Vauvan sydän äänet

Tindell

Näppärä viestien naputtelija
Helmiäidit 2020
Tajusin juuri etten ole saanut kuulla vauvan sydän ääniä kertaakaan :oops:. Milloin ne saa yleensä kuulla? Eka neuvola ja nt-ultra on käyty. Kuunnellaanko ne sitten rakenneultrassa? Vai kuunnellaanko niitä edes, vai vaan telkkarissa :smiley-ashamed008..
 
Tajusin juuri etten ole saanut kuulla vauvan sydän ääniä kertaakaan :oops:. Milloin ne saa yleensä kuulla? Eka neuvola ja nt-ultra on käyty. Kuunnellaanko ne sitten rakenneultrassa? Vai kuunnellaanko niitä edes, vai vaan telkkarissa :smiley-ashamed008..

Me kuunneltiin varhaisultrassa jo ja nyt nt-ultrassakin. Outoa, ettei niitä kuunneltu ultrassa yhtään :sad001 Ensi neuvolassa kuunnellaan taas. Se on kyllä vasta 4vk kuluttua. Ostin eilen just torin kautta dopplerin ja ensi viikolla se varmasti saapuu :)
 
Tajusin juuri etten ole saanut kuulla vauvan sydän ääniä kertaakaan :oops:. Milloin ne saa yleensä kuulla? Eka neuvola ja nt-ultra on käyty. Kuunnellaanko ne sitten rakenneultrassa? Vai kuunnellaanko niitä edes, vai vaan telkkarissa :smiley-ashamed008..

En minäkään ole kuullut ääniä, nähnyt kyllä kahdessa eri ultrassa sydämen sykkivän. Minulla on ensi viikolla neuvolalääkärikäynti, luulen, että tuolla käynnillä myös sydänääniä kuunnellaan. Esikoisen aikaankin sydänääniä kuunneltiin neuvolassa, ei ultrassa.
 
Myöskään mä en ole sydänääniä kuullut, ultrassa vain nähnyt, että sykkii sydän. Esikoisen kohdalla kuunneltiin kaikilla neuvolakäynneillä viikosta 12 eteenpäin. Ja nyt varmasti sama homma. Ensi viikolla mulla on toinen neuvolakäynti, silloin rv15+1, oletan, että silloin kuunnellaan dopplerilla ääniä.
 
Tajusin juuri etten ole saanut kuulla vauvan sydän ääniä kertaakaan :oops:. Milloin ne saa yleensä kuulla? Eka neuvola ja nt-ultra on käyty. Kuunnellaanko ne sitten rakenneultrassa? Vai kuunnellaanko niitä edes, vai vaan telkkarissa :smiley-ashamed008..
Onko teillä avointa neuvolaa? Meillä voi mennä avoimeen neuvolaan ilman ajanvarausta just esim kuuntelemaan sydänääniä. Seuraavalla neuvola kerralla ne kyllä kuunnellaan myös.
 
Pyydettäessä sain lopulta kuuntelun ekalla neuvola kerralla viikoilla 10+3 ja onneksi äänet kuuluivat.

Neuvolatäti sanoi et normaalisti yritetään ensimmäisen kerran kuunnella viikoilla 14+
 
Me kans saatiin kuulla sydänäänet varhaisultrassa sekä nt ultrassa. Ensi viikolla neuvolalääkäri niin toivottavasti siellä myös.
 
Onko teillä avointa neuvolaa? Meillä voi mennä avoimeen neuvolaan ilman ajanvarausta just esim kuuntelemaan sydänääniä. Seuraavalla neuvola kerralla ne kyllä kuunnellaan myös.

Ei oo avointa neuvolaa. Muutenki sen verran kiireinen terveyskeskus että hankala sumplia aikoja..

Taitaa sit olla vähän paikkakuntakohtaista et milloin kuunnellaan. Seuraava neuvola mulla on 19. pvä. Jospa ne jossain vaiheessa kuulis :rolleyes:
 
Minulla kuunneltiin jo ekalla neuvola kerralla, vaikka vielä varoitteli, ettei välttämättä kuulu. Uudestaan nt ultrassa.
 
Mäkään en kuullut ääniä vu:ssa. Eikä neuvolaa ole vielä ollut, meen vasta nt jälkeen. Kotidopplerilla kuulunut kyllä useamman viikon.
 
Mä en uskalla ostaa doppleria jos siihen tuleekin vikaa/ en osaa käyttää, meen varmaan ihan paniikkiin :smiley-ashamed008
 
Takaisin
Top