vauvapyykistä

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miu, se on jännä miten tottuu kaikkeen, muistan että ennen tykkäsin että pyykin pitää tuoksua, mutta kun allergian takia jouduin siirtymään hajusteettomiin, niin nyt taas toisinpäin. Eli jos joku vaate on ollut kaverilla lainassa ja tuoksuu pesuaineelta kun palauttaa, niin se on pakko pestä että voi käyttää, ei siis pelkästään sen takia ettei iho kutisisi, vaan siksikin että haju ottaa nenään..
 
Vauvan iho on kaiketi herkempi ja ohuempi kuin aikuisten ja siksi suositellaan noita herkkäihoisten pesuaineita alkuun.
 
 
 
Miu82:Juu kyl mäki koiran jutut pesen eriksee. Niitä en pese ees omien vaatteitten kans ku en haluu lisäkarvoja vaatteisiini.. [:D]
Lila: Toi on kyllä totta että vauvan iho on ohuempi. Noh mä siirryn sit toisiin aineisiin jos sitten rupee vaikuttaa siltä että on tarpeellista.[;)]
 
ALKUPERÄINEN: paukke

... Enkä mä ainakaan aijo lähtee siitä olettamuksesta liikkeel et sil lapsel on joku pesuaineallergia. Ihmettelenpähän että miten joskus ennen on ollu terveitä vauvoja kun ei ole ollu LV pesuainetta eikä pyykkejä ole erikseen lioteltu vaan pesty samassa kaikki mikä sopii pestäväksi samassa. Älkää nyt ottako loukkauksena ketään jokanen saa tehä niin kun haluu. Mä vaan sanoin oman mielipiteeni.


 
Nimenomaan ennen vanhaan on ollutkin paljon terveempiaa lapsia kuin nykyaan. Nykyaanhan suomalaisilla on ihan hirveasti allergioita, ja luulen, etta juuri sen takia, koska lapsia suojellaan jo alusta asti liikaa, eika ne saa sita luonnollista vastusta! antaa vaan mongertaa siella mullassa [:D]
 
Mä tossa yks päivä funtsisin sellasta ku mulla on toi koira ja se ei paljon muuta kalua ku savustettuja hirvenluita. On vähän nirso. Niin mahtaako käydä viel niin kun ne luut tääl lattial pyörii et kaluaa lapsiki luita. Siis sitte ku pääsee ryömii tai jotenkin liikkuu. En minä niitä toki sille syötä, mutta kaikenhan ne pienet lapset suuhusa laittaa..[:-]
 
Ja ne hirvenluut taitaa olla sen verran isojakin, ettei tarvi pelätä, että kurkkuun juuttuu[;)]
 
.... asian laidasta... siskonpoika söi konttaus-iässä kupista lattialta kissan muroja. Ne oli sen herkkua! Neuvola sanoi hymyillen, että hyvää ja terveellistä... mutta sen penskan ilmavaivat oli kyllä uhka ilmakehälle...

*meillä pestään pyykit vieläkin erikseen.  Kun se on niin ihanaa.. pitkät rivit kauniita vauvan vaatteita tuulessa kuivumassa....

*historiaa :) Vanha tapa ajalta, jolloin mentiin rantaan kiville keittämään kerran vuodessa vettä padassa huushollin pyykinpesuun. Sillonhan eukot arkena keitteli lasten pyykin pesuvedet sisällä lieden ääressä, ja rättiä kuivui pitkin torpan kattoa.... oisko?

* ja pestään tavallisella pesuaineella. Syöttötuolissa lusikan kanssa heilumiset kun osuu aina johonkin, niin mun mielestä normi aineet saa parhaiten puhasta aikaseksi.  Lipeällä ne ennen.....
 
Takaisin
Top