loppui jälkivuoto, ja nyt sattuu vattaan ja römpsä vuotaa ku viimestä päivää.. eikai ne menkat vielä ala? [:-]

[:@]
 
Moikka!

mahiiw, veikkaan että on jälkivuotoa kuitenkin. Ainakin mulla on välillä vuodoton päivä tai yö, ja sitten tulee taas, ja jos vuoto jossakin välissä olikin aika vaaleaa, niin nyt on välillä ihan helakan punaista.
Mutta toisaalta kyllä joillakin kuukautisetkin alkaa tosi pian...
 
Heissan taas pitkästä aikaa,

Meillä on kanssa arki lähtenyt pyörimään ihan hyvin. Jonkin verran ollut ilmavaivoja johtunee pahasta sammaksesta. No nyt ollaan saatu sammas hyvin kuriin ja mahavaivatkin helpottaneet. Ostin apteekista kupla stoppia ja se on tehonnut ihan hyvin. On kuulemma tehokkain ilman poistaja.

Yöt menee vähän rikkonaisesti, suurimman osan yöstä on vieressä ja sitten nukkuu kohtalaisesti. Tuttia ollaan tarjottu vaihtelevalla menestyksellä.

Itse voin hyvin, jälkivuoto melkein loppunut kokonaan ja muutenkin olo alkaa olla normaali.

Palaillaan taas

Tsuba
 
Meidän tytölle on ilmestynyt näppyjä molempiin poskipäihin, eivätkä ole niitä hormoninäppyjä, vaan ihan sellaisia kunnon näppyjä. Varsinkin imettämisen jälkeen punoittavat kovasti. Onko muilla?

Ajattelin keitetyllä ja jäähdytetyllä vedellä kevyesti pyyhkiä kasvot imetysten jälkeen, jos nuo näpyt johtuu siitä pitkin naamaa leviävästä maidosta. En kyllä usko, sillä suun ympärillä näppyjä ei ole, mutta kaikkea pitää kokeilla. En mielestäni ole edes mitään uutta tai outoa syömistäkään ottanut, että osaisin tätä joksikin ruoka-allergiaksi lukea.

Eilinen oli aikamoinen päivä. Tyttö ei nukkunut päivällä kuin parit lyhkäiset unoset ja illalla oltiin sitten tosi itkuisia. Lopulta isä sai rauhoitettua tytön uneen, kun minulta loppui keinot ja jaksaminen ihan kokonaan. Huoh! Tulee todella "huono äiti" fiilikset, kun ei itse onnistu...
 
Käytiin poitsun kaa neuvolassa aamusella, ku napatynkä irtos eilen illalla. Pientä sienen alkua oli, joten terkkari laitto jotain laapista siihen, ja sano, et ke uusiks, jos vielä näkyy valkosta siellä navassa.

Mittojakin otettiin:
pää 35 -> 36,8 cm
pituus 51 -> 53cm
paino 3575g eli 115g / vko
** syntymäpaino oli 3360g, edellinen punnitus 3460g

Ihan hyvin siis kasvanut, mutta kun laitto tiedot koneelle, ni käyrät näytti, et keskitason alla mennään
 
hyvää maanantaita kaikki..taas se on uusi kuukausi, kylläpä aika kuluu.

Minsu; meidän pojalla on myös paljon noita näppyjä ja ne on aivan normaaleja. hädissään itsekin kysyin niistä neuvolassa kun ajattelin jo jotain allergiaa niin täti sanoi että "siksi kastemekot ovat niin kauniita kun lapset ovat kaikkein näppyläisempiä siihen aikaan" eli normaalia on..jos näppylät alkavat märkiä niin pitää pyyhkiä desinfiointi aineella..kyllä itseä harmittaa kun on posket niin kurjan näköiset [:(] mutta onneksi ei tosiaan mitään allergiaa.

tässä juuri tausin että en ole pojan syntymän jälkeen ollut missään ilman poikaa..ei silleen että haittaisi.
hirvittää jo nyt kun joulukuussa menemme kaveriporukalla syömään ja sälli jää äidilleni. täytyy jossain vaiheessa totuttaa tuttipulloon..mitenköhän pärjää yön mummolassa..huh...tai lähinnä miten minä pärjään ilman poikaa..[:D][:D]

tulee kyllä vieläkin tuijoteltua poikaa, pientä ihmettä. miten rakas ja suloinen voikaan toinen olla <3 [:)]

nyt on ristiäiskortti materiaalit ostettu enää tarvisi tehdä ne..hurjankallista paperi kyllä on ..yli 50e maksoi 23 korttiin. huh..

ai niin annie74, olitko sinä joka puhuit niistä vatsalääkkeistä.?? nyt en muista, mutta kun me menimme ostamaan tuota cuplatonia niin apteekissa sanottii että se onki ainoa joka käy samaa aikaa ottettavaksi kun rela.
.en tosin edes tiedä mitä se oli mitä olit ostanut, mutta tuli vaan mieleen..

nyt alkaa pienempi miehistäni heräilemään makuuhuoneessa ( kummatkin ovat siis torkuilla) täytyy mennä vissiin hakemaan että isompi saa vielä nukkua ennen töihin lähtöä..

mukavaa päivää
 
Takaisin
Top