Vauvan paperit

enough

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Missä vaiheessa ja miten vauvan viralliset paperit saa? Saako sairaalasta jo väliaikaisen henkilötunnuksen? Seurakunnasta ei voinut varata kastetilaa ilman vauvan henkilötunnusta, niin mietin että missä vaiheessa sen saa?

Haluttaisiin pitää ristiäiset tiettynä päivänä, joka on tiukimmillaan vain 1kk syntymän jälkeen. Olisi kiva kutsua vieraat ajoissa, mutta ei tiedä minne kutsuisi ennen kuin saa varauksen tehtyä.

Tylsä, kun ei saanut varattua tilaa etukäteen. Olisi ollut kiva jättää mahdollisimman vähän järjesteltävää mahdollisesti hektisen vauva-arjen keskelle.
 
Siis täh?! Outoa.

Mä viikko sitten varasin vanhasta kotikunnasta kirkon kastetta varten :O Ilmeisesti näissä on siis eroja...
 
Joo mustakin oli outoa, mutta näin Espoossa :meh:

Hyvä, jos sairaalasta saa jo jotkut väliaikaiset paperit, niin voi sitten heti kotiin päästyä varata. Täytyy toivoa, että suosikkikappaleistani pääsee vielä... Ärsyttää kyllä suunnattoman paljon, kun ei voinut etukäteen varata. No toisaalta mua ärsyttää nykyään näissä hormonipäissäni melkein kaikki :p
 
me ollaan saatu se hetu kotiin kirjeenä vasta viikon pari myöhemmin kelasta..et aika kova vaatimus on varaukselle..!
 
Eihän tossa oo mitään järkee. Mitä ne sillä vauvan henkkarilla tekee? Eikö muka vanhemman riitä jos ne haluaa jonku "varmistuksen"?
 
Meille sanottiin et papin ja kappelin voi varata kun vauva on syntynyt. Siis Espoossa.. Meillä on mennyt parikin vkoa siihen että kelakortti on tullut kotiin. No meillä on laskettu 25.5 ja ristiäiset 13.6 vaikka ei meillä kyllä pappia ole.. :p Mutta kun vauva tarvii passin ni pakko luottaa että järjestyy..
 
Kelakortinhan saa vasta kun nimi on rekisteröity (tavallisesti seurakunta hoitaa tämän kun lapsi on kastettu).
 
Tää on kyllä aika peestä ku kesällä tuntuu olevan kaikki "kortilla". Mun pitäis laittaa mun rippipapille joka vihki meijät ni laittaa viestiä että jos vois kastaa. Toivottavasti ei oo lomaa sillon ku ollaan mietitty.
 
ennenkun kelakortti on tullut on turha haikailla sen passin perään.. :confused: ja koska nimenannon hoitaa seurakunta ja sosiaaliturvatunnuksen kela on kokemuksesta syytä pitää kummankin asian kanssa hoppua jos meinaa reissuun päästä vielä ennen kesän loppua.. mutta jos ei pappia saada niin nimi rekisteröidään samantien maistraatissa ja pidetään juhlat syksymmällä..

Niin siis passia odottelin 5 viikkoa toissa kesänä... että silleen...
 
Takaisin
Top