Vauvan painoarvio

Sophie, olihan se huikeeta. Ei nähty tosin tyypin kasvoja kovin hyvin, kun oli niin epämääräisestä asennossa ja kädet siinä kasvojen edessä, mut olihan se ihanaa kurkistella :)

Hih.. meilläkin peitteli kasvot käsillään koko ajan, vasta kun vähän tönittiin niin saatiin ne kuvat :)

Eilen käytiin taas kontrollissa, 34+0 ja 1840g, alakäyrällä tasaisesti edelleen.

Tänään käytiin ultrassa, painoarvioksi saatiin 1861 g (30+4) Ja ultraajan uusin ennustus lasketuksi ajaksi 24.10. (Alkuperäiset 29 ja 31.10)

Eilen tasan 34rv ultra ja painoarvio 1950g. En tieda mitaan kayrista, mutta laakarin mielesta "erittain hyva"!!! :)

37+3, painoarvio 3300 g tänään. :) Itse painoin syntyessäni vain reilu 100 g enämpi, potra pikkuinen taitaa olla tulossa..! ;)

34+4 ja painoksi arvioitiin 2,5kg :) Lääkäri veikkasi että syntyessään olisi 4kg, mutta mun luustolla ei kuulemma ole mitään ongelmia saada vauvaa ulos... öh.. thanks :)

Meillä viimeisin painoarvio saatiin vauvelista viime viikolla rv 37+6 3500g. Ollaan oltu seurannassa RD:n takia tarkemmin ja kun elokuussa käytiin tsiikailee masukkia silloinen painoarvio oli 1500, että ihan hyvin toiselle tullut pari kiloa parissa kuukaudessa. Nyt sitten synnytystapa-arviossa viime viikolla lääkäri sanoi, että vauva tulee kun on tullakseen ja ei miehen kanssa keritty kun tätille kahville, tuli soittoa perään, että viimeiselle kontrollikäynnille pitää mennä sitten meidän laskettuna aikana 9.10. ja jos vauveli ei siihen mennessä ole itsestään syntymisen merkkejä näyttänyt, käynnistellään synnytystä. Joten tässä on vähän kärsimättömänä jo toivottu merkkejä synnytyksestä. Mieluumminhan haluaisin, että synnytys käynnistyy ihan luonnostaan, mutta ei toinen pienisuuri vauvelini mahdu varmaan syntymään enää myöhemmin. Enkä TODELLAKAAN HALUAISI päätyä sektioon.

Teilläkin on sitten absoluuttinen takaraja tiedossa :) ja voitte jo sormin laskea montako päivää on vielä jäljellä! Ai että mä oon kateellinen :) me kärvistellään vielä joku neljä viikkoa... Ja painoarvio tosiaan Se neljä kiloa, mikä on ihan normaalia kun katsotaan molempien siskon/veljen lapsien syntymäpainoja.. Huoh...

N. viikko sitten rv. 37+2 kävin ultrassa, jossa mitattiin vauvan pään ympärys, vatsan ympärys, ja reisiluun pituus. Näistä laskettiin painoarvio joka oli 2950g. Tosin lääkärin mukaan vauva on siro, ja arvioi 2700-2800g olevan lähempänä totuutta. Sf-mitta on ollut keskikäyrää paljon ylempänä koko raskauden, joten siihen ei voi kauheasti luottaa.. Siihen kai vaikuttaa lapsiveden määrä ym. mitä mulla ainkin on paljon. Semmonen 3 kg pötkylä pitäisi vatsassa olla, eli vois jo alkaa tulemaan ulos pikku hiljaa. :bom

36+2, Ei mitään käsitystä mukulan koosta, täällä ei käsikopelolla arvioida. Rakenneultran jälkeen ei enää ultrailla, jos ei mitään erityistä tarvetta kasvun seuraamiseen tule.

Sf-käyrällä ollaan oltu keskikäyrän alapuolella himpun verran kokoajan. Pieni äiti, pieni vauva, toivottavasti!! :happy3

Takaisin