Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LillaE
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
*Anniina*, mä oon aatellu että doppleri saattaa olla ihan lopussakin hyvä jos tulee päiviä ettei vauva liiku tavalliseen tapaan, voi helposti kotona varmistaa ainakin kuuluuko syke. Ja mulla on ollu käytössä nytkin (16+4) kun istukka on edessä enkä ihan varma ole vielä tunnenko liikkeitä :)

Täälläkin vilkas tyyppi masussa, tuntuu potkuja ja möyrintää monesti mahassa :love7 on tuntunut selkeitä liikkeitä jo pari viikkoa, voimistuu viikko viikolta huomattavasti. Rv 16+6 tänään. Liikkeet tunnen vaan vasemmalla puolella, istukka vaimentaa toisella puolella.

Mä olen jotenkin ihan varma että istukka on edessä vaikka ekassa ultrassa sanottiin muistaakseni että se on takana. Liikkeitä tuntuu tosi huonosti enkä edes päivittäin tunne kunnon liikkeitöä ja yleensä aina ihan alavatsalla ja aivain oikeassa reunassa. Viikkoja nyt 17+2 ja näillä viikoilla tunsin viimeksi jo vatsan päältä liikkeet kun vähän painoi kohtua.

Mä en oo tuntenut vielä mitään, viikkoja 15+5, mutta vielä en oo ollu huolissani ku ensinmäinen kyseessä niin en ehkä tajuakkaan niitä. Mutta kävin lääkärissä hirveiden vihlovien selkäkipujen takia ja lääkäri meinas että vauva asustelee tuolla oikeallapuolella ja potkii taaksepäin niin osuu varmaan hermoon. Niin kaipa niitä voi sitten jonkinlaiseksi liikkeiden tuntemiseksi sanoa :D

Hurjaa, miten tuntee välillä jo niin hyvin noita liikkeitä. :) Tietysti, kun jo tietää edellisen raskauden perusteella, mitä odottaa, osaa ehkä vielä herkemmin kuulostella. Eilen illasta tuntui melko jatkuva mylläys mahassa ja muutenkin lähes päivittäin jotain tuntemuksia on. Odotan niitä kunnon pepun tunkeamisia kylkeen ja muita "mukavia" liikkeitä vähän ristiriitaisin tuntein. Onhan se niin ainutlaatuista ja kestää niin vähän aikaa! Uskomatonta, miten joku niin kaukainen voi olla niin lähellä, että melkein voi koskettaa! Mutta sitten toisaalta niitä kipeitä kylkiluun runnomisia, virtsarakon survomista ja kyljestä läpi tunkemista ei kyllä sinänsä kaipaa.. :D Sen verran kipeää tekevät..

Minusta on jännittävää odottaa, miltä tuntuu vain yksi lapsi mahassa. En osaa sitä oikein edes kuvitella, kun ei ole mitään kokemusta. Kaksi meni jotenkin niin mukavasti, kun oli yksi kummallakin puolella.. :D

Täälläkin alkaa jo lähes päivittäin liikkeitä tuntemaan. On se vaan joka kerta yhtä ihmeellistä ja ihanaa. Tai niinkuin elaffy tuossa kirjoitti niin jossain vaiheessa se ihanuus voi olla myös jotain muuta kun oikein kipeää käy. Muistan kun tyttöjä odottaessa aina lopussa tiesi mikä osa vauvasta painaa minnekin. Pojastakin niitä jonkun verran hoksasi mutta kun oli jo mahassa sen verran vauhdikas kaveri ja voimaa oli jalkojen lisäksi myös nyrkeissä niin en aina edes hoksannut mitenpäin milloinkin majailee mahassa. Jätkä kun veteli loppuunasti kuperkeikkoja ja sain käydä monia ylimääräisiä käyntejä äippäpolilla.
Täällä jo isommat lapsetkin, varsinkin nuorempi tyttö, odottaa kovasti että myös saa tuntea vauvan potkuja.

Mies kanssa joku ilta sitten yritti tunnustella potkuja pitämällä kättä alavatsallani. Sanoin aina kun itse tunsin liikkeen, mutta mies ei vielä tuntenut mitään. Eilen kuuntelin dopplerilla sydänääniä, niin selvästi dopplerin sauva nytkähti kun vauva siihen suoraan potkaisi ihan kuin kertoakseen että: "Joo, joo oon täällä! Mee nyt muualle siitä kuuntelemaan!". :grin

En saanut dopplerilla ääniä kuulumaan ollenkaan tulipa surkea olo. En varmaan vaan osannut tms. mutta harmittaa...

Ei auta kun odotella jos tulisi edes lisää "kuplia".

Eilen (17+1) tuntui pientä kuplintaa, jollaista en mielestäni ole koskaan aikaisemmin tuntunut. Myös tänään on muutamaan otteeseen ihan hetken tuntenut samanlaista. Lääkärikäynnillä mainitsin asiasta, ja hän uskoi että kyseessä on vauvan liikkeet :)

En oo saanu dopplerilla kahteen päivään ääniä kuuluviin ja liikkeitäkään ei kyllä tunnu. Olikohan tämä nyt tässä. Ennen niin selvästi ovat kuuluneet samasta paikasta. Nyt 18+2. Mistähän niitä ääniä kansus yrittää etsiä näillä viikoilla?

Liliah: mulla ainakin vaavi sahaa häpyluun tuntumasta lähes napaan asti (16+6 tänään).
Ottaisivatkohan sua päivystykseen? Ymmärrän hyvin että huolettaa :(

Toivottavasti Liliah saat sykkeen kuulumaan tai pääset tarkistukseen!

Itse kuuntelin tänään vielä ja jäin miettimään, onko se syke kuitenkaan. Löytyi täsmälleen samasta kohdasta kuin eilen ja ääni on tasainen ja tiheä, muttei mikää jumps-jumps kuten np-ultrassa, vaan enemmänkin semmoinen hentoinen. En tiedä kyllä mikä muukaan se voisi olla kuin sikiö. Kyseessä Angelsound-doppler.

Liliah itse epäilen, että istukka edessä kun välillä sydänäänien kuuntelu myös hankalaa. Täällä 17+3 ja myös liikkeitä on muutaman päivän tuntunut heikommin. Uskon että vaavi on vain kääntynyt selkää monottamaan. Äsken tunsin muutaman potkun virtsarakossani. :happy: Toivotaan, että pikkuinen on kuitenkin voimissaan siellä masussa ja leikkii kuurupiiloa.

Oon yrittänyt useita tunteja etsiä ääniä ja ei vain löydy. Päivystykseen tuskin huolivat kun kipuja ei ole. En pysty nyt ajattelemaan mitään muuta ja itkusta ei tuu loppua.

Äidin huoli sikiön voinnista pitäisi kyllä aina ottaa tosissan. :/ Yritä päästä näytille johonkin! Yksityinen on viimeinen vaihtoehto, jos kukaan muu ei sinua huoli..

Onneksi ei ole enää montaa viikkoa siihen, että pääsee svo:n asiakkaaksi.

Takaisin