Meillä syödään yleensä 3h välein. Päivällä ehkä tiheämpään, etenkin jos on hereillä. Silloin syö kun herää ja ennen kun käy nukkumaan. Öisin välit vaihtelevat, mutta keskimäärin 3-4h välein. Tosin viime yö oli niin ihanteellinen, kävi nukkuun yhdeltätoista, heräsi viideltä syömään, nukahti heti syönnin jälkeen, ysiltä herättiin syömään ja aamutoimille. :) Tää oli nyt toinen yö (ei peräkkäinen), ku oli kuuden tunnin putki. :) Itse tietysti menin eilen nukkumaan vasta puoli yhden aikaan... Öisin tosiaan syö ja käy nukkumaan heti uudestaan, joskus pitää pari kertaa tuttia laittaa, jos herää ku siirrän syönnin jälkeen kehtoon. Öisin on yleensä 3h pätkä ja sitten pidempi 4-5h pätkä. Alkuyöstä saattaa syödä useammin. Että täällä saadaan nukkua ihan tarpeeksi. :) Ei väsytä. Hereilläolo pätkät onneksi sijoittuvat päivään tai iltaan. Kahdesti päivässä on noin parin tunnin hereilläolopätkiä ja sitte pari lyhyempää. Mitään rytmiä ei kyllä ole, että ajat on keskivertoaikoja.
Meillä esikoinen täytti eilen kolme. On niin reipas ja onnellinen isosisko. :) Pikkuveljeä tykkää hoitaa, ja pari päivää sitten kertoi tälle rakastavansa häntä. Mustasukkasuutta ei pahemmin ole näkynyt. Herkempi on kuin yleensä, eli itkee herkemmin asiasta kuin asiasta ja on omistushaluinen tavaroistaan (vielä normaalia enemmän), esim. jos naapurin poika on leikkimässä.
Esikoinen oppi kesäkuussa päiväkuivaksi ja on nyt ollut omasta tahdosta neljä yötä ilman vaippaa. Yleensä herään kerran yössä esikoisen takia, kun hän haluaa pissalle tai sohvalle nukkumaan. (En tiedä mistä on sohvalla nukkumisen keksinyt, mutta on sitä nyt muutaman viikon harrastanut, eli noin joka toinen yö/aamuyö/aikainen aamu herää ja haluaa sohvalle nukkumaan. Mikäs siinä, kunhan ei meidän sänkyyn tule. :D )
PS: Mulla on jäänyt raskaudenaikainen dementia päälle. Esim. tätä kirjottaessa mulla oli joku parempi sana mielessä tolle "keskivertoaikoja"-sanalle, mutta eihän se nyt tullut mieleen. Muutenkin unohdan juurikin sanoja. :D