Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ennen ensimmäistä synnytystä en tuntenut ovulaatiota, mutta kärsin kovista kuukautiskivuista ja aika runsaistakin kuukautisista. Synnytyksen jälkeen taas ovulaatiosta ei ole enää voinut erehtyä, mutta kuukautiskivut ja vuoto taas on helpottanut. En laita pahakseni ja toivottavasti jatkuu samanlaisena seuraavankin synnytyksen jälkeen. :happy:

Mietin tässä just ultran jälkeen että on se toisaalta kummallista että ovulaation olen tuntenut aina, mutta kun kohdussa hyppelehtii nyt 5senttinen pikkuinen niin sitä ei tunne vaikka liikkeet oli kyllä aika hurjia :D Yritin eilen illalla rauhoittua ja oikein keskittyä kuulostelemaan tuntemuksia. Kyllähän siinä kaikennäköisiä kuplimisia sai tuntumaan :D taisi kyllä enemmän olla mielikuvituksen tuotetta. rv12+4

Mää en tunne ovulaatiota kunnolla enää, ennen esikoista joo kun aina sillon himot nousi kattoon ja olisin varmaan hinkannut itteeni puuta vasten pahimpaan himoon. Ja siis tunsin jopa pillereiden kanssa. Mut nyt tän öööö 8kk aikana mitä menkat ehti tulla ei mitään tuntemuksia ovien suuntaan, ei ilman pillereitä eikä pillerillä.

Mä näin viime yönä unta et tunsin vauvan liikkeet, sellaset ihan selkeet potkut masussa. Pyysin miestäkin kokeilemaan. Ja sit huomisessa nt-ultrassa selvis et raskaus onkin paljon pidemmällä entä kuin luultu. :)

Mua nyt hämää et onko noi vauvan liikeitä vai edelleen haamupotkuja esikoisesta. Iltasin varsinkin kun menee sänkyyn makaamaan kyljelleen niin tuntuu tuo sivussa muljahdus tai kova potku. Samoin istuessa tuntuu tuo alhaalla sellanen muljahdus tai sellanen tunne kuin mahan pohjasta ottais. Ja aika harvoin noita tuntemuksia tulee. Kun istukka on etuseinämässä niin oon aika epäileväinen et noi ois jo niit liikkeitä ja kun on vasta 12+3 menossa.

Muokattu viimeksi:
Jätin pillerit viime heinäkuussa ja marraskuussa tunsin ekaa kertaa ovulaation. Luulen ettei sitä ennen tullut edes ovulaatiota.

Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja esikoisesta tunsin liikkeet aika myöhään. Nyt kuitenkin olen mielestäni tuntenut hentoisia tuntemuksia 12+0 alkaen. Epäilen että ne oikeasti niitä ovat sillä tunnen niitä useamman kerran päivässä jos olen paikallani. Erityisesti illalla sängyssä maatessa ne tuntuvat hyvin. Tänään on 14+3.

Nyt oon muutaman viikon tuntenu liikkeitä, istukka etuseinässä kuten esikoisesta niin vaikuttaa siihen ettei liikkeet ihan päivittäin oo tuntuneet ennen kun nyt viimisen viikon aikana oikeestaan :) toisesta oli istukka takaseinässä ja tunsin liikkeet jo 12+0, nt-ultra oli sillon 12+2 ja tuntemukset varmistu liikkeiks kun näin liikkeet ruudulla kun tunsin ne mahassa yhtä aikaa :D js nopeesti rupes tuntuu päivittäin, näillä viikoilla tuntu ulos asti jo. Nyt rv 16+2.

Eilen ultrassa kätilö tuumi, että istukka on takaseinässä, joten saatan tuntea liikkeitä verrattain varhain. Tuskin maltan odottaa! Ihan kuin jotain hipaisuja olisin tuntenutkin.. Kolmas tulossa, tiedän mitä odottaa, mutta ei näin aikaisin ole ennen tuntunut. Piakkoin tuntemukset vahvistuu, ihanaa. 12+6

Kyllä ne vaan taitaa liikkeitä olla mitä oon tuntenut ei nyt hirveän aktiivisesti tunnu mut eilenkin useasti :) Kovasti odotan että liikkeet vielä vahvistuu ja että alkaa tuntua ulospäin niin pääsee mies ja lapsetkin paremmin mukaan odotukseen :)

Mä oon kyllä kanssa aika varma, että jotain liikkeitä jo tuntuu. Varsinkin nyt kun ultran mukaan mennäänkin jo pidemmällä, mitä oltiin laskettu. Ihanaa hipsutusta. :happy: Viime raskaudessa istukka oli edessä ja tunsin liikkeet vasta tosi myöhään, mutta tällä kertaa on takana, joten eiköhän ne liikkeet nyt tunnu aikaisemmin. :)

Kyllä kait nää nyt niitä liikeitä on, etuseinämässä olevasta istukasta huolimatta. Tuntuu lähinnä kohdun reinoilla, ylhäällä ja alhaalla joten se istukka vaimentaa niit liikkeitä ihan edessä. Varsinkin eilen illalla tuntu olevan kunnon meno päällä kun tuli aika kovia potkuja ja muljahteli ympäriinsä .

Mulla kans tosi selvästi tuntuu jo liikkeet. Samanlailla myörii kyllä kun pojatkin mahassa ja sama meininki nuilla on jatkunut siitä asti, taitaa meillä kaikki olla vähän vilkkaampia tapauksia :grin Kovasti ootan milloin alkaa tuntea myös mahan päältä. Nyt 14+5

Tänään ei taas oo tuntunut paljon mitään.Onkohan normaalia et näin vaihtelee et ei joka päivä niin hirveesti tunnu?

Vaveli16, mulla ei oo eilen eikä tänäänkään tuntunu liikkeitä mut keskiviikkona muljahteli ihan kunnolla..
Rv 15+1

Vaveli16 on normaalia et liikeitä ei tunne vielä joka päivä ja voi mennä hyvinkin pitkälle ennen kuin alkaa tuntemaan joka päivä. Vasta rv 30 jälkeen pitäisi liikkeiden tuntua päivittäin ja tarvittaessa tehdään liikelaskentaa. Tosin esim meidän neuvolassa on ohje tehdä liikelaskentaa vasta rv 37 lähtien. Ja jos joku ei tiedä niin liikelaskentaa tehdään silloin jos vauvan liikkeet ovat olleet päivällä vaisuja tai vauva ei ole liikkunut normaalisti. Vauvan liikkumattomuus ja laiska liikehdintä voi johtua esim hapenpuutteesta tai ahdingosta, ja johtaa pahimmillaan kohtukuolemaan. Mutta tosiaan liikelaskentaa tehdään vasta rv 30+ joten vielä sitä ei tarvitse tehdä ja on normaalia jos liikkeitä ei vielä tunne tai jos niitä jo tuntee ettei ne ole päivittäisiä.

Nyt vasta ekaa kertaa tuntuu kunnon muljahtelua,ja sellaista pitkäkestoisempaa liikettä.
En kai ole aikaisemmin reagoinut, vaikka tavaksi onkin tullut vatsan kokeilu..Neuvolatäti sitä kyseli jo kolmisen viikkoa sitten, tuntuuko missään. Mutta silloin ei vielä ollut mitään. Niin ja kohtu on takana. Nyt 15+6

Takaisin