Vauvatreffit

Rottis

Jostain jotain jo tietävä
Eli onko kellään tietoa neuvolan tai seurakunnan järjestämistä kerhoista jotka on äideille ja vauvoille (ja isille)? Mulle soitettiin neuvolasta ja tarjottiin paikkaa johonkin suljettuun ryhmään missä on kuusi äitiä ja ilmeisesti suurin osa paikkakunnalle muuttaneita (kuten minä). Lupauduin, mutta unenpöpperössä en edes älynnyt kysyä mitä siellä oikein tehdään :D Eli jos jollain on tietoa tuollaisista niin olisi kiva kuulla :)
 
Missäs paikkakunnalla tollasia järjestetään? :O Turussa on avoimia kerhoja ainakin MLLn toimesta (tai perhetalo Heidekenillä, kai se MLLn järkkäämä on). En ole vielä tutustunut siihen genreen... Mut kiva idea tuo ulkoa muuttaneille!
 
Meidän paikkakunnalla on MLL:n ja seurakunnan yhdessä järjestämiä "Ensisynnyttäjien ryhmiä". Olin esikoisen kanssa sellaisessa. Meitä oli 10 äitiä vauvoineen ja lapset oli n. 3kk sisällä toisistaan. Suurin osa oli just paikkakunnalle muuttaneita, eli eivät tunteneet paljon muita ihmisiä sieltä. Ryhmä alkoi, kun meidän tyttö oli n. 3,5 kk.

Paikalla oli siis MLL:n työntekijä (ois pitänyt olla seurakunnastakin, mut vissiin se virka oli silloin auki), joka alusti jonkun aiheen, josta juteltiin. Sinänsä kiva, että joku alusti aiheen, kun muuten tuppisuut suomalaiset olis istuneet hiljaa ja pälyilleet vaan toisiaan. Tapaamisia oli viikon-parin välein muistaakseni n. 6 kertaa. Sen jälkeen ollaan sovittu keskenään tapaamisia MLL:n tiloihin, koteihin, puistoihin. Mä tykkäsin kyllä, kun en itsekään täältä ketään tuntenut. Ja tuolla kaikki oli aika samassa elämäntilanteessa, niin oli yhteistä juteltavaa kyllä.
 
Meillä ei kait oo mitään tollasia... Harmi. Noi kuulostaa tosi kivoilta! Paitsi että facebookissa on joku paikallisten äitien perustama oma ryhmä mikä kokoontuu aina joka viikko. Ollaan käyty yhdessä tapaamisessa, kun ne järjestetään aina niin aikaisin, että nukutaan vielä sillon :D
 
Meilläpäin on kirkon järjestämiä ekavauvaryhmiä, perhekerhoja, sit mll pitää avointa päiväkotia. Aattelin mennä tohon ekavauvaryhmään, se on suljettu ryhmä kans vissiin 8lle äidille :)
 
Takaisin
Top