Vauvan tavaroiden hankkimisen ajankohta

Olisi vaunujen hankintaa ruvettava tosissaan miettimään, ja kaikki mahdolliset nettikaupat oonkin kolunnu jo melkeinpä läpi. Meillä ei ole vielä mitään suurempia hankittu, ensin kysellään sukulaisilta mahdollisimman pitkälti kaikesta, ja sitten katsotaan millaisia alennusmyyntejä tavaroista löytyy. [:)] Jumalattomia summiahan kaikkeen vauvoihin liittyvään saisi helposti upotettua, joten aika paljon pitää kilpailuttaa eri merkkejä ja kauppoja.
 
Me uskallettiin hankkia ensimmäiset tavarat muistaakseni 24.viikolla ja silloin ostettiinkin vaunut ja turvakaukalo. Vähitellen ollaan sitten hankittu muita tavaroita, vaatteita ei olla juurikaan ostettu kun perintönä on tullut niin paljon. Tässä kohtaa tuntuu että oli hyvä ratkaisu hankkia vaunut noin aikaisin, kun olotila tässä vaan tulee tukalammaksi eikä tällä hetkellä olisi kovien supistusten takia mitään asiaa lähteä vaunukauppaan tai muuhunkin kauppaan[;)] Vielä on kyllä hankittavaa, mutta ehkä sitä sitten tilataan netistä tai mies saa käydä yksinänsä hommaamassa jos ei mun olossa muutosta tapahdu..
 
Jokohan nyt uskaltaisi vko22 hankkia jotain pikkuhiljaa...Oisko vinkkejä mitä olisi tärkeää olla valmiina? Mistä tietää minkä kokoisia vaatteiden pitää olla..? Niin ja mitä äitiyspakkaus sisältää, onko siellä ne tärkeimmät vai kannattaako bodyja ym. hankkia?
Tyhmiä kysymyksiä mulla, mutta kun en mitään mistään tiedä niin pakko kysellä.[:D]
 
tänään meen katsomaan "naapurin" varastossa lojuvia muutaman vuoden vanhoja tavaroita :) ja eilen tuleva ukki ja mummipuoli lupasivat ostaa vaunut ja muita oheistuotteita:) liikuttavan ihanaa kun jokapuolelta ollaan auttamassa kaikin mahdollisin tavoin [:)]
 
niin ja siksi yksin kun mies ei halunnut tulla mukaan, vaan antoi täydet valtuudet mulle [:D] sanoi luottavansa , kun en kuitenkaan ole menossa visa:n kanssa kaupoille katselemaan niitä [:D][:D][:D]
 
Mipsu, ensimmäinen minullakin, mutta hyvin montaa kaveria olen päässyt seuraamaan vierestä niin jotain osaan sinulle sanoa..
Mun mielestä äitiyspakkauksen vaatteet on aika isoja ihan vastasyntyneelle, joten kuten pittunen sanoi, kannattaa ostella vähän noita pienimpiä kokoja itsekin. Ja juuri ystäväni ihmettelee viikko sitten syntyneestään esikoisesta, että miten siitä voi tulla niin paljon pyykkiä! [:)] Eli monta bodyä voi joutua vaihtamaan päivässä.. [:)]
Itse olen uskaltautunut ostamaan muutaman 50-56 bodyn. En muuta. Rakenneultran jälkeen sitten lisää jos kaikki on kunnossa siten, että masukki aikoo maailmaan tulla.
Nyt 17+5.
 
Kiitos pittunen ja Lydia vinkeistä. Äitiyspakkaus näytti hyvältä, siinähän oli vaikka mitä. Sen minäkin huomasin että nuo bodyt pakkauksessa olivat isoja, 56cm taisi olla vain 1kpl, joten niitä täytyy hankkia. Pittunen oli laittanut hyvät linkit niin sain vähän lisää tietoa.
 
Siitä äitiyspakkauksen mukana tulevasta peittosetistä; se taitaa siis ilmeisesti olla eri kokoinen, kuin kaupasta saatavat peitot. Vissiin pienempi? Joten sitten kaupasta ostettavat lakanatkaan eivät ilmeisesti sovi siihen? Pitäisiköhän tässä ostaa sitten toinen peittosetti lisäksi?
 
Oletteko muuten pesseet ennen käyttöä kaikki kaupasta uutena ostetut vauvan vaatteet? Mä oon aika paljon saanut ystäviltä (kiitos heille[:)]) käytettynä vaatteita, jotka he ovat juuri ennen tuomista pesseet, joten niitä en taida pestä. Mutta just nää kaupasta ostetut mietityttää...?
 
JuuliaN: Uudet vaatteet (äitiyspakkauksenkin) täytyy pestä ennen käyttöönottoa. Niissä voi olla irtoväriä tai tärkkiä yms. josta vauva voi saada iho-oireita. En mäkään kavereilta saatuja pese, kun käyttävät hajustamatonta pesuainetta, mutta jos sun kaverit käyttää hajustettua pesuainetta niin pese nekin vaatteet. Ne hajustetun pesuaineen jäämät saa kans aikaan ihottumaa.
 
Kiitos neuvosta viimeinen, ystävät on käyttänyt hajustamatonta pesuainetta, kun heillä on itellä kans vauvoja. Tässä on 9 viikkoa vielä aikaa pestä pikkuvaatteita, eikä noita kaupasta ostettuja olekkaan paljon, mutta toki sitten nuo äitiyspakkauksen vaatteet vielä [:)] Lakanat kaikki sain juuri pestyä. Nyt pitää vaan malttaa mieli, kun tekis mieli jo pedata vauvan kehto!
 
Onneksi meillä jo valmiiksi käytetään hajusteettomia, herkän ihon pesuaineita, niin ei tarvitse "hajuttomuuteen" totutella [:D]
Eilen sorruin ostamaan yhden pienen, luonnonvalkoisen bodyn, jossa on vaaleanruskealla piirrettyjä elefantteja [:)] Söpö...
 
Takaisin
Top