Vauvanhuoneen remontti ja sisustus

Kauno

Oman äänensä löytänyt
Mä olen aina rakastanut sisustustamista. Vaikka alkuun vauva nukkuu varmasti meidän makkarissa, haluan suunnitella sisustuksen ihanan vauvamaiseksi valmiiksi omaan huoneeseen. Huoneen värimaailma tulee olemaan hyvin luonnonläheinen. Aavistuksen vaaleansinistä ja harmaata, niin että se on helposti vaihdettavissa tytölle, mikäli RU poikaennuste ei pidäkään paikkaansa.

Onko ihan älytöntä hankkia jo pinnasänky valmiiksi omaan huoneeseen? Näyttäisi kivalta kun olisi valmiina :) Hoitopöytä, vauvan vaatekaappi ym tulee tähän huoneeseen.
Meidän makkariin olen jo tilannut vastasyntyneelle sopivan kehdon, joka on materiaaliltaan koripinosta. Sellainen, jollaista olen vain osannut unelmoida 20 vuotta sitten kun sain esikoisen, mutten mistään silloin löytänyt budjettiin sopien. Silloin kovin nuorena oli vähemmän taloudellisesti mahdollista panostaa, vaikka kaikki tarpeellinen kyllä oli olemassa.

Olenko liioitellun etuajassa, viikkoja kohta täynnä 20. Miten muilla?
 
Nyt menossa 21+0 ja meillä myös jo lipasto hankittuna vauvan vaatteille ja lisäksi pinnasänky. Vauva tulee meilläkin nukkumaan alkuun samassa huoneessa. Sen vuoksi vauvan oma huone toimii alkuun lähinnä hänen tavaroiden (vaatteet, lelut yms) säilytyspaikkana sekä samalla vierashuoneena. Kun vauva menee omaan huoneeseen nukkumaan myydään vierassänky varmaankin pois. Meille on tyttö tulossa useamman ultran perusteella. En kuitenkaan aio sisustaa vaaleanpunaista huonetta ainakaan tässä vaiheessa. Harmaan sävyiset verhot , matto ja tumma basaltinharmaa tehosteseinä. Huonekalut valkoisia. Voisi varmaan joitain tyttömäisiä sisustustauluja ostaa huoneeseen. Muuten en vielä tiedä miten sen sisustan.
 
Me ollaan tosiaan tehty täysremonttia vanhempaan taloon ja lastenhuonetta ollaan viimeistelemässä materiaalien osalta. Seinät valkoista ja yhdelle seinälle tuli valkoista tapettia hiekan värisillä eläimillä. Tauluilla ja tekstiileillä sitten saa enemmän väriä.
Meille on pinnasänky ja korisänky tai jalallinen kehto (kumpaan sitten päädytään) tulossa lähipiiristä. Aiotaan kyllä hommata kaikki valmiiksi vauvan huoneeseen jo ennen syntymää, vaikka aluksi vauva nukkuukin meidän makuuhuoneessa.

Mulle tuo rakenneultra oli sellainen kriittinen kohta, että ennen sitä en uskaltanut hankkia mitään suurempaa. Mutta hyvien uutisten myötä aion seota tähän raskaus- ja vauvakuplaan ihan täysillä :love017 ja joka tapauksessa mun mielestä on parempi olla liikkeellä mieluummin liian ajoissa kuin viime tipassa:)
 
Meillä oli tällä viikolla rakenneultra ja kun kaikki oli erinomaisesti ja kuultiin sukupuoli niin tää suunnittelu ja hössötys ryöstäytyi käsistä :)
Ennen sitä olin koko ajan vähän varovainen ja toppuuttelin itseäni.
 
Meillä on tässä remontti kans menossa, siis ihan koskien koko taloa. Tulevaan lastenhuoneeseen on kuitenki laitettu suht neutraalit ja vaaleat värit, jotenka sitte on kalusteilla ja matoilla yms helppo laittaa värimaailmaa haluttuun suuntaan. Ehkä rakenneultran jälkeen sitä uskaltais jo alkaa oikeesti niitä tarvittavia kalusteita miettiä ja ostaa. Vielä en siis oo uskaltanu ostaa vauvalle yhtään mitään... :shy:
 
Meillä on tässä remontti kans menossa, siis ihan koskien koko taloa. Tulevaan lastenhuoneeseen on kuitenki laitettu suht neutraalit ja vaaleat värit, jotenka sitte on kalusteilla ja matoilla yms helppo laittaa värimaailmaa haluttuun suuntaan. Ehkä rakenneultran jälkeen sitä uskaltais jo alkaa oikeesti niitä tarvittavia kalusteita miettiä ja ostaa. Vielä en siis oo uskaltanu ostaa vauvalle yhtään mitään... :shy:

Tsemppiä sinnekin remonttiin! On tää kyllä välillä raskasta, vaikka toki ihanaakin puuhaa:happy: Rakenneultran jälkeen ehtii vielä hyvin valmistella ja hankkia kaiken tarvittavan:)
 
Takaisin
Top