Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LillaE
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

LillaE

Satasella mukana keskusteluissa
Tunteeko joku jo vauvan liikkeitä? Ei ehkä ihan vielä..? Olisi kiva kuulla minkälaisia tuntemuksia teillä on, sitten kun liikkeet alkaa tuntumaan.
Miltä uuden kierroksen odottajista on aiemmin tuntunut ja millä viikoilla on alkanut tuntumaan?
Mulla on hassuja kutituksia masussa tuntunu, mutta en jaksa uskoa että vielä viikolla 14 tuntuisi mitään.

Aiemmin en muista viikkoja mutta tuntuu hipaisulta kun perhonen sivelisi sisältäpäin.. ja kuplivalta.. on ollut kuplivia tunteita jo mutta uskon niiden olevan suolistoperäisiä.. rv 12+5

Just noin :happy: se on niin ku perhosen hipaisu. Mut tällä hetkellä kaikki mikä tuntuu on vielä suolistosta peräisin. Johtunee ehkä siitä, että kohdun kohdalla suolisto vähän painuu, niin se tuntuu erilailla kun ilman raskautta.
Edellinen raskaus oli kkm. Mietin vkolla 16 että olikohan sikiön liike, mut koska hän oli nukkunut pois jo vko 14, niin ne oli sit suoliston liikettä.
Ne on vähän hämääviä, mut sit kun pikku perhonen hipaisee siivellään, niin kyl sen tunnistaa. Sitä odotellessa. :flower

Molemmissa raskauksissa on tuntunut juurikin perhosen hipaisulta ja kuplimiselta. Ekasta tunsin jo 16+ viikoilla. Siitä ne lähti voimistumaan ja tuntumaan ihanilta pikku potkuilta. Toka taisi samoihin aikoihin tuntua. Paras aika oli tuntea illalla selällään maatessa [emoji7]

Mietin just tuossa viime yönä valvoessa, että tunsinkohan liikkeitä, vai olikohan vain haamupotkuja. Niitä, kun vielä tuntui viime vuoden puolella viikoittain edellisen raskauden jäljiltä. Nyt ei kyllä ole enää haamupotkuja ollut pariin kuukauteen, joten saattohan sitä jotain liikehdintää tuntea. Nyt 13+6.

Melkein voisin vannoa tunteeni tänään ensimmäiset hipsuttelut. :) Tänään on rv13+1.

Ekassa raskaudessa tunsin ekat liikkeet muistaakseni 17+3, hetki on jäänyt elävästi mieleen :Heartred Jälkeenpäin kun miettii niin voi olla että ekat hentoiset hipaisut tuntui jo aiemmin mahallaan maatessa. Nyt innolla odotan missä vaiheessa alkaa tuntumaan kun osaa jo vähän odottaa miltä se tuntuu :)

La-su yönä tunsin kolme pientä kuplaa samassa kohtaa missä sydänäänet yleensä kuuluu. Lasken ne liikkeiksi kun ei ne oikein muutakaan voinu olla, silloin oli rv 13+3 :Heartred eilen 13+5 tuntui myös jotain möyrimistä samassa kohtaa.

Esikoisen kohdalla ekat kuplat tuntui vkolla 16. Nyt on välillä tuntunut kuplia mutta oon miettiny voiko vielä tuntua, tänään 12+6 vai onko se puhdasta ilmaa. Voi että odotan jo sitä aikaa, kun liikkeet tuntuu selvästi :-)

Esikoisen kohdalla en muista ollenkaan miten on ruennut liikeet tuntuu, mutta tässä toisen kohdalla luulin tuntevani jo nyt vaikka viikot on 14+2. Muistelin että ensimmäinen potki kovin alkuun kun istuin kumarassa ruokapöydässä, ilmeisesti ahasta. nyt samassa asennossa kuvittelin ekat potkut tulevan... :)

Minulla on tänään menossa 14+2 ja ultran mukaan pari päivää enemmän, niin olen nyt viikon sisällä muutaman kerran tuntenut kevyen muksahduksen vasemmalla puolella alamahalla, josta dopplerilla saan parhaiten sykkeetkin kuuluviin. Olisi ihanaa ajatella, että ne ovat minin möyrimisiä/potkuja, mutta ihan 100 % en mene vielä väittämään. :)

Eiköhän täällä ole liikkeitä jo tuntunut, kun useamman kerran on tuttuja tuntemuksia ollut. :) Ei nyt tietenkään päivittäin, mutta reilu viikko sitten ensimmäisen kerran ja pari kertaa sen jälkeen. Juurikin istualtaan tuntuvat itselläni parhaiten ja niin oli viimeksikin.

Mä olen nyt tämän viikon vähän kuulostellut että onko liikkeitä vai suolen väänteeitä mutta eiliseatä kuplinnasta olen jo melko varma että oli pikkuruisia vauvan kuperkeikkoja <3 14+4

Mä tunsin ekat hipsuttelut jo 11+, mutta se oli vain kerran. Sen jälkeen ei oo tuntunut, vaikka oon koittanut iltaisin kuulostella. Esikoisesta tunnistin liikkeet 16+ viikolla ja jo viikkoa paria aikasemmin alkoi tuntua kuplintaa ja hipsuttelua, mitä en vielä osannut yhdistää vauvaan. Nyt odotellaa, josko ensi viikolla alkaisi tuntua enemmän tästä toisestakin :)

Äsken tässä vielä makoillessa tunsin selvän pienen pienen potkun, juurikin sellaisen ilmakuplan :Heartred samanlaisia tuntui jo viikko sitten, nyt voin olla varma mistä on kyse :love7
Tänään rv 14+1 (np-ultran mukaan 14+4)

Vauva oli eläväinen ja piti hirveitä bileitä np-ultrassa maanantaina, joten varmaan jos osaan kuunnella, luulen että voisin jotain jo kohtapuolin tunteakin. En vielä uskalla sanoa tuntevani potkuja koska en tiedä, miltä niiden sitten ihan oikeasti pitäisi tuntua. :)

Mulla on sama, 2 viikkoa sitten nt-ultrassa oli pienellä kova vauhti päällä. Eli tieto siitä että siellä liikutaan saa odottamaan ekoja potkuja tosi innokkaasti. Mutta uskon että siihen menee vielä monta viikkoa kun ei tiedä miltä ne tuntuu ja ei sen takia tajua. Nyt 15+0:)

Täällä tuntuu ihan selkeästi ensimmäiset kuplat. Nyt on viikkoja 14. Kuplat tuntuvat vasemmalla puolella alavatsalla, parhaiten makuuasennossa. Näistä ei voi erehtyä!

Takaisin