Vauvan vaatetuksesta

youngmamma

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa! [:)] Kohta alkaa olla jo lähellä synnytykset,niin mitä olette suunnitelleet pukevanne tulevalle vauvalle päälle nyt talvella?
Itse olen miettinyt että pukisin pienokaiselle päälle: sukkahousut,pitkähihaisen bodyn,puolipotkarit,paidan,sukat (tarvittaessa villasukatkin)..Sitten vielä talvihaalari kokoa 50/56cm ,kypärämyssy ja pipo sekä tumput kätösiin ja töppöset jalkoihin. [:)]

Niin ja kaukalossa on lämpöpussikin vielä!
Onko pienokaisella tarpeeksi vaatetusta mielestänne,vai pitääkö jotakin lisätä? [&:] Kun ei oikein yhtään osaa arvioida paljonko tarvitsee vaatetusta ,kun esikoista odottaa ja nyt kun on varmaan tulossa kovat talvipakkasetkin! [&:] Ja ettei vain kävisi niin että vauveli läkähtyisi autoon..

tästä olikin jossain jo puhe, mutten muista topiccia [&:] Itse pakkasin pienelle lisäksi vielä villapuvun mukaan....mutta katotaan nyt millä
tullaan kotiin. Me mennään tyylillä ovelta ovelle, niin en nyt ihan törkeesti viitsi lapselle mukaan pakata. Sitten katotaan tilannetta kun parin viikon jälkeen päästään treenaamaan ulkoilua. Ajattelin lämpöpussin lisäksi hankkia vielä lampaantaljan vaunuihin.

Me tultiin kotiin seuraavanlaisessa varustuksessa:
Body, puolipotkarit, villapotkuhousut, villatakki, kypärämyssy, lapaset, toppapuku.
Ulkona oloa ei tullut kuin hetki mutta pakkasta oli -10 ja viima kova. Pidettiinkin harsoa turvakaukalon päällä ulkoilmassa ollessa.
Ihan hyvin meni kotimatka, ei tullut läkähdys muttei käsittääkseni kylmäkään sillä vauveli nukkui matkan ja niska oli normaalilämpöinen.

Itse mietin, että miten paljonko vauvalle pitäisi laittaa päälle vaunuihin. Osaisko kokeneemmat auttaa?
Nuo samat kamppeet (+ villapipo) mutta pitäisikö vaunuissa olla vielä makuupussi suojana? Lampaantaljan laitan pohjimmaiseksi. Meillä on siis puolikova pussi vaunuissa eli sen pitäisi kyllä lämmittääkin.
Ajateltiin viikoloppuna aloitella totuttelu ulkoiluun kun tulee se kaksi viikkoa täyteen ja pakkasen on luvattu olevan alle 10 astetta.

Aihe alkaa tosiaan olla ajankohtainen..uskomatonta! Kyllä minäkin olen jo kotiutumis vaatteet laittanut valmiiksi,niihin kuuluu: pitkähihainen body,puolipotkarit, sit sellainen pehmoinen vaatekerta (housut+paita),sukat ja tumput, sitten villapuku,kypärämyssy ja pipo, villasukat ja toiset tumput ja sitten päällimmäiseksi ulkopuku. Eiköhän näillä mennä! [:)] Mukaan otan vielä viltin jonka saa vauvan päälle tarvittaessa! Ihanaa kohta se nöttönen on sylissä! [:)]

Meillä vauvalla oli body,housut,villavaatteet,kypärämyssy ja pipo..Peitto sitten kaukalossa päällä,mut meidän poika on kauhee hikoilija joten kauheesti ei voi vaatetta laittaa..Mut en laittais paljoa vaatteita vauvalle jos kaukalossa lämpöpussi,saattaa vauva alkaa kitiseen kuumuuttaan! Meillä ei pojalla voi haalaria laittaa ku kaikki niin isoja että hukkuu niihin[&:] Laitettu sit vaan noita vaatteita ja villavaatteita enempi jos ollaan vaunulenkilläkin käyty

Meillä poika nois sisävaatteissa ja villavaatteissa vaunuissakin..Ja laitan sit lämpöpussiin ja joskus vielä villapeiton päälle niin ei oo poika ainakaan kertaakaan ollu kylmä..Lapset on erilaisia niin ton oikean vaatetuksen vaunuissa tietää vaan kokeilemalla

Kotiutumisvaatteina on body, (jalkaterälliset) puolipotkarit, nallepuku ja fleecehaalari. Kaukalossa on lämpöpussi. Tietty kypärämyssy ja pipokin on. Pakkasin varoiksi ihan vaan tollaset puuvillaset raapimisenestotumput, kun molemmissa noissa haalareissa on kuitenkin noi "käsipussit" ja tosiaan lämpöpussin suojaan pääsee koko paketti. Ulkonaoloa meille tulee kotimatkalla noin 1 min tai alle.

Toivottavasti ei tulisi hirveän pitkää putkea 30 asteen pakkasia. Harmittaa kovasti, jos ei päästä vaunuttelemaan ekojen kuukausien aikana juuri lainkaan.

Takaisin