Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näin sitä unohtuu yhtään en muista edellisistä onko joka päivä tuntunut.Mutta normaalia siis kai :)

Olisin aiemmin sanonut kelle vaan, että on vain mielikuvitusta tuntea liikkeitä näin yliaikaisin.
Mutta lauantaina päivällä sohvalla tunsin jotain ”kutitusta”. Samana iltana suihkussa, en edes miettinyt raskautta, pesin vaan normaalisti, ja yhtäkkiä tunsin selvän kevyen muksahduksen oikealla alavatsalla.
Jotain rv 12+
Että ehkä :rolleyes:

Esikoisesta tunsin vasta rv 22, istukka oli edessä, enkä varmasti osannut edes kuulostella oikein.
Kuopuksesta tunsin aiemmin, varmaan joskus rv 17-18.

Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu.

Eilen en tuntenut lainkaan liikkeitä. Heti hiipi mieleen pieni paniikki. Teinkö liikaa hommia muutossa jne. Ärsyttävää! Eilen kyllä kiersi vatsassa niin paljon muutenkin, etten edes tiedä vaikka olisi ollut liikkeitäkin. Ei tullut kokkailtua terveellistä kotiruokaa muuton yhteydessä. Töissäkin oli niin kiire, ettei sielläkään ehtinyt fiilistellä liikkeitä.

Toivottavasti tänään tuntuu jotain. Huomenna on kyllä neuvola, eli saa kuunnella sydänääniä sit siellä.

Jokseenkin ahdistavat nämä "haamuviikot". Päivällä en tunne mitään, en edes oireita, ja illalla nukkumaan käydessä kuulostelen alavatsan tuntemuksia lähes hengittämättä. Jotain on tuntuvinaan, mutta onko se sydämeni sykettä vai suoliston toimintaa vai vauvan liikkeitä. Haluaisin uskoa tuota viimeisintä vaihtoehtoa... 13+4

Näyttää olevan aika harvassa nuo liikkeet ei juuri tunnu.Hengissä vauva kyllä on kun sykkeet löytyy dopplerilla.Välillä vähän huolestuttaa kun on niin hiljainen vaikka en nyt kyllä varmasti muista onko edellisistä tässä vaiheessa tuntunut liikkeet joka päivä.Täytyy vain jaksaa odottaa josko ne liikkeet lisääntyisi.
Nyt täytyy kyllä sanoa että doppler on ollut hintansa arvoinen ostos.Aluksi mietin et onko ihan turha vekotin kun meni kauan ennenku äänet kuului ja silti kun kerran oli kuullu saattoi mennä monta kertaa et ei kuulunut.Mutta nyt löytyy aika hyvin joka kerta ja saa mielenrauhaa ees vähän :)

Mä olen tuntenut hipsutusta jo rv 14 ja nyt on menossa rv 17 ja potkut tuntuu ihan selkeästi silloin kun potkii :) mutta en todellakaan tunne kaikkia liikkeitä mutta muutaman kerran päivässä on nyt tuntunut ja silloin Tulee aina hyvä mieli :)

16+4 ja istukka takana muttei vielä minkäänlaisia tuntemuksia. Eilen kuitenkin neuvolaultrassa kaikki hyvin ja ensimmäistä odotellaan niin en ota paineita, eiköhän se sieltä vielä ilmoittelee itsestään :)

Mä oon jo useemman päivän ollut tuntevani liikkeitä, harvakseltaan, mutta joka päivä samassa kohtaa.
Mulla on aika hyvä tuntemus siitä, mikä on vain ilmaa, on kuitenkin suolisto-ongelma ollut aina.
En oo silti vielä viittiny varmaks sanoa, oon halunnut katella, rupeeko lisääntymään ja vahvistumaan ne muksahdukset siinä samassa kohtaa ennen kuin kuulutan kelleen :D Mut eiköhän ne sitä itteään ole ;)

RV 14+4

Minä tunnen liikkeitä välillä, joskus selkeämmin ja joskus juuri ja juuri tuntuvaa möyhintää. Nyt rv 15+4. Ekan kohdalla tuntui vasta viikolla 21. Joten ei tarvi huolestua yhtään, jos ei vielä tunne mitään.

Mulla ei missään vaiheessa ole tuntunut mitään hipaisuja, ne on ollut heti suoraan muljahduksia ja nyt niitä tuntuu kyllä jo melkein joka ilta, kun sänkyyn rauhoittuu :) Nyt 14+1. Esikoisesta mullakin tuntu vasta viikolla 21, mutta silloin oli istukka edessä.

Ensisynnyttäjä olen ja tänään 17+0. Muutama tunti sitten tuntui vatsassa kuplintaa mutta vielä ei voi varmasti sanoa että oliko vauvan liikettä vai mitä. Kovasti odotellaan jo, että liikkeet tuntisi :)

Mä oon vähän epävarma, että oisinko tuntenut liikkeitä.. Ekat tuntemukset 15+2, ihan ku pikkunen kupla ois poksahtanut mahassa. Niitä pikku poksahteluja on tuntunut nyt päivittäin. Mun mielestä ne ei tunnu tuossa ihan eessä, vaan enemmänkin sivuilla tai sit ihan alhaalla tai ihan ylhäällä. Epäilen, että voisiko istukka olla tuossa ihan edessä ja se vaimentaa liikkeitä, niitä poksahteluja kun en oo siinä kohti oo tuntunu. Istualtaan tunnen paremmin ne poksahukset, oiskohan siksi, että sitä on enemmän "kasassa" ja huomaa paremmin, ku että olis makuulla ja sisäelimet, suolisto ja läskit on levittäytyneenä isommalle alalle :D :D Mutta sitte jotenki oon epäileväinen, että voiko ne tuntua vielä.. Esikoisesta tunsin ekat 17-18, istukka oli silloin etuseinässä. Huomenna 16+0, ehkä ne liikkeet siitä voimistuu mikäli ne oli liikkeitä eikä vaan pieruja :D

Mä oon tuntenu rv 11 lähtien liikkeitä mut nyt tuntuu jo tosi selvästi päivittäin vaikka istukka onkin eessä. Vielä en oo ihan käteen asti tuntenu kuitenkaan vaikka monesti kokeillut. Huomenna siis poksuu 16+0 :happy:

Mulla edelleen tuntuu hyvin vähän liikkeitä.Eilenkin kun menin nukkumaan yritin oikein kuulostella mutta ei mitään.Edellisisrä ollut istukka edessä mutta liikkeitä on hyvin tuntunut en vaan muista tosiaan tuntuiko tässä vaijerin joka päivä.Yksi päivä kyllä kun laitoin dopplerin mahalle niin tuli kunnon potku alamahaan.Vähän oon ressannut ja miettinyt onko jokin vialla mut koitan kuitenkin ajatella että normaalia.Kyl niitä pian pitäis alkaa enemmän tuntua kai.

Nyt tuntuu liikkeitä!Kyllä tuntu pitkältä ajalta odotella niitä vaikka esikoisesta tunsin vasta 20 viikolla.Mutta odottelin että toisessa raskaudessa tuntuu aiemmin,no vähän aiemmin tuntuukin.Nyt rv 17+5.Mullakin suolisto pitää omaa elämää niin paljon että on ollut vaikea eroittaa siitä johtuvista tuntemuksista mutta nyt kyllä jo selvästi erottanut muutaman päivän.Ihanaa kun tuntee pikkusen äheltävän masussa.Muutaman kerran on tullut potku takaisinkin kun olen tökännyt härnätäkseni :)

Mä olen myös melko varma et olen tuntenut liikkeitä, mikä ihmetyttää kyllä koska vasta 14. viikko menossa. Esikoisesta tunsin varmuudella vasta joskus rv 19-20 tai silloinkin aiemmin jo epäilin, mutta oli vaikea sanoa mikä oli mitä, koska ei ollut aiempaa kokemusta. Tai voi toki olla että kuvittelen ja vatsani on alkanut elämään muuten vain ihan erilaista elämää kuin ennen. :)

Takaisin