Vauvan vaivat ja vointi

Me ollaan vallan liberoita käytetty. En tykkää kun ne pampersin vaipat pullistuu heti jos on vähänki pissaa...

Ja ne liberon vaipat ja kaikki muutkin kertikset pitää pehmittää; se aktivoi samalla vaipan, istuu paremmi8n ja on mukavampi. Mä siis vanuttelen ja "vääntelen" sitä käsissä ensin.

^ :eek: en oo koskaa kuullukkaa, että ne tarvii jollainlailla aktivoida, ja jo 2,5vuotta käytetty liberoita o_O

Juu enpä itsekään oo kuullut moisesta, mutta onpa moni muukin asia minulle uutta :) Pitää heti huomenna kokeilla!

Joo, mä kans "pehmitän" vaipat ja jätän ne koriin, et ne kemikaalien hajut häviää. :) Mut en tienny, et se on oikeasti jotenkin suotava tapa, Bettie. Mun mielestä ne vaan vaatii sen pehmityksen ensin... :D

Housuvaippoja kun käytetään niin ne on muutenkin vähän pakko "pehmittää" kun eivät aukee muuten kunnolla :) me käytetäänkin vallan noita liberon 5 housuvaippoja nykysin yöt ja päivät kun ovat just sopivia eiväkä falskaa yhtään. Meille ei oo tullu vielä kertaakaan mistään vaipoista edes ihottumaa ja muutenkin aina lääkäri ja neuvolatäti kehuvat joka kerta pojan ihoa, et ompas hyvä iho.. Mistä lie perinyt kun mulla tosi paha atooppinen ihottuma ja miehellä kauheet allergiat ja kokoajan iho kutisee :/ Vaikka ollaan kummatkin allergisia monelle jutulle niin oon silti aatellut maistattaa ihan kaikkea ja sit vasta jos tulee jotain niin alkaa vähentää yms.. Täytyy jutella ens viikolla 5kk neuvolassa et joko sais kohta alottaa kiinteet kun viimeks oli ihan nounou kun kasvaa niin hyvin tissistä :)

Mulle ne silloin esikon synnyttyä sairaalas neuvo ton et ne kannattaa pehmittää. Tosin kaikki kätilötkään ei niin. Ja mun hoitoalal oleva tuttu sanoo et myös vanhusten vaipat pitää aktivoida pehmittämäl, ku muuten ne ei välttämättä ime kunnolla; ja se oli niille koulus opetettu.
Ite ku olin työharjottelus päiväkodis, ja siel pehmitin vaipan aina ku tarvi lapselle laittaa, ni yks hoitaja suorastaan innostu siitä ku näki mitä tein; ja ottikin myös ite sen tavakseen. Sano et ei ollu koskaa kenenkää nähny niin tekevän, vaik alalla oli ollu jo toistakymmentä vuotta :)

Ensin mä mietin sitä kakan imelää makeaa hajua. Noh, nyt se kakka on kadonnut ihan kokonaan! Ei oo nyt 2 tai 3 (ihan tarkkaa ei pysty muistaa) päivää tulla laisinkaan kakkaa vauvalta, joka on tähän asti tuhnassu ainakin kerran päivässä. Huoh, mistäs mä nyt sit tiiän että vaivaako kakattomuus vauvaa? Ja mitä siihen sitte pitäis tehä? Huoh!

Meillä sanottiin neuvolassa, et jos vauva käyttäytyy muuten normaalisti vaikkei kakkaa tulisikaan niin ei kuulemma tarvitse tehdä mitään. Kuulemma vasta n.10 kakatonta päivää alkaa olla maksimi, jolloin vasta kannattaa alkaa toimia. Kyllä äiti oman lapsensä tuntee, et käyttäytyykö normaalisti vai ei :)

Jozzuuh, meillä kirjotettiin oikeen neuvolakorttiin, että pikkuhiljaa jo niitä kiinteitä... Oli siis 5kk neuvola, tosin meitin tyttö silloin vasta 4,5kk. Ja tosiaan hyvin kasvaa! Mä sit alotin tos viikko sit antaan, vaikka ehkä oisin voinu viel täysimettääkin. En oo nähny mitään vaikutusta unen määrään, edelleen herätään yhtä paljon. Tosin me vasta maistellaan, pari teelusikallista. Meitin hoto söis kyl kaiken mitä vaan lähelleen saa xD Hän oppis eka kerral juomaa nokkamukist, nyt sit hän saa vallan veden/ruokamaidon siitä. Ja ei tarvii ees auttaa vaan itte hän sen juo :)
Nii, ja sillon kun oli tytskin 4kk neuvola ja pheltiin noist kiinteist ni sillon eri neuvolantäti sanoi, että ei kannata kiinteitä antaa, että suosittelee täysimetystä 6kk. Kun maitoo tulee niin hyvin ja tyttö kasvaa.. Ota noist sit selvää.

Vinkkejä super tukkoiseen nenään :(
Oon kokeillu sipulia makuuhuoneessa, suihkin pitkin päivää suolasuihketta,imen fridalla minkä saan tulemaan ulos,istutan höyry kylppärissä ja eilen ostin vaporizerin - auttoi ainakin omaan nenään huomattavasti!

Ryystää koko ajan sisäänpäin nenää ja syödessä kun tekee sitä, menee väärään kurkkuun ja meinaa tukehtua pöperöön :( Suu auki kun nälkä olisi kova.

Nytkö nämä 6kk flunssat on alkaneet.. Kulta tänään tasan 6kk<3

En tiiä auttaako se mahallaa pito,meillä kuitenkii tytön nenästä rupee räkää lähtee kun mahallaa pitää.
Onnittelut täältäkii annikan pojalle,en huomannu yhtää et tulee se 6kk täytee tänää.:)

Onnea täältäkin Annikan poitsulle ! :)

Ja samoja vinkkejä otetaan vastaan. Meil ei mee maitoo juuri yhtään alas, ku kurkku on niin täys limaa. Eilen puklas semmosta limansekasta maitoa :/ Ei auttanu sängynpäädyn korotus. Hetken jo kuuntelin, ettei ees hengitä ja sit yhtäkkiä korahti. Pitänee tänään kokeilla höyryssä kylpyä. Räkää kyl valuu koko ajan ulos, ettei jää onneks jumittaa.

Niranda00 meijän tytöllä punottaa posket välillä ja on vähäsen sellaset "karheat"..johtunee pakkasesta :)

Takaisin