Vauvan vaatetus

Meillä oli eilen +6, ja päällä oli body ja potkupuku, lapaset ja villasukat. Sitten pipo ja toppahaalari. Vaunuissa on lampaantalja ja äitiyspakkauksen makuupussi. Tuolla vaatetuksella oon menny sen -5 ja + 5 väliä. Jos paljon nousee lämpötila niin pitää jotain alkaa vähentämään :) Nyt kokona 62 alkaa olla aika nafti. Varmaan tän kuun lopussa siirrytään sitten 68 käyttämään :) Merkeillä ei oo ollu väliä. Eniten oon tykänny omista vanhoista lastenvaatteista mitä äitini on säästäny. Suoraan vuodelta 83 :D

Meillä oli eilen hikinen tyttö ulkoilun jälkeen, tänään lähtee lampaantalja vaunuista ja otan makuupussin tilalle ja toppahaalari vaihtuu kevyttoppapukuun!

Huhhuh, inventoin just Minean vaatekaappia ja kaikki 56-62 koon vaatteet lähti ja tilalle otin esiin 68-80 cm vaatteita! Mitä noille kaikille ihanille pienille vaatteille nyt oikein tekisi? Ainakin suurimman osan ajattelin myydä kirppiksellä mutta kun osan haluaisin säästää, miten paljon niin en tiedä. Vauvoja meille ei enää tule joten ihan vaan muistona pikkuvauva ajasta säästäisin ja ehkä sit joskus kun Minea saa lapsen hän voisi käyttää samoja mekkoja :rolleyes: en mä mitenkään kauas ajattele,enhän! :wink

Mulla kävi semmonen tuuri että siskoni odottaa esikoistaan tällä hetkellä niin saan kaikki neutraalit vaatteet ainakin lykättyä sinne. :D Mullakin olis tarkotus säästää joitain tiettyjä mitkä jäi lemppareiksi ja mitä saa sitten käytettyä seuraavalle jos semmoinen on tullakseen, tai antaa likalle kun on isompi. :)

Mie aattelin ens viikolla laittaa nuo pienet pois. Laitan tuohon tytön äitiyspakkaukseen ne kaikista pienimmät❤️ odottelemaan, että jos vajaan parin vuoden päästä ne sais ottaa käyttöön pikku kakkoselle ;)

Mihin olette tunkeneet äitiyspakkauksen vanu- ja toppapuvut? Mietin, menisköhän kirpparilla kaupaksi vai laitanko suosiolla Fidalle.

Kirpparilla meinasin yrittää kaupata, saa nähä meneekö.

Meillä menee toppahaalari ainaki vielä oikeen hyvin. :D Onneks kaveri saa muksun tossa kesällä ja hän kovasti ihastu tohon meidän haalariin niin saa mennä hänelle. :)

Mä laitoin uffin laatikkoon. Sinne olen pääsääntöisesti laittanut myös pieneksi jääneet vaatteet. Muutaman hyvän, merkkituotteen olen myynyt ja "rakkaimmat" säästänyt.

Kirppiksellä kun noita näkee niin ei ne liiku, varsinkaan kun ylihinnoitellaan ilmaiseksi saatu tavara. Itse en edes ottanut pakkausta vaan meidän neidillä on Reiman untuvahaalari nyt käytössä . Meijän vaatteet menee pääasiassa kiertoon mun siskolle joka odottaa tyttöä :love017 ja samoin kuin citrus , kivoimmat vaatteet säästän muistoksi.

Mä annan äitiyspakkauksen vaatteet pois sellaiselle joka niitä tarvitsee ja tietenkin haluaa. Kirppareilla tosiaan myydään niitä äitiyspakkauksen vaatteita tosi kovilla hinnoilla eikä kyllä kaupaksi mene kun useimmat äidit/äidiksi tulevat tietää kyllä mitä pakkauksessa on ollut eikä haksahda ostamaan kalliilla kun ilmaiseksi saa Kelalta.

Minä olen antanut pieneksi käyneet vaatteet siskoni lapsille. En ole sellainen ihminen, joka jaksaa kaupata vaatteita :D. Kiertoon vaan...

Mietin tota samaa kuin Satru, että aika isoja hintapyyntöjä näkee. Toisaalta näkee myös muutamalla eurolla myynnissä olevia. Se toppahaalarihan on tosi hyvä pienelle, joka ei vielä maassa rymyä. 2014 vuoden malli jopa kaunis minusta.

Taidan kuitenkin minäkin laittaa noi hyväntekeväisyyteen ihan suosiolla.

Ja jotkut hyväntekeväisyysjärjestöt keräävät pakkauksen vaatteita venäjälle, olen itse joskus lahjoittanut sinne.

Eipä nuo äitiyspakkauksen vaatteet ihan ilmasia oo ollu, se oli joko 140€ tai pakkaus. Eli mie oon periaatteessa maksanu pakkauksesta 140€.

Ompa erikoinen ajatusmaailma? Mä en ainakaan oo koskaan ajatellut että pakkaus olisi jotenkin maksanut mulle jotain, vaan että se on valtiolta saatu lahja joko vaatteina tai rahana jolla voi ostaa tarvittavat varusteet. Se on sitten oma valinta kumman ottaa, mutta lahja se on silti.

Eeviksen kanssa samoilla linjoilla..Siksi ajattelin lahjoittaa vaatteet eteenpäin kun itsekin ne saanut. Eri asia sitten nämä joihin rahaa uppoo:) Mä tykkään tosta pakkauksen toppapuvusta vaikka on valkoinen, mut materiaali sellasta ettei siihen kovin helposti tartu mikään, vaikka Ilona maassa luuhaakin. Mun tyttö on vielä niin pieni, että se toppis sopii hyvin tän talven :love7

No mie ajattelen sen sillee et oli vaihtoehto ottaa pakkaus tai raha. Jos oisin ottanu rahana ni ois niillä rahoilla ostettu 0-140€ toppapuku jonka myy pois kun ei enää tarvii. Otin pakkauksen jossa oli toppapuku (ei käytetty ku ei ollu sopiva kylmillä keleillä), lasken sen arvoks ehkä 10€, jonka myyn kun en enää tarvii. Miten se on eri asia jos rahana äitiysavustuksen ottaneet myy rahoilla ostetun 0-140€ toppapuvun, kuin että pakkauksen ottaneet myy siinä olleen toppapuvun? Vai työ ketkä ootte ottanu rahana, lahjotatteko 140€ edestä tavaraa pois vain sillä perusteella kun ootte sen (esim. vaatteisiin käytetyn) rahan saanu lahjana?
Lisäys: Ja eihän niitä pakkauksen vaatteita mikää pakko oo kallilla myydä :)

Ero on siinä, että pakkauksen puvun olen saanut ja rahan ottaneena olen itse puvun ostanut :)

Tosin ikinä en ostaisi 140€ pukua lapselle joka pitää sitä hetken ja on joko pieni tai rikki hetken päästä, sen verran pihi ihminen oon :)

Takaisin