Vauvan tavarat ja muut hankinnat

Minäkin hommasin imetystyynyn huutiksesta 13 €. Merkki on Mollavauva ja ovh 59. Esikoisen aikaan synnärillä en tykännyt käytää imetystyynyä,  enkä sitten ostanut kotiinkaan. Nyt kuitenkin sen hommasin, josko sillä silti saisi tukevamman asennon kuin normityynyillä.

 


Sagatar kirjoitti:
Via: Suosittelen sellasia kynsisaksia mitä äitiyspakkauksessa on. Ne on mielestäni ihan parhaat. Kevyet leikata eikä jätä kynsien reunoja teräväksi. Eikä tarvii pelätä tökkäävän terävillä terillä lasta.


Kiitos! Pitääkin jollain kauppareissulla ostaa sellaiset.
 
Jee, eilen tuli Saksasta tilaamani kombivaunut + turvakaukalo. Tosi tyytyväinen olen hinta-laatu-suhteeseen (maksoi siis yht. vain 230€ postikuluineen). Värit täsmäsi nettikuvien kanssa ja vaunut ja kaukalo vaikuttaa tukevilta. Lisäksi kaikki lisävarusteet, mitä ilmoitus lupasi olivat mukana.
Tässähän rupee olee sit kamppeet kasassa lukuunottamatta vaippoja, liivinsuojia ja sen semmoista. Mutta ne saa ostettua vaikka millä kauppareissulla.
 
Täällä on käytettynä hankittu sitteri, lipasto/hoitopöytä ja kestovaippoja.Ja käytettynä saatu vaatteita,leikkimatto,vaunukoppa ja isofix turvakaukaloon sekä kestiksiä myös.

Itse tehty: lakanoita,pussilakanoita,unilelu,mobile,imuja kestovaippoihin villasta,fleecestä ja froteesta,villaisia vaippahousuja hahtuvasta ja merinosta, bodyn jatkopaloja vanhoista kirpparilta hankituista bodeista,pari pussia kestovaipparoskikseen ja liivinsuojia.

Olisin varmaan tehnyt itse myös tuon imetystyynyn mutta sain idean vasta täältä siihen.En jaksa enää ruveta tekemään ja ehkä pärjään hyvin näillä muilla lukuisilla tyynyillä mitä kotona on.

Ikeasta: pinnasänky,patja,suojus ja harsoja pukluräteiksi.

Tilattiin netistä rattaat ja turvakaukalo joka on samaa sarjaa tuon jo aiemmin saamamme vaunukopan ja isofixin kanssa.Ja ostettiin flexibath kylpyamme.

Siinä taitaa olla kaikki.Tietenkin hoitopöydälle olen hankkinut perusrasvaa,vanupuikkoja,nenäimuri jne.Kertakäyttövaippoja ollaan saatu myös hiukka alkuun vaikka aiotaan kestoilla.Saatiin myös muutama tutti ja pullo.Ja äitiyspakkauksen tavarat.

Ei olla ostettu yhtään vaatetta, ei talkkia,suolavettä,suppoja- ostetaan sitten kun/jos tarvitaan.

Ostetaan myöhemmin, kun saadaan sukulaisilta rahaa, manduca.

Rintapumppua aloin miettimään kun tätä keskustelua luin.Varmaan sellaisen tilaan sitten netistä.Mutta manuaalinen vai sähkökäyttöinen?Hinnoissa on paljon eroa.Syy sen käyttöön olisi toivottavasti vain se , että pääsisin sitten urheiluharrastuksiin miehen syöttäessä vauvaa pullosta.(Jos vauva vaan suostuu pulloruokintaan silloin tällöin)

Itselle olen hankkinut carrwellin liivit ja nyt mietin, että tilaan smartballs kuulat, että saa harjoitettua lihakset kuntoon.Onko kellään kokemusta niistä?


 
Rintapumpussa päädyin aventin isikseen ja siis manuaalisena on kuulemma parempi.Saan sen myös ystävältäni joka on muutaman kerran käyttänyt sitä.
 
Hankittiin eilen kylpyamme vauvalle. Ostettiin ihan sellainen perinteinen Orthexin amme, joka ei nyt mitenkään erikoinen ole, mutta ajaa asiansa. Laitettiin tilaukseen Flenstedin mobile. Ajateltiin, että laitetaan sänkyyn sellainen mobile, joka ei soi. Ehkä on parempi, ettei opeta vauvaa nukahtamaan musiikkiin tms.

Meille pitäisi tulla siskoltani Aventin sähköinen rintapumppu (mallia en tiedä). Siskoni sanoi, että hänen mielestään sähköinen rintapumppu on ehdoton hankinta helppoutensa vuoksi. Tämäkin taitaa olla makuasia.
 
Smartballsit on hankittu jo vuosia sitten, mutta ei niitä ole muistanut nyt käyttää. Sitten synnytyksen jälkeen voisi taas niillä jumpata, ihan käteväthän ne on. Voisin kuvitella, että ihan alkuun ilman niitä, vähän myöhemmin niiden kanssa sitten.

Meilläkin on viikonlopun jälkeen kaikki ostettu kasassa kun haemme vaunut ja pinniksen ja jässäritkin ovat täällä la-ti, sieltä kaikki pikku sälä ja amme ym. mitä taisinkin tuolla jo mainita. Äippäloma alkaa huomisen jälkeen ja toivottavasti on aikaa ja jaksamista noita ompeluhommia toteuttaa :)
 
No nyt alkaa olemaan aika lailla kaikki valmiina vauvan tuloon. Turvakaukalo haettu kanakospista ja sen päälliset pesty. Vauva laatikko haettu ja sieltä pesty 2 x  vauvan makuupussi ja kantoliina. Kantokopan myös hain ja pesin senkin. 

Sairaalakassi valmiina, turvakaukalo odottaa olkkarissa ja pinnasängynkin sain kasattua kun vihdosta viimein löysin siihen ruuvit mitkä olivat hukassa. Ei ollutkaan minun muistissa vika minne ne olin hukannut vaan mies sanoi ne siirtäneensä jonnekin. 

Hoitotaso myös pinniksen päällä. Sain sen viime raskaudessa äitiltäni lahjaksi ja hyvä lahja olikin. Ei tarvi suotta mitään hoitopöytää hommata kun tuo tila on muutenkin kortilla. 

Ensi torstaina 14.2 tulee vauveli jo täysiaikaiseksi ja voisi minun puolesta tulla jo heti tuolloin. Pelkään vaan pahinta, että menee sen kaksi viikkoa yli. Esikoinen syntyi rv 34+5 ja sekin on ylitetty kun nyt on menossa jo 36+3.

Ai niin. Pitäähän ne sisarusrattaat hommata. Löysin edulliset näytekappaleena olleet oran vaunut. Heti vaan tilaamaan kun ekat äitiyspäivärahat tilille kilahtaa 15.2. 
 
Meilläkin alkaa olla jo melkeinpä kaikki tarvittava :) eilen käytiin ostamassa vaunut, tämä päivä on mennyt niiden ominaisuuksia opetellessa käytännön puolella ;) Myös sitteri lähti mukaan. Suurin osa tavaroista ostettiin/saatiin käytettynä mutta vaunut oli sellainen ns. isompi/kallein hankinta, joten päätettiin että ostetaan ihan tuliterät, että jos lisää lapsia tulee, niin samat vaunut menisi :) Enää puuttuu ns. pikkuhilpetööri, eli hoitotarvikkeet. Ja tietenkin odotellaanhan täällä jo sitä pääasiaakin, tuntuu ettei malttaisi enää odottaakaan pitkään että näkee oman nyytin ;) 
 
Takaisin
Top