Vauvan nimi odotusaikana

Pätkis87

Satasella mukana keskusteluissa
Millaisilla nimillä te pienokaisianne näin odotusaikana kutsutte? Ja mistä nimi on tullut? Meillä ekan työnimenä oli Pätkis. Tämän työnimeksi näyttää vakiintuneen Möyrijä :)
 
Moikka !

Meillä on ollut useampi, mutta nyt näyttää että eniten käytetään nimiä tyyppi tai pikku - teletappi. Rakkaalla lapsella monta nimeä!

 
Luulen, että meillä tulee sitten vähän myöhemmin parempia lempinimiä, mutta tällä hetkellä puhun "masuasukista". Luulen, että kun pääsee ultraan ja tulee potkuja niin ajatus masussa olevasta lapsesta todellistuu. :) Nyt on vähä vaikee uskoo, ja pelkää vielä että menee kesken. Hui, toivottavasti ei. :/
 
Meillä puhutaan nimimerkkini mukaisesti Unnasta .. se o ns "salanimi" tälle kun ei oikein olla kerrottu vielä kellekään. Edellinen oli Nuutti, joka sitten olikin tuulimuna. eikä sitten jotenkin haluttu tai ehkä mä en halunnu samaa nimeä.

"pelottavaa" oli se että olin keksiny ton Nuutti nimen vaan iha ite, mut ko joskus selasin kalenteria (kun tää oli jo todettu tuulimunaksi) ni LA olis ollu 13.1 ja se o Nuutin nimipäivä. voi jessus voitte kuvitella mikä olo siitä tuli! tästä kuitenkin jo selvitty.

Mutta kyllä meillä puhutaan nyt masuasukista ja monesta muustakin :) ja ehkä se nimi vaihtuu kun sukupuoli ja liikeet rupee tuntuu :)
 
Meillä o taas toisinpäin.Mie oon vahvasti siinä uskossa että mönkiäinen on poika ja mies on varma jääräpää tytöstä ultran perusteella :D Ultrassa tosiaan esitti kaiken muun mahdollisen,mut turvotuksen mittaus oli lähes mahdoton :)
 
Meillä on se möyrijä aika vakiintunut, vaikka usein ihan vaan vauvasta puhutaankin :) Meillä taas tuo Onni on todennäköinen nimi vaaville, jos sieltä poika tulee :)
 
Meilläkään ei oikein puhuta vielä muusta kuin "siitä" tai "vauvasta", mutta pienenä sisäpiirivitsinä kehiteltiin nimi Mattiteppo. Ehkä se tuosta vielä muuttuu - varsinkin jos sieltä paljastuukin pieni neitokainen...:)
 
Meillä on puhuttu alusta asti Alkiosta, sehän se oli. Nyt kun alkiosta on tullut jo "iso", ei nimi ole kuitenkaan vaihtunut muuksi.. Katsotaan nyt minkä nimen Alkio saa, kunhan vielä isommaksi kasvaa ;) 
 
Meillä yleisin nimitys on niinkin hieno ja kuvaava kuin Pötkylä. Mies sen joskus ihan alussa tokaisi (sen kummemmin miettimättä) ja siitä se on jäänyt. Huomenna ultra, saas nähdä saako Pötkylä uusia nimiä sen jälkeen. :)


 
Mies on alusta saakka kutsunut vaavia junioriksi :)
Ensimmäinen oli aika pitkään masu :)
 
Meillä on nyt ultran jälkeen alkanut tulee uusia nimityksiä, kuten pirpana, pallero, papu, ufo ja napero :D rakkaalla lapsella on monta nimeä!
 
Mä sanon meidän pikkuista papanaks ja niin sanoo mun äitikin mutta mies sanoo pikkukaveriks :)
 
Meillä pikkuista kutsutaan Nirpuksi. Nimi tulee Tohtori Sykerössä seikkailevasta hiirestä. Mies sen taisi yksi sunnuntaiaamu keksiä. Saa nähdä kuinka nimi muuttuu, jos UÄ:ssä saadaan tietää sukupuoli. Nirppu on miehen mielestä tytön nimi.
 
Lääpäle, pikkukaveri, jäbä, jätkä, tyyppi :D (meillä on ihmeellinen päähänpinttymä että tyyppi on poika... toivetta ei ole, mutta tunne on, saa nähdä!)
 
Meillä vauva on ihan tylsästi vauva. Tai sitten ollaan puhuttu sen luultavasti tulevalla nimellä.

Esikoisella oli vaikka mitä erilaisia lempinimiä mm. Hän-Mies (he-man:)), mutta tätä  vauvelia ei olla sen kummemmin nimitelty.
 
meillä myös  "meidän vauva" tai "pikku-sisko"
meidän neiti löysi vauvan ison potkun ja hän olisi ollut koko päivän masun kimpussa, jos ei vauva olisi niin hiljainen.

tässä saa miettiä ihan kunnolla nimeä, koko raskauden aikana.
mikä on se lopullinen ja kyllähän noille lapsille on aina lempinimiä on tullu.

 
Takaisin
Top