Vauvan sukupuoli

ultrakuulumisiin miekin kävin jo kertomassa prinsessauutisia mutta tulkoon nyt tännekin ^.^ Alkuraskauden vahva tunne tytöstä kävi siis toteen!

Kovin vilkas onkin ollut tänään, hyvä jos 5 minuuttia sain rauhassa tehdä kampausnäyttöä koululla kun likka vaati huomiota kokoajan. "Äiti, tunnetko ku osaan tehdä kuus kuperkeikkaa peräjälkeen!?" emoticon
 
Minäkin ehdin jo tonne ultrapuolelle hehkuttamaan, mutta meille on siis poika tulossa :)
 
Heissan! 

Meille on tulossa pieni tytöntyllerö, joka vahvistettiin 4D-ultralla emoticon

Joku kyseli pääkaupunkiseudun hintoja, Femedassa 4D maksoi kelakorvauksien jälkeen n. 176€. 

Ihanaa kevään alkua kaikille!! emoticon
 
Meillä oli rakenneultra 5.4. viikoilla 20+2. Kaikki oli kunnossa ja vaavi kasvaa hyvästi, 320g pötkylä :) Kätilö oli aivan ihana KYS:lla, ovat olleet kaikki kaks aikasempaakin. Ensimmäinen tulossa ja haluttiin tietää sukupuoli, jotta on helpompi jo vähän katsella tässä kesän mittaan vaatteita ym. Ja tyttö sieltä olis tulossa, oli kyllä sen verran selkeä kuva sieltä suunnalta :)
 
Tänään oli rakenneultra ja pieni herra sieltä tulossaemoticon
Helpotus kuulla että kaikki on hyvin ja vauva kasvanut niinkuin pitääkin :)
Siellä se kieltä näytti ja heilutteli kovasti äitille ja iskälle. Meillä painoa oli kertynyt 356g. Vastasi siis viikkoja 20+3.
 
Vihdoin ja viimein meilläkin ohi kauan odotettu (ja pelätty) rakenneultra!
Kaikki mitat oli oikein loistavat, joskin kätilöllä oli hieman ongelmia mittojen
ottamisessa kun pikkunen ei pysyny aloillaan!
Mitat kyllä vastas rv 21+3, painoa pikkusella oli jopa 437g!!!
Istukka on takaseinämässä, kuten uumoilinkin sillä liikkeitä tuntuu paljon ja kovaa.
Sukupuolesta kätilö ei luvannut varmaa vastausta, mutta snaoi että ei löydä kiveksiä ollenkaan joten näyttäisi tytöltä. Aivan kuten olin koko ajan epäillyt!
 
Täälläkin rakenneultra takana ja tyttö tulossa!
En tosin aio siihen taaskaan 100% varmuudella uskoa, eikä sukulaisille kerrota, mutta ainakaan ei harmita ettei tullut kysyttyä.
 
Heissan. Meillä oli rakenneultra 4.4 jolloin viikkoja oli 21+3 ja ultran teki ensin kätilö ja sitten lääkäri. Molemmat olivat vahvasti sitä mieltä että tyttö siellä masussa asustaa emoticon . Mulla on ennestään 8,5v.poika ja miehelle tämä lapsi on ensimmäinen.Ollaan molemmat aivat haltioissaan tulevasta pikku prinsessasta. Mulla oli kyllä koko ajan ihan poika olo joten yllätys oli suuri kun sanoivat hänen olevan tyttö. Ja painoa hänellä oli 399g. Ja kaikki oli hyvin. :)
 
Nenska: Meillä sanoi lääkäri rakenneultrassa, kun itsekin kerroin, että minulla on ollu alusta asti poika olo, että 90% odottavista äideistä tulee ultraan "poika ololla". Se on kuulemma todella todella yleistä ja sitten ollaan ihmeissään kun tyttö onkin tulossa. Vissiin se on jotenki evoluutioperäistä ja kulttuuriperäistä.. :D
 
Meille rakenneultrassa kerrottiin että se on 80% tyttö.
Olin kyllä ollut ihan poikafiiliksissä, mutta isin pikku prinsessa sieltä on tulossa emoticon
 
Meillä odotetaan ilmeisesti Pientä Herraa ^^ Ensimmäinenkin oli poika, joka jo 2,5-vuotias emoticon
Oli kyllä aika nihkeä kätilö PHKS:sä silloin rakenneultrassa... Kysyttiin, että jos näkyy niin voisiko kertoa kumpi tulee... Totes kuivasti ensin et "Sehän ei kyllä kuulu tähän tutkimukseen.."
oli hetken hiljaa ja totes yhtä kuivasti et "kyllä siellä nappula näkyy..." that's it... emoticon
 
Meillä ainakin PHKS:sä oli ihan mukava kätilö. Me kans silloin kyseltiin et onko mahdollista tietää kumpi siellä on niin se sano että tottakai jos vaan pikkunen suostuu näyttämään. Oli muutenki tosi mukava ja selitti tarkkaan mitä mittaili ja teki milloinkin. Näköjään ihan kätilöstä kiinni. Oon muutenki saanu ristiriitasia kommentteja päksistä.
 
Muuten oli tämäkin ihan mukava, mutta kun tuota asiaa kysyttiin niin muuttu tosi kuivaks sen vastaukset... plus et ei saatu minkäänlaista kuvaa tai mitään ku se onnistu sit sekottaa sen koneen... sai sen jotenki "jumiin" et ainoot kuvat mitä sieltä sit tuli oli ne jotka jäi päksiin... emoticon
 
Asiasta kukkaruukkuun... Mulla tulee tuo laajempi terveystarkastus maanantaina ja nlatäti vähän höpisi että siellä lääkäri kattoisi ultralla... Saakohan siitä sitten kuvia?

Ja tuohon sukupuoliasiaan liittyen... Anoppini näkee ns. enneunia.. ja oli nähnyt muutama pv mun hedelmöittymisen jälkeen näyn jossa olen vauva sylissä ja vauvalla vaaleansiniset vaatteet... Kätilö veikkas poikaa rakenneultrassa... Itse näin joku aika sitten unta vaaleanpunaisesta bodysta... emoticon
 
Meille lupailtiin poikaa ultrassa.. oli kyl aika varma veikkaus kun jalat levällään oleskeli massussa. isukki on onnessaaan <3
 
Me käytiin PHKS:sä kanssa ja kun kysyin sattuiko kätiö näkemään kumpi sielä on ja haluaisin tietää, vaikka mies ei välttämättä haluaisi (olisi tosin suostunut jos olisi saanut kätilöltä suun vuoron), niin kätilö sanoi, että ei sitten kerrota jos isä ei halua. On kuulema paljon mukavempi pitää asia yllätyksenä synnytykseen asti. Sanoin, että kyseessä on minun lapsi, enkä minä pidä yllätyksistä, niin kätilö kuivasti totesi, ettei sukupuolen selvitys ole pääasia rakenneultrassa ja sen jälkeen totesi, ettei ollut edes katsonut "sillä silmällä" Jäi harmittamaan tuollainen käytös ja loppuilta meni itkuksi. En edes itse uskonut, että niin kovin halusin tietää kumpi on tulossa. Illalla mieheni kuitenkin käski minut heti aamusta soittamaan Terveystaloon ja varaamaan ajan 4D-ultraan. Kallista oli 170 € (Kelasta saatiin vielä 34 € takaisin), mutta senkin arvoista se oli. Lääkäri oikeasti selitti kaikki mitat mitkä otti ja kertoi tarkkaan mitä tutki ja miksi. Kysyi myös lopussa, että eikö kukaan ollut kertonut yksityisen neuvolan tekevän 4D-ultraa ja hieman halvemmalla. Jäi huomattavasti parempi olo ja nyt on mukava aloittaa kesän odotus pikkuinen poika masussa. emoticon
 
-Leela- Onnea poikauutisista! :)
Tosi ikävää että sait tuommoista palvelua julkisella puolella. Itse olen käynyt yksityisellä koko raskauden ajan niin neuvolat kuin lääkärit ja yhtään ei ole harmittanut vaikka se aika huimasti maksaakin. (en oikein luota että saisin täällä helsingin julkisella puolella toivomaani palvelua) Mun omalääkäri ja kätilö on ihan huippukivoja ja aina selittää asiat niin että miekin tollo ne ymmärrän. emoticon
 
-Leela-  harmi että tuollaista palvelua sait phks:sä. Mekin käytiin päksissä mutta kätilö oli tosi mukava ja asiallinen. Kerto hyvin mitä milläkin hetkellä teki ja ilomielin kerto kumpi siellä on. Onneksi saitte kuitenkin terveystalossa parempaa palvelua ja vielä tiedon että pikku herra tulossa. Onnea paljon!
 
Takaisin
Top