vauvan pukeminen vaunuun

Meillä siirryttiin tänään käyttämään äitiyspakkauksen merino villaista pukua + villatumput + villasukat + äp:n nallehattu, sisävaatteiden päälle, ipana makuupussiin ja vaunuun. Varjossa asteita +10 auringossa varmaan aavistuksen vielä enemmän. Katsotaan kuinka hikisenä herää.
 
Meil on nyt jonkun aikaa menty (plussakeleillä) niin, että sisävaatteiden päällä on fleece-puku, jaloissa extrasukat ja vissiin äp-töppöset, kädessä neulotut tumput ja siihen päälle äp-tumput ja päässä pipo. Vaunuihin sitten päälle vielä fleece-peitto ja virkattu peitto.

Eli aika kevyt varustus, mutta vauva onkin semmonen kuumakalle..
 
Mun korvaani kuullostaa hurjalta määrältä vaatteita teidän pikkuisillanne. Meillä vaan kevyt vanupuku, kypärämyssy ja äp-pakkauksen makuupussi. Silti usein poitsu on hikoillut unien aikana. Jokseenki tämä setti ollut käytössä vasta viikon, sitä ennen astetta paksumpi puku vielä pipolla höystettynä. Ollut joka kerta enemmän kuin riittävät.
 
Samaa itsekin ajattelin, kuin Mickey. Kuulostaa minun korviini melkoiselta varustukselta ja jos itse pukisin saman määrän meidän poitsulle, niin hiki sen kuin virtaisi. Kaipa tässä suhteessa vauvoista löytyy eroja..
Meillä ollaan nyt tällä viikolla siirrytty siihen, että sisävaatteiden lisäksi villasukat, korvat peittävä pipo ja sellainen toppahaalari. Toppahaalari on siis "välikauden mallia", eli ei enää kovin paksua pukua käytetä. Viime viikolla oli astetta paksumpi käytössä ja poika oli ihan hikipäässä. Tällä määrällä vaatetta on vaikuttanut tyytyväiseltä. Mukana olen kuitenkin kuljettanut varmuuden vuoksi villatäkkiä, jos olisi vaikuttanut siltä, että tulee kylmä.
 
Tämä on ollut mullakin kauhee ongelma, ja onkin saattanut mennä kerta pari ennenkuin oon huomannut mikä on babyn mielestä hyvä. Kevätilmoilla ollaan pidetty pelkästään sisävaatteita, ehkä ekstrasukkia, ohutta pipoa ja karhuhaalaria (ei mikään paksu, samassa huppu, hanskaosio ja sukkaosio, mikskä tommosta sanotaan, kokopotkupukuhaalari? :D). Jäbä on melkoinen kuumakalle ja on kyllä kädetkin lämpöisenä ilman mitään ekstrahanskoja, vaikka työntääkin välillä peukalot rei'istä ulos. Niinkuin Sande84, mullakin on rattaissa mukana vielä toinen peitto mutta ikinä ei sitä olla tarvittu.

Nyt mulle on tullut kuitenkin vielä isompi ongelma kun meilläpäin on ollut jo yli +20°C-ilmoja. Eilen heitin babyn sitten pelkissä sisävaatteissa, ekstrasukissa ja hatussa vaunuihin, se potki kantokopan kantta niin että sekin oli otettava pois ja nukkuikin sitten lenkin jälkeen varjossa vielä tyytyväisenä kaksi tuntia. Musta tuo kuulostaa vaan niin hirmuisen vähältä! :D Mutta äidit taitaakin useammin pukea lapsensa liian paksusti kuin liian ohuesti joten kun vauva on tyytyväinen niin kai itsekin pitää olla.
 
niin olishan sitä heti alkuun voinut laittaa että miten ite olen vauvani pukenut. kaikki aina ihmettelee kun puen niin kevyesti, tai siis nyt en enää piiiitkään aikaan ole siis pukenut lainkaan. äitiyspakkauksen makuupussissa sisävaatteissa, kypäräpipo ja hanskat, joskus villasukat. päälle tulee kopan kansi ja siihen vielä vaunujen jalkapeitto. ja lähes aina on ihan kuuman tuntunen. en tiedä onko erityisen kuumakallevauva meillä vai tyhmä äiti kun pukee kevyesti. mutta ikinä ei ole kylmä ollut eikä itkunen. ja tällä varustuksella on menty nollakeleistä lähtien.
 
Nyt nukkuu rattaissa sisävaatteissa, ohut fleecepuku ja kevätpuku päällä. Varjossa pidän, koska auringossa varmaan paistuisi eikä muutenkaan tykkää olla, jos paistaa vähänkään silmään. Ja siis kyseessä pelkät rattaat ilman vaunukoppaa. Niin ja kengät tietty jalassa ja kudotut tumput kädessä. Päässä ohut pipo ja kevätpuvun huppu.
 
No onpas vaan paljon vaatetta! Meillä tuo nukkuu ihan sisävaatteissa +pipo, hanskat ja huppari. Vaunuissa on viltti jonka laitan jos esim tuulee mutta muuten on vaan vaunukopassa ihan tuollain. Jos laitan tuolle välimallin puvun +10 asteessa niin kuuma sille tulee. Vaunun koppa on kyllä tuulenpitävä lämpöpussi eli lämmin itsessäänkin.
 
Keväällä rattaissa oli ohuempaakin ohuempi vk-puku ja sen alla yksi kerros vaatetta (body+housut), sit tumput, pipo ja villasukat. Hyvin pärjäsi!
 
Takaisin
Top