Vauvan vatsavaivat (ja vaivat yleensä)

Meillä käydään kylvyssä joskus neljäkin kertaa viikossa kun tyttö niin tykkää.. välillä ihan vaan vettä välillä ceridal öljyä laitetaan kylpyveteen ja välillä vauvan kylpysaippuaa.. vähän riippuu äidin fiiliksestä:D
 
Gnome, meillä on kans ilmestynyt näppyä ja ihottumarinkuloita jalkoihin ja jalkateriin. Ihottumaa tuli myös käsiin. Bebanthen ei auta. Itse kuvittelen sen olevan sammassienen aiheuttamaa samoin kuin koko ajan ollut punaläikkäinen vaippaihottuma. No sitä sitten poistamaan ja luin että sammas ei tykkää vichystä ja maitohappobakteereista. Neuvolassa vähän turhan suulas neuvolatäti ei antanut suunvuoroa ja ei päästy edes kysymään kun jaaritteli jotain mille nyökyteltiin mieheni kanssa. No tosiaan piti testata sitä maitohappobakteeria ja sivelin sitten ab-jugurtit vauvan jalkaan, huuhtelu kuivaus ja rasvaus.

Ajattelin että varmaan sama toimii mikä toimii sammakseen tisseissä. Aamulla oli vauvan suun vichyttely. Tänään ihottuma ei ollut ehkä niin punainen. Kaikkea hullua sitä saa itsensä tekemään.
 
Telluk hullua tai ei, monet vanhanajan konstit on parempia kuin lääkkeet tms. Meillä pojan tukkoista nenää hoidettiin pitämällä raakaa silputtua sipulia makuuhuoneessa ja paljon paremmin ilma kulki myös vanhemmmilla :D Mies asialle ensin naureskeli, mutta seuraavana iltana mies jo kyseli että paljonkos sitä sipulia laitetaan.
 
Hanski, mielummin mä koitan ihan kunnolla olla ilman maitotuotteita, myös niitä joissa saattaa olla jäämiä, kun että testailen turhaan. En tiedä paljon joku jäämä jossain tuotteessa voi olla, ni mielummin olen ilman. Nyt jos ei tämä tehoa tarpeeksi, niin sitten pitää laittaa kanamunakin tauolle, sehän sitten rajaakin ihan reilulla kädellä taas tavaraa pois mun ruokalautaselta :D No, koitetaan näillä nyt vielä tovi..

Atooppista ihoa hoidetaan kylvettämällä joka päivä, ollaan nyt niin sitten tehtykin. Laitan kylpyveteen vajaan teelusikan kookosöljyä ja sitten pesun jälkeen ceridalin rasvaista voidetta päälle. Ainakin reidet alkaneet näyttää paremmalta, ne oli ihan karseet.. Tai jalat noin ylipäätään kokonaan. Pari päivää sitten tuli käsiinkin läiskiä, emmä enää tiiä mitä tässä pitää tehdä. Vauvakin raapii itteensä koko ajan, pitää olla tumput käsissä suurimman osan aikaa. Leikkiessä otan tumput pois, mutta saattaa silloinkin repäistä esim korvalehteen haavan, niiku tänään. :sad001 Ens viikolla neuvolassa vauhkoan aiheesta. Ne toki voi nuhdella kun menin omin päin maitolakkoon, vaikka viimeksi ne sanoi, ettei ominpäin pidä mennä sooloilemaan. Minkäs minä sille voin että tilanne paheni tosi ilkeeseen pisteeseen ja kortisoni ei ole jokapäiväinen vaihtoehto. On toi maidoton vähän sitä pahinta helpottanut mutta kudosnesteet valuu edelleen.
 
Tytöllä nousi kuume ekaa kertaa ja arvatkaa onko tämä äiti huolesta sekaisin :sad001 Mittari näytti 38,4 ja huuto on sydäntä raastavaa :sad010Puhelimessa 112 valmiina ja toinen jalka jo ulko-ovella menossa päivystykseen.. Enpä oo koskaan ollut näin huolissani..

Ei tuo tyttö nyt ole mitenkään hirveän räkäinen ollut, mutta mies kuitenkin sai nenäfridalla imaistua räkää.. Annettiin yks suppo ja hetken päästä se jo naureskeli, sitten tuli kakka ja taas vähän surettaa :confused: Söi kuitenkin jonkun verran ja on nyt nukahtamaisillaan..pientä kitinää välillä.. En tiedä mistä se nyt yhtäkkiä noin lämmöt nosti :eek: Joko on flunssaa tulossa tai sit johtuis hampaista?
 
Kovaa kuolaamista ja koko ajan nyrkit suussa.. Aamulla tyttö oli kyllä taas oma iloinen itsensä..:rolleyes:
 
Hyvä että tyttö taas kunnossa :) meilläkin on kovaa kuolaamista ja kädet suussa koko ajan. Hammas näkyykin jo ihan pinnan alla eli pian pihalla. Ei olis kyllä meikäläisen puolesta tarvinut näin nopeasti alkaa hampaita tekemään.. huoh..
 
Takaisin
Top